2022-07-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtunderliv
Har antagligen samma bensedin från serbien som många andra här. Och kan säga, de är inte som vanliga stessar. Ojämna i styrka och är rätt övertygad om att det antingen helt, eller delvis, är en dia-analog, typ klor-dia. Kassa som ångestdämpare och ökar toleransen utan att ge större effekt. 3/10 poäng... Att de ska vara så svårt att få tag i gamla hederliga vallar, marknaden är överflödad av dessa falsktryckta skräp piller, blir fan ledsen.

Är "Galenikas" klonazepam bättre? För ikto funkar ju alltid som nödlösning. Eller är allt underdimensionerat skräp / RC där också?
Nu köper jag inte mina tabletter svart men av allt att döma här på forumet så verkar Galenikas Rivotril vara av god kvalité.

Man hör iallafall aldrig någon i Klonazepamtråden klaga på dem på samma sätt som man hör folk klaga på Bensedine eller Ksalol.
Citera
2022-07-24, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu köper jag inte mina tabletter svart men av allt att döma här på forumet så verkar Galenikas Rivotril vara av god kvalité.

Man hör iallafall aldrig någon i Klonazepamtråden klaga på dem på samma sätt som man hör folk klaga på Bensedine eller Ksalol.

Gött, det var min initiala tanke också. Får gå över till klona i några veckor. Bara skamligt att de inte kan ha någon sorts kvalitetskontroll på diazepam. Är oneklikligen nyfiken på vad det är dom använder och märker som Bensedin. Oprofessionellt och farligt är vad det är..

Hoppas det är någon här på forat som har möjlighet till att skicka några på analys så vi kan skapa en bild för allmänheten vad det är som säljs.
Citera
2022-07-25, 11:35
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAF
Ja, jag testar ta 75 mg på morgonen imorgon, endast. Och inväntar effekt. Diazepam sitter ju hela dagen och det är bättre att ta en stor dos direkt än att som idag ta 50+50 mg. Men jag känner definitivt av dom. När jag tänker efter på vad som är vad så känner jag Diazepamen, definitivt. Jag tar också 4 mg Iktorivil (recept) dagligen så det spelar också in. Ska försöka hitta en optimal dos, och sedan trappa ned med 2.5 mg per dag under låt säga en två-tre veckor tills jag är på en ganska låg dos, och sedan ta Alprazolam som behovsmedicin mot ångest, något jag kommer att få på recept snart.

Diazepam har en sjukt lång halveringstid, så du har det mesta kvar i kroppen dagen efter (även om du inte känner av det). Att ta höga doser dagligen adderar bara mer och mer och toleransen skjuts i höjden på nolltid.

4mg ikto motsvarar 60mg Diazepam, så om du käkar det dagligen är det inte undra på om du inte känner av Diazepamen.

Det du håller på med är vansinne. Du fuckar upp dina gaba-receptorer totalt och förstör alla möjligheter till att bli av med ångesten. Snarare SKAPAR ditt tablettmissbruk ännu mer ångest.

Vill du bli sv med ångesten så ta tag i dina problem istället. All ångest går att bli av med, det finns inget kroniskt när det gäller ångest även om psykiatrin säger det. Vi blir grundlurade av läkemedelsbranschen som vill hålla oss sjuka för att vi ska bli beroende av deras rävgift.

Jag var som du och resonerade likadant. Led av GAD, OCD och en jävla massa annat under 25 år. Men jag fick nog av piller och den dimma man är i under benzopåverkan. Trött på ångest, trött på att vara en slav. Jag slutade med ALLT och mötte mina rädslor/tankar en efter en. Det var inte lätt men det gick, och bara 3-4 mån senare var all min ångest borta. Helt borta! Inte ett jävla piller tar jag idag och det är så skönt. Klar i huvudet, skarp i hjärnan, genuin lycka. Slippa vara en jävla zombie.
Citera
2022-07-30, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Diazepam har en sjukt lång halveringstid, så du har det mesta kvar i kroppen dagen efter (även om du inte känner av det). Att ta höga doser dagligen adderar bara mer och mer och toleransen skjuts i höjden på nolltid.

4mg ikto motsvarar 60mg Diazepam, så om du käkar det dagligen är det inte undra på om du inte känner av Diazepamen.

Det du håller på med är vansinne. Du fuckar upp dina gaba-receptorer totalt och förstör alla möjligheter till att bli av med ångesten. Snarare SKAPAR ditt tablettmissbruk ännu mer ångest.

Vill du bli sv med ångesten så ta tag i dina problem istället. All ångest går att bli av med, det finns inget kroniskt när det gäller ångest även om psykiatrin säger det. Vi blir grundlurade av läkemedelsbranschen som vill hålla oss sjuka för att vi ska bli beroende av deras rävgift.

Jag var som du och resonerade likadant. Led av GAD, OCD och en jävla massa annat under 25 år. Men jag fick nog av piller och den dimma man är i under benzopåverkan. Trött på ångest, trött på att vara en slav. Jag slutade med ALLT och mötte mina rädslor/tankar en efter en. Det var inte lätt men det gick, och bara 3-4 mån senare var all min ångest borta. Helt borta! Inte ett jävla piller tar jag idag och det är så skönt. Klar i huvudet, skarp i hjärnan, genuin lycka. Slippa vara en jävla zombie.

Jag håller helt med första stycket, men att säga att terapi löser allt är en ren eufemism.
Vissa människor med psykisk ohälsa måste använda medicin. Jag har själv OCD, PTSD och GAD.
Det som hjälper mig mest är cannabis utan / försumbar halt TCH, men med hög CBD, CBG och medel CBN.

Jag har gått i terapi genom den offentliga sektorn och efter 10 år börjar det kännas hopplöst.
Försöker vara återhållsam med diazepam som jag har på recept men ibland måste jag ta det för att fungera i sociala sammanhang. Kanske hade det varit annorlunda om jag haft en privat psykolog och rätt verktyg men ekonomin finns tyvärr inte där. Mängden aktörer inom kommunen är skrämmande och många psykiatriker jag träffat har gjort mer skada än nytta.
Min poäng är att medicin kan vara nödvändigt för vissa personer men självklart bör inga bensodiazepiner användas på daglig basis om det inte handlar om somatiska besvär ex epilepsi.
Citera
2022-08-31, 19:01
Medlem
0xgh64s avatar
Terapia Diazepam 10mg Det är tyvärr torka på galenika produkter i Finland atm men fick tag på 2st diazepam kartor av terapia. Dom är hårda vita med en skåra på en sida. Någon som testat och kan säga om dom är legit? Fick också erbjudet 2mg xanor stavar vilka skulle vara pfizers men dom var lösa så avstod. Nån som vet om dom är legit?
Citera
2022-09-02, 21:54
Medlem
Bigboybadasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Konstigt så galenika gör de tabl3tter dom vill bra och resten blandar dom i fentanyl och råttgift? Underligt.
Citera
2022-09-06, 12:35
Medlem
flowerpower900s avatar
Hur länge kan en diazepam - avtändning hålla i sig om man gått cold turkey? Era erfarenheter?
Citera
2022-09-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Hur länge kan en diazepam - avtändning hålla i sig om man gått cold turkey? Era erfarenheter?
Beror väl på hur länge du använt samt vilka mängder.
Citera
2022-09-12, 06:05
Medlem
Pillevickens avatar
Jag läste på wiki vad Valium innehåller, betyder det att man kan tillverkar detta själv??
Såhär står det: <i> Diazepam består av Kol(67.49%) Väte(4.60%) Klor(12.45%) Kväve(9.84%) Syre(5.62%) och förekommer som vita eller gula fasta kristaller. Dess smältpunkt ligger mellan 131.5 och 134.5 °C. </i>
Citera
2022-09-17, 14:24
Avslutad
Köpte ett gäng Bensedin för ett tag sen och har bara ätit dom vid två tillfällen sen jag fick hem dom. Problemet är att jag börjar svettas ganska mycket av dom, vilket jag inte märkt av alls vid intag av exempelvis xanor eller iktorivil. Är det fler än jag som svettas av dom? Det kanske är en vanlig biverkning? Tycker det är märkligt.
Citera
2022-09-18, 23:01
Medlem
Tjena. Åt 50 bensedin för ett par veckor sedan och nu börjar det lämna kroppen. Pulsen går loco och haft lite hallisar. Är inte hemma så vill inte spåra. Kan det bli överslag när skiten lämnar kroppen?

Må väl alla

Förresten tog ett par concerta imorse och en imovan för ett par timmar sedan. Jag har lätt och få psykos på tjack Så är rätt känslig om det kan hjälpa någon att ge ett vettigt svar. Nu mår jag bra förutom pulsen och att armen domnat.

Nu är synerna tillbaka men fattar att det är huvudet som spelar ett spratt men är orolig mest om det kan snurra till på riktigt. Litar mer på er här än sjukvårdsupplysningen men ringer dit om ingen här kan lugna mig.
Senast redigerad av PhlattHjord 2022-09-18 kl. 23:31.
Citera
2022-09-18, 23:53
Medlem
En fråga till om man drar till sjukan får man stess om det blir avgiftnin? Bara legat inne för alkohol tidigare eller ska man försöka med vc imorgon?

Egentligen behöver jag ingen avgiftning men är orolig om man blir konstig eftersom jag haft dille tidigare och glömmer bort mitt namn på tjack i 2 dygn.
Senast redigerad av PhlattHjord 2022-09-18 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in