• 1
  • 2
2009-11-20, 20:29
Medlem
Nn som kan hjlpa till?
Nr jag surfar in p aftonbladet.se i min Macbook ser allt helt normalt ut. Men nr jag klickar p en artikel, vilken som helst, fr jag frst se artikeln i ngra sekunder innan hela sidan blir helt vit.
I Firefox (3.5.5) frsker webblsaren hitta nt som heter surveys.cnet.com, men det hnder aldrig ngot mer. Frutom att ett nytt fnster ppnas, med googles startsida.

Har testat i fem webblsare (Firefox, Safari, Opera, Shiira, Flock) och samma sak hnder verallt.

Nn som har en lsning?
Senast redigerad av wayoutwest 2009-11-20 kl. 20:33.
Citera
2009-11-21, 16:49
Bannlyst
Jag har faktiskt haft samma problem, det enda jag vet fungerar fr mig r att uppdatera sidan ngra gnger tills man kan lsa artikeln...

vet ingen bttre lsning
Citera
2009-11-21, 18:04
Medlem
Hispers avatar
Skitsnack, aka OT, raderat. Viken tidning man br eller inte br lsa r inte mnet fr trden!

/Mod
Citera
2009-11-21, 18:46
Medlem
Methones avatar
Lter helt konstigt... fr mig funkar det alldeles utmrkt. Testa att terstlla instllningarna i firefox eller ngot.
Citera
2009-11-22, 03:29
Medlem
terstllt, rensat

Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Lter helt konstigt... fr mig funkar det alldeles utmrkt. Testa att terstlla instllningarna i firefox eller ngot.

Japp, gjort. terstllt, rensat historik och cache och allt. Funkar nd inte.

Och problemet r att det r likadant i fem olika webblsare.
Och det hnder bara p aftonbladets sajt.
Citera
2009-11-22, 13:48
Medlem
torrenttobbes avatar
Frga ngon mod om du kan flytta trden till ngon av dataforumen, fr det verkar ju mer vara ngot fel med din internetuppkoppling n ditt os, eller tar jag fel?
Citera
2009-11-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Frga ngon mod om du kan flytta trden till ngon av dataforumen, fr det verkar ju mer vara ngot fel med din internetuppkoppling n ditt os, eller tar jag fel?

Lite tveksam till det. Det r samma sak nr jag surfar p trdlsa ntverket som nr jag kr med mobilt bredband eller p ngon annans ntverk.
Jag kommer ju in p alla andra sidor. Och aftonbladets startsida ser ut som den ska hos mig. Det r nr jag klickar in p en artikel som det brjar strula.
Citera
2009-11-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Till trdskaparen s r frgan;
Har du Windows installerat p din dator?
Genom Bootcamp, Parallels eller annat?
Om du har det, testa att kra Aftonbladets hemsida genom Windows.
Om problemet INTE uppstr i Windows, ja, d R problemet OSX.

Har du installerat ngot program hromdagen kanske?
LittleSnitch brukar ju skapa mer problem n lsa t.ex.

Annars r det som sagt, testa i Windows om du har, om du inte har, d vet jag inte var problemet ligger, hade nd vart kul och se om det uppstr samma fel i Windows i samma dator som du har...

Annars r det vl att gra som jag brukar gra en gng per mnad, nmligen formatera datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama

Ondigt att hlla p och gnlla om ngon bara frsker hjlpa till.

TS, har du ngra firefox-extensions igng? Har du provat att ta bort samtliga bokmrken ifrn FF?

Du verkar inte vara ensam om att ha det hr problemet.

http://74.125.77.132/search?q=cache:...cd=15&hl=sv&ct =clnk&gl=se&client=firefox-a

Har inget windows installerat. Och vill helst slippa formatera, eftersom jag inte har nn backup och min skivlsare inte helt funkar som den ska...

Nu laddade jag hem en sjtte browser, Camino, enbart fr att testa om det funkade dr. Den enda sidan jag gick in p, frutom Caminos startsida, var aftonbladet.se. Det funkade inte dr heller...

Hade hoppats p att det var fler som haft samma problem och hittat en lsning, s jag visste hur jag skulle fixa det.

Jag bara gissar p att det r nnting som r tillagt eller nt som fattas som orsakar det, men jag vet inte vad... Och i rlighetens namn vet jag inte var jag ska leta heller.
Citera
2009-11-23, 01:25
Medlem
Sliths avatar
Har du senaste Flash installerat?

Fungerar det om du gr in via en proxy?
Citera
2009-11-23, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Har du senaste Flash installerat?

Fungerar det om du gr in via en proxy?

Japp, har senaste Flash.

Om jag gr in via surfaanonymt funkar det. D ser jag ju andra sidan inte bilderna, men det kan jag kanske st ut med...
Citera
2009-11-23, 07:07
Medlem
StyleWarss avatar
Kr Onyx och rensa caches och cookies. Eller, kr alla underhllsverktyg i Onyx, sen starta om.
Citera
2009-11-23, 10:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Verkar som din DNS inte fungerar s bra.

Testa 208.67.222.222 (OpenDNS).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto