Citat:
Ursprungligen postat av
UAF
Ja, jag testar ta 75 mg på morgonen imorgon, endast. Och inväntar effekt. Diazepam sitter ju hela dagen och det är bättre att ta en stor dos direkt än att som idag ta 50+50 mg. Men jag känner definitivt av dom. När jag tänker efter på vad som är vad så känner jag Diazepamen, definitivt. Jag tar också 4 mg Iktorivil (recept) dagligen så det spelar också in. Ska försöka hitta en optimal dos, och sedan trappa ned med 2.5 mg per dag under låt säga en två-tre veckor tills jag är på en ganska låg dos, och sedan ta Alprazolam som behovsmedicin mot ångest, något jag kommer att få på recept snart.
Diazepam har en sjukt lång halveringstid, så du har det mesta kvar i kroppen dagen efter (även om du inte känner av det). Att ta höga doser dagligen adderar bara mer och mer och toleransen skjuts i höjden på nolltid.
4mg ikto motsvarar 60mg Diazepam, så om du käkar det dagligen är det inte undra på om du inte känner av Diazepamen.
Det du håller på med är vansinne. Du fuckar upp dina gaba-receptorer totalt och förstör alla möjligheter till att bli av med ångesten. Snarare SKAPAR ditt tablettmissbruk ännu mer ångest.
Vill du bli sv med ångesten så ta tag i dina problem istället. All ångest går att bli av med, det finns inget kroniskt när det gäller ångest även om psykiatrin säger det. Vi blir grundlurade av läkemedelsbranschen som vill hålla oss sjuka för att vi ska bli beroende av deras rävgift.
Jag var som du och resonerade likadant. Led av GAD, OCD och en jävla massa annat under 25 år. Men jag fick nog av piller och den dimma man är i under benzopåverkan. Trött på ångest, trött på att vara en slav. Jag slutade med ALLT och mötte mina rädslor/tankar en efter en. Det var inte lätt men det gick, och bara 3-4 mån senare var all min ångest borta. Helt borta! Inte ett jävla piller tar jag idag och det är så skönt. Klar i huvudet, skarp i hjärnan, genuin lycka. Slippa vara en jävla zombie.