2002-11-07, 00:57
  #25
äldre konto (old)
Ej medlem
+++

Telefonkatalogen ligger bra till! Kanske inte sämst, men jävligt tråkig.
Citera
2002-11-07, 12:32
  #26
äldre konto (old)
Ej medlem
Telefonkatalogen kan vara javligt underhallande faktiskt - om man ar i ratt sinnestamning!
Citera
2002-11-07, 14:00
  #27
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan ju säga att "inte utan min dotter" är nog den mest Usa-propaganda späckade boken jag har läst.. Ioförsig har jag inte läst mycket, men jag tycker att den är värd att ta upp här.
Citera
2003-06-15, 14:41
  #28
äldre konto (old)
Ej medlem
Sämsta Bok

Chaterine och rättvisan av Hanna Olsson. Denna boks genomslag skulle dock säkerligen ha imponerat på Joseph Goebbles
Citera
2004-05-04, 19:18
  #29
Medlem
Edran sämsta bok.

En liten uppföljare till mitt "omöjliga böcker" inlägg.
Vad heter de sämsta böckerna ni har läst?

Mina...

"A voyage to Arcturus", läste att boken bara sålde 30 ex när den kom ut, förstår varför.



Jag skriver in några till när jag kommer på dem.
Citera
2004-05-04, 19:28
  #30
Medlem
Hispervispers avatar
Dumskallarna sammansvärjning, O'Toole
Hamlon, sista sk. boken i serien om superagenten Hamilton
Blod och tarmar i plugget, kunde inte motstå en bok med den titeln. Visade sig vara ett misstag.
Citera
2004-05-04, 20:06
  #31
Medlem
Eremitens avatar
Även i den här tråden svarar jag Mein Kampf.
Citera
2004-05-04, 20:14
  #32
Medlem
TicTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Även i den här tråden svarar jag Mein Kampf.

Touche!
Citera
2004-05-04, 20:18
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis cold
"A voyage to Arcturus", läste att boken bara sålde 30 ex när den kom ut, förstår varför.

Jag läste igår en recension av det första numret av tidningen "Strange Attractor Journal" i min favorittidningen "Fortean Times". I recensionen beskrivs en artikel i tidningen med orden
Citat:
Mark Valentine's essay on the life and work of the criminally neglected metaphysical novelist David Lindsay, author of the remarkable "Voyage to Arcturus", "Devil's Tor" and other forgotten works of genius, should attract more readers to his oeuvre.
Citera
2004-05-04, 20:53
  #34
Medlem
Jag läste också att han betraktas som ett geni..
ändrar inte min inställning alls.
Citera
2004-05-04, 22:01
  #35
Medlem
Darwins avatar
"Sagan om Belgarion" och den om möjligt ännu sämmre uppföljarserien "Sagan om Malorea" av rasbiologen och idiotförfattaren David Eddings. Så jävla dåliga så att kråkorna vitnar, en orgie i manusluckor, klicheer, idiotmoral, dåligt språk, ointresant och allmänt korkad handling, motsägelser och allmänt skit. Bokjävlarna är så satans dåliga att dom bildar ett kvalitetsmässigt svart hål i bokhyllans rumstid. En normalinteligent femåring kan skriva bättre, både litterärt och mer spännande och underhållande.

Men det som gör en riktigt förbannad är att skiten har sålt i miljonupplaga och gjort idiotförfattaren och klåparen Eddings rik som ett troll...
Citera
2004-05-04, 22:04
  #36
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Men det som gör en riktigt förbannad är att skiten har sålt i miljonupplaga och gjort idiotförfattaren och klåparen Eddings rik som ett troll...

Efter den här salvan så hoppas jag att du lånat boken och inte köpt den!

Den verkar vara lika bra och underbyggd som scientolognörden Hubbards böcker. Har bara stått ut med ett kapitel eller två......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in