Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-19, 23:19
Medlem
Saypayaas avatar
Jag snusar för det mesta portion och då börjar det rinna efter ett par minuter för att sedan vara ett par minuter. Efter det slutar det att rinna och man känner bara smaken genom att slicka på snusen eller suga lite lätt på den.

När jag snusar lössnus brukar det dock inte rinna överhuvudtaget och jag känner bara smak genom att slicka på prillan. Jag får nästan inte heller ut något av nikotinet. Jag brukar känna betydligt mer på en Grov portion än en Skruf Stark lös på ungefär 1,5g.

Från vad jag har läst om olika sorter har jag uttytt att lössnus även det ska rinna och ge hyfsad nikotinefekt och jag undrar givetvis vad jag ska göra för att få prillan att rinna mer. Spelar hårdheten på bakningen in? Jag brukar baka ganska hårt
Citera
2009-11-19, 23:21
Medlem
Snibelsnors avatar
lössnus rinner alltid mindre för mig. men om du kramar lite större ska du se att det ger en kick. du ska krama så bollen är ca 1cm högoch helt rund gör jag dom
Citera
2009-11-19, 23:30
Medlem
Saypayaas avatar
Jag gör tunnor av mina prillor. Kan slänga upp en film lite senare eller i morgon
Citera
2009-11-19, 23:31
Medlem
6laxari1laxasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
Spelar hårdheten på bakningen in?t
Ja, utan tvekan.
Dom flesta vana port-snusarna brukar baka jävligt ordentligt vilket sabbar hela grejen med lös enligt mig.

Jag personligen bakar inte överhuvud taget utan trycker bara ner handen i dosan och slänger sedan in en paj på tungan och skyfflar upp skiten under läppen
Citera
2009-11-19, 23:54
Medlem
Saypayaas avatar
Sådärja!

http://www.youtube.com/watch?v=GE8L17VJEgI

Något otydlig kanske
Citera
2009-11-20, 00:15
Medlem
Didways avatar
"Jag ber om ursäkt för att snuset just nu är det bögigaste av dem alla, Göteborgs Rap..." Vad är det som är så bögigt med rape?
Citera
2009-11-20, 00:21
Medlem
Saypayaas avatar
Det smakar inte tobak. Det smakar skog och är till för kvinnor och/eller fjollor som inte klarar av en äkta snus.
Citera
2009-11-20, 00:26
Medlem
Didways avatar
haha fjolla
Citera
2009-11-20, 00:26
Medlem
dodeesoss avatar
Vilken tid det tar! För i tiden när även jag kladdade med lössnus tog det upskattningsvis högst 10 sekunder.
Numer har jag på inrådan av min sambo och min tandläkare samt det faktum att det blev snustummar på allt, böcker, tangentbord, barn osv, gått över till blöja (portion).
Citera
2009-11-20, 00:31
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Vilken tid det tar! För i tiden när även jag kladdade med lössnus tog det upskattningsvis högst 10 sekunder.
Numer har jag på inrådan av min sambo och min tandläkare samt det faktum att det blev snustummar på allt, böcker, tangentbord, barn osv, gått över till blöja (portion).
Jag har inte hållit på med baksnus särskilt länge och det hör till ovanligheten att jag köper en dosa lös. Det här är kanske den tredje dosan jag köpt och då är det svårare att baka
Citera
2009-11-20, 01:21
Bannlyst
Skyffla in lite i käften bara och tryck fast det med tungan!
Citera
2009-11-20, 04:18
Medlem
zTeNs avatar
Gör bara som du gör i början av videon, tryck till ett par gånger i dosan med tumme och pekfinger så det blir någorlunda struktur på det hela, jämna till snusen lite emot dosans kant för bättre form och upp i gropen under läppen. Voilá!
Hålla på och skita ner fingrarna så där, nej fy tusan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in