• 1
  • 2
2009-11-25, 20:28
Medlem
catt-disens avatar
tänkte göra något annorlunda och ge ett seriöst svar.
jag överlevde mest på olika sorters grytor med antingen linser eller bönor som grund. ha med lök och oatly och diverse kryddor och grönsaker du gillar. blir till att man gör på vad man har hemma och på så sätt varierat.

annars tycker jag du ska gå på linjen om att kolla upp olika bloggar, finns en rejäl mängd, även svenska. lycka till!
Citera
2009-11-26, 11:38
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catt-disen
tänkte göra något annorlunda och ge ett seriöst svar.
jag överlevde mest på olika sorters grytor med antingen linser eller bönor som grund. ha med lök och oatly och diverse kryddor och grönsaker du gillar. blir till att man gör på vad man har hemma och på så sätt varierat.

annars tycker jag du ska gå på linjen om att kolla upp olika bloggar, finns en rejäl mängd, även svenska. lycka till!
Bra att det finns en som kan ge ett bra och seriöst svar. Varför är du inte vegan längre föressten?
Citera
2009-11-26, 17:42
Medlem
catt-disens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Bra att det finns en som kan ge ett bra och seriöst svar. Varför är du inte vegan längre föressten?

kanske off topic, men kände att jag hela tiden tvingade på min närhet min livsstil. att om det skulle ätas ute var man tvungen att välja vegan-anpassade matställen. och när jag kom till folk fick de alltid anstränga sig och krabba. som vegetarian går allt sånt myyyyycket lättre, tro mig.

sen är det ju sjukt gott med ost också

hoppas det löser sig med din matlagning! man lär sig att anpassa sig riktigt fort så länge man har övertygelsen kvar.
Citera
2009-11-26, 19:21
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Vad menar du med att jag lika gärna kan stånga huvudet i en cementvägg,eller en spikklubba.Om jag inte vore angagerad så skulle jag inte välja att bli vegan.Varför skulle jag vara lat och dum?

Det h*n menar är att folk här på Flashback generellt sett är ganska avogt inställda till veganer. H*n menar inte på något sätt att vara otrevlig mot dig, eller tvivla på ditt engagemang, utan ger bara några tips utifrån sin erfarenhet (genom vännerna).

Var inte så snabb när du läser inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in