• 1
  • 2
2009-11-23, 13:33
Medlem
The Beach boys avatar
Kom med recept?
Citera
2009-11-23, 13:37
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Kom med recept?

Gräs, gräs och gräs?

http://www.veganrecept.se/
Citera
2009-11-23, 13:37
Medlem
PPEs avatar
Första träffen på google. veganrecept.se
Citera
2009-11-23, 15:21
Medlem
The Beach boys avatar
dom ska helst vara nyttiga.
Citera
2009-11-23, 15:49
Medlem
rovskaggs avatar
ett tips är att inte nämna ordet vegan på flashback.
Citera
2009-11-23, 16:02
Medlem
Snösparvs avatar
Inte ofta man stöter på en person vars föräldrar är kusiner med varandra, bor i Norrland och dessutom tittar på ensam mamma söker. Som sojagrädde på linsmoset så är du vegan också.

Du behöver ju inte äta morötter varje dag, du kan ju variera med palsternacka eller vitkål. Du fixar det här, jag litar på dig.

Hej på sig.
Citera
2009-11-23, 18:17
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovskagg
ett tips är att inte nämna ordet vegan på flashback.
+1
Du kan lika gärna stånga huvudet mot en cementvägg, eller en spikklubba för den delen.

Med det sagt var vegan.nu tidigare en hyfsad sida, men när jag försöker komma in där nu frågar den efter användarnamn och verkar allmänt urballad. Om den kommer igång igen hittar du en del där, samt tips om vad du bör tänka på. Ska man äta veganskt bör man inte vara dum eller lat, så planera väl. Är inte vegan själv, men vet ett flertal personer som kombinerar vegansk kost med fysiskt krävande aktiviteter och klarar sig fint - men det kräver ett visst engagemang. Hoppas du fixar det!
Citera
2009-11-23, 18:39
Medlem
Cantorass avatar
Testa: http://www.themahanandi.org/
Den är inte helt vegansk - det finns lite snack om yoghurt - men det schyssta recept och snygga bilder. De flesta recept är lockade även för icke-vegetarianer - inga köttsurrogat
Citera
2009-11-25, 13:38
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Inte ofta man stöter på en person vars föräldrar är kusiner med varandra, bor i Norrland och dessutom tittar på ensam mamma söker. Som sojagrädde på linsmoset så är du vegan också.

Du behöver ju inte äta morötter varje dag, du kan ju variera med palsternacka eller vitkål. Du fixar det här, jag litar på dig.

Hej på sig.
Mina förälldrar är inte kusiner och vad fan har ensam mamma söker med ämnet att göra?
Citera
2009-11-25, 13:41
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
+1
Du kan lika gärna stånga huvudet mot en cementvägg, eller en spikklubba för den delen.

Med det sagt var vegan.nu tidigare en hyfsad sida, men när jag försöker komma in där nu frågar den efter användarnamn och verkar allmänt urballad. Om den kommer igång igen hittar du en del där, samt tips om vad du bör tänka på. Ska man äta veganskt bör man inte vara dum eller lat, så planera väl. Är inte vegan själv, men vet ett flertal personer som kombinerar vegansk kost med fysiskt krävande aktiviteter och klarar sig fint - men det kräver ett visst engagemang. Hoppas du fixar det!
Vad menar du med att jag lika gärna kan stånga huvudet i en cementvägg,eller en spikklubba.Om jag inte vore angagerad så skulle jag inte välja att bli vegan.Varför skulle jag vara lat och dum?
Citera
2009-11-25, 14:50
Medlem
Schopenhauers avatar
Har du kollat de här sidorna?

http://veganvrak.blogspot.com/
http://vegania.net/ (kolla under "recept" så finner du massor av recept sorterade under olika kategorier)

Båda dessa sidor har också länkar till andra vegan/vegetariansidor
Citera
2009-11-25, 14:58
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Vad menar du med att jag lika gärna kan stånga huvudet i en cementvägg,eller en spikklubba.Om jag inte vore angagerad så skulle jag inte välja att bli vegan.Varför skulle jag vara lat och dum?

Du besparar frågan ganska bra själv med detta inlägg.

Bönor,bönor och åter bönor, det är det du ska leva på!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in