2004-01-28, 12:35
Medlem
mirakelpiskans avatar
Låter smarrigt. Har du en länk till hur man bygger en rök?
Citera
2004-01-28, 14:33
Medlem
Det värsta med korv är eftersmaken och de små gaser man kan få. Korven är hur god som helst, men sätt i dig 4 stycken så är det inte så kul sen.

Vem vet, Gud kanske menade att korven skulle vara en liten snack, en förrätt.
Citera
2004-01-28, 15:05
Medlem
mirakelpiskans avatar
Du menar "Och Herren skapade korven, och såg att den var god, men bara i tunna skivor med tandpetare..."?
Citera
2004-01-28, 22:32
Medlem
RIP-Polariss avatar
Länk till forum om rökning, byggbeskrivningar etc:

http://robsoft.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7322
Citera
2004-01-29, 18:37
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saft
Mumms med fittkött.

Men korv är skitäckligt, men ändå så är korv som godast i sverige. Du vill inte äta de där äckliga korvarna i Östericke kan jag säga.

//Saft

Jag har ätit korv i Österrike... Den var riktigt god, men konsistensen vill man helst glömma.

Korv med naturskinn bör undvikas. Jag tänker fan inte äta tarmar.
Citera
2004-01-29, 20:47
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
Till bra korv används riktiga tarmar. Sämre korv har andra material.

Vad är andra material för nått då?
Citera
2004-01-29, 23:43
Medlem
RIP-Polariss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Vad är andra material för nått då?

Tror att de är gjorda i någon sorts plast som kroppen kan bryta ner, men jag är inte helt säker. I vilket fall som helst så tycker jag att det är naturligare att äta korv gjord på riktiga tarmar, de är i alla fall inte konstgjorda.
Citera
2004-01-30, 02:11
Medlem
petersens avatar
Här i Tyskland smakar korven i allmänhet mycket bättre än i Sverige men så använder man också bättre ingredienser. Korvar här görs på lika fint kött som malet kött. Här används inte inälvor eller annat skit. Korven är ingen jäkla restprodukt och den smakar som sagt därefter. I Sverige måste man verkligen titta på innehållsförteckningen.

Jag äter mycket hellre en korv med naturligt skinn (tarm) än med ett av plast.
Citera
2013-12-30, 01:58
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Här i Tyskland smakar korven i allmänhet mycket bättre än i Sverige men så använder man också bättre ingredienser. Korvar här görs på lika fint kött som malet kött. Här används inte inälvor eller annat skit. Korven är ingen jäkla restprodukt och den smakar som sagt därefter. I Sverige måste man verkligen titta på innehållsförteckningen.

Jag äter mycket hellre en korv med naturligt skinn (tarm) än med ett av plast.
*Bump* på tio år.

Håller med om att tyska korvar smakar betydligt godare än de svenska. Tyskarna kan det här med korv, och de skulle aldrig misshandla en sådan annars fin produkt med slaktavfall som man gör här i Sverige.

Tycker själva benämningen "Korv" borde innehållsskyddas så att inte vem som helst ska få kalla sina produkter för korv.

Några produkter med tvivelaktig innehåll är följande:
Dennis Hot Dogs
Lithells Varmkorv
Scan:s Falukorv
och nästan all falukorv hos vanliga matbutiker.

Om du inte gillar grisögon, brosk, benrester, tarmar, bindväv m.m. ska du inte köpa ovanstående produkter!
Citera
2013-12-30, 03:39
Medlem
Bbobis avatar
Ja fyfan vilken jävla bump.

Som att resa tillbaks i tiden.

Men om man som ts pratade om diskuterar djurrätt så är det väll bara bra att man inte låter något på djuret gå till spillo.

Alltså om en person föresråkar djurrätt bara äter fina styckdelar istället för hela djuret som man gör med en varmkorv så är personen en vidrig hyclare som många tyvär är.
Citera
2013-12-30, 12:22
Medlem
Myrtens avatar
Slaktavfall?

Nä, men de innehåller alldeles för mycket blodprotein och potatismjöl för att jag ska anse det värt att slösa pengar på dessa produkter. Dessutom är de så finmalda och itryckta så mycket vatten och konsistensgivare att köttinnehållet nästintill är obefintligt, och det kött som finns i dem är inte precis det bästa (bindväv mm). Och de smakar de inte speciellt bra. Tyska (men ffa ryska!!! - den ryska hästkorven är kanon!!!) korvar smakar bättre, tror ffa att det beror på att köttet inte mals ner till atomnivå för att kunna pressa i så mycket vätska som möjligt.
Citera
2013-12-30, 12:27
Medlem
McCarthy01s avatar
Hörde någon gång att hjärnan och tarmar från grisar är nedmalda i korv. Hade svårt att tro på det, så jag äter korv än idag med behållning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in