Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-05, 13:51
  #73
Medlem
spoilers avatar
Det är en myt att alla zigenarkvinnor använder kjolarna.

"Kävlinge.Tre kvinnor fyllde en preparerad plastpåse med skönhetsprodukter till ett värde av 10 528 kronor men upptäcktes av ordningsvakt inne i en butik på Center Syd. Nu har de dömts vid Lunds tingsrätt för försök till stöld."

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ldforsok-.html
Citera
2011-04-05, 20:59
  #74
Medlem
Har bara själv vittnat om detta vid 3 tillfällen men då har jag bara sett zigenare inne i butik vid 3 tillfällen...

Första gången minns jag att kärringen stod och plockade på sig massa schampo eller vad som nu stod i de hyllorna och stoppade in under kjolen. Detta var innan jag ens hade hört om denna metod och jag blev riktigt förvånad över hur fräck man kunde vara.

Att zigenare är synonymt med tjuv är inget man behöver hymla om. Det är inte direkt så att dessa människor har någon "tattar-gen" utan det är ju ett kulturellt beteende. Bara för att ens föräldrar kommer från tattar-släkten och bekänner sig till tattarkulturen behöver man inte själv göra det.

Blir även mörkrädd när jag läser inläggen från tattarn i denna tråd, känns väldigt intelligensbefriat att försvara sitt kriminella handlande med att det finns värre företeelser.

Får man fråga dig eyeism vad dina föräldrar/du arbetar med?
Citera
2011-04-06, 16:31
  #75
Medlem
spoilers avatar
Barnvagn är oxå en lösning.

"Familjen var och handlade på Citygross på tisdagseftermiddagen. En väktare noterade vad de höll på med och följde efter familjen.

– När de förstod att de var sedda tog de upp batterierna ur vagnen och la dem på en pall med blöjor, berättar Stephan Söderholm vid Lundapolisen.

När väktaren stoppade paret blev mannen hotfull. Mannen och kvinnan är nu polisanmälda för stöld och hot mot tjänsteman."

http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-barnvagn.html
Citera
2011-04-06, 19:17
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Barnvagn är oxå en lösning.

"Familjen var och handlade på Citygross på tisdagseftermiddagen. En väktare noterade vad de höll på med och följde efter familjen.

– När de förstod att de var sedda tog de upp batterierna ur vagnen och la dem på en pall med blöjor, berättar Stephan Söderholm vid Lundapolisen.

När väktaren stoppade paret blev mannen hotfull. Mannen och kvinnan är nu polisanmälda för stöld och hot mot tjänsteman."

http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-barnvagn.html


Nja! Så länge dom inte dragit grejerna förbi kassan så är det ingenting.. Inne i affären får man bära runt på det mesta utan att bli anklagad för någonting...

.
Citera
2011-04-23, 15:38
  #77
Medlem
För flera år sedan så var jag regelbundet på besök hos en zigenarfamilj i Bergsjön. Pappan i familjen hade blivit ett Jehovas vittne och bibelstudium hölls varje vecka på nedervåningen i deras hus. Jag var där ibland, men var inte ett övertygat vittne.

Längs gatan stod lyxiga bilar parkerade, och de tillhörde radhusfamiljer. Inne i bostaden var det otroligt överdådigt och mycket "ryschpysch". Det var bara pappan i familjen som var med på mötena, resten av familjen satt och tryckte på övervåningen. Jag fick veta att i dessa familjer var det tävlan om hur mycket man kunde lägga beslag på från samhället och från folk som inte var romer. Alla gick på socialen och stal allt de kom över. OM någon inte kunde försörja sig, och få rejält hög levnadsstandard på det sättet så betraktades han/hon som en stor LOSER i folkgruppens ögon.

Pappan var splittrad och hade förtvivlat försökt "omvända" sin familj, men de vägrade. Hur det gick sedan vet jag inte. Jag hade blivit skuggad en tid utan att veta om det och en natt hade jag vaknat med en maskerad man över mig i min egen säng och stirrat in i ett knivblad. Tidningarna kallade sedan den här inbrotts-mannen för Smygaren, och det var den andra negern som våldtagit mig så jag var ur funktion att fortsätta gå på några bibelstudium hos zigenarfamiljen.

Min mamma jobbar på hemköp i en liten ort i Sverige och på orten bor det en grupp zigenare. När ägaren till butiken är på jobbet så motar han bort zigenarna redan i dörren, om varken ägare eller vakter finns i butiken så låter personalen zigenarna snatta bäst de vill, eftersom det blir MER problem och bråk om den underbemannade personalen ska försöka ingripa. De vågar helt enkelt inte längre.

Min ömma moder är helt fascinerad över hur mycket som får plats under zigenarnas kjolar och flera gånger funderat över hur kjolen funkar, så jag kommer stilla hennes nyfikenhet med att visa henne några av de tidigare länkarna i denna tråd.

Jag vill gärna tro alla människor om gott tills de bevisar motsatsen, och inte heller döma ett helt folk, men det vette katten om jag klarar det med romerna om de bär sina folkdräkter (arbetskläder??!!)

Puss & kram från mig
Citera
2011-04-23, 22:02
  #78
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Har sett när romer tömt en hel kylbox på snus på en ICA butik, allt försvann in under två kvinnors kjolar, vill minnas att det var 30-40 stockar. När de gick ut gav en av männen ett praktfullt mot kameran. (såg detta på inspelning i butiken)

De åkte givetvis dit, men pga av vissa omständigheter, där personalen "gjorde bort sig" (de började bråka med ziggisarna innan de gick ut) stämde romerna butiken och fick rätt. Tyvärr funkade systemet denna gång och de fick skadestånd, dessutom gick de ut i den lokala tidningen, vilket slutade med att den förbannade butiksägaren, med personal var tvungen att hålla god min och be om ursäkt...

En annan gång fick jag höra att de tagit en kvinna på bargärning när hon hade 3-4 motorsågar hängandes under kjolen..
Citera
2011-05-11, 20:11
  #79
Medlem
van.hoogstratens avatar
Zigenarkjol: Brottsverktyg

Hittade den här artikeln i dagens Corren:

http://www.corren.se/ostergotland/li...icleId=5634711

Gillar särskilt texten: Kjolen ska förverkas som brottsverktyg.

Någon som vet om Zigenarkjolar tidigare har blivit förverkade som brottsverktyg?
Citera
2011-05-11, 20:19
  #80
Medlem
spoilers avatar
"En 22-årig kvinna filmades av en övervakningskamera när hon stal snus till ett värde av 14 000 kronor på en bensinstation i Ljungsbro.

Det var den 16 september 2009 som en handfull personer kom in på macken i Ljungsbro. En man i sällskapet påkallade kassörskans uppmärksamhet genom att fråga ut henne om torkarblad.

Kassörskan märkte inte att den 22-åriga kvinnan och en 18-årig man samtidigt var i färd med att tömma snuskylen på dess innehåll. Det var först när man granskade filmen från övervakningskameran som stölden uppdagades./.../

Inför rättegången har kammaråklagare Eva Nemec Nordh yrkat att 22-åringens kjol ska förklaras förverkad som brottsverktyg. Kvinnan har motsatt sig detta och kräver att få tillbaka klädesplagget."

http://www.corren.se/ostergotland/li...icleId=5634711

Citera
2011-05-11, 20:20
  #81
Avstängd
gorpets avatar
Om kjolen tidigare har blivit förverkad som brottsverktyg vet jag inte, men att kjolen är rymlig är ju känt, där har funnits både julskinkor radioapparater mm.
Den som ingen kjol har hon får gå med rumpan bar
Citera
2011-05-11, 20:27
  #82
Avstängd
gagahihis avatar
Va töntigt, alla kläder är en brottsverktyg så länge det har flickor. Rasist sverige är inget okänt detta sammanhang.
Citera
2011-05-11, 21:32
  #83
Medlem
WhiskeyXrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Va töntigt, alla kläder är en brottsverktyg så länge det har flickor. Rasist sverige är inget okänt detta sammanhang.

Skönt, mina kläder saknar flickor så då behöver jag nog inte vara orolig.

Tror inte jag har något klädesplagg där jag kan få ner snus för 14000 kr heller för den delen. Klart rimlig som delbestraffning för stölden.
Citera
2011-05-11, 21:37
  #84
Avstängd
gagahihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyXray
Skönt, mina kläder saknar flickor så då behöver jag nog inte vara orolig.

Tror inte jag har något klädesplagg där jag kan få ner snus för 14000 kr heller för den delen. Klart rimlig som delbestraffning för stölden.
Alla kläder har fickor beror på vad du definerar en ficka som.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback