Jag gillar ju korv, tja fläskkorv undantaget. Den går ner med senap (massor) men det är liksom konsistensen som är lite mysko.
Skall ge mig ut på äventyr om 2 veckor och tillbringar lite tid på frankfurts flygplats, såklart blir det korv som står på menyn. Kan inte avgöra om det blir currywurst eller en frankfurter, kanske med sauerkrauz åxå.
Finns inget trevligare än att veta att man har lite god korv i kylen/frysen om det kniper och i stugan så finns det alltid nån burk bullens för samma sak. Men jag anser inte att det är nödproviant, men mer att man kan göra lite vad man vill med den.
En tallrik med stuvade gammeldags makaroner, stekt falukorv och lite ketchup över makaronerna är ju bara så gott. Lite svartpeppar på är inte fel, muskotnöten kan man lämna därhän dock.
Isterband med stuvad potatis är ju åxå en höjdare med inlagda rödbetor.
Vad som skulle vara äckligt med mat, det övergår mitt förstånd. Men jag säger ju samma saker om militanta veganer som bränner ner korvkiosker och djurvänner som släpper ut minkar för att svälta ihjäl åxå. Jag fattar det inte...