Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-19, 19:32
  #1
Medlem
Finns de? Tänkte köpa hörselskydd med bluetooth så jag kan sköta telefon lite lättare på jobbet. Har ingen mottagning för en mobil på mitt jobb så jag undrar om de går att lösa på något annat sätt, tex om de finns stationära telefoner med blåtand??

Väldigt tacksam för hjälp
Citera
2009-11-19, 20:22
  #2
Medlem
Alfaslangs avatar
Siemens har några modeller i sin Gigaset-serie som stödjer Bluetooth-headset.

http://gigaset.com/shc/0,1935,se_sv_...rNrNrN,00.html
Citera
2009-11-19, 20:46
  #3
Medlem
Perfekt! tack!
Citera
2012-02-06, 16:38
  #4
Medlem
Bumpar denna tråden då jag är ute efter typ samma sak.
Dock skulle jag vilja koppla in mobilen till den stationära telefonen. Så när det ringer i min mobil så kan jag svara i den stationära.

Jag har hittat ett företag i USA som har telefoner (VTech's LS6245) med denna funktionen men det måste väl finnas någon mer som gjort detta?

Och till alla er som tycker att jag allt kan ha min (mobila) telefon i fickan hemma också, så har jag ju hellre en snygg telefonlösning för någon tusing (om än så onödig) än nån svindyr "tavla" som en målad katt har gått runt och skvätt på, eller någon annan hippie konst.
Citera
2012-02-06, 16:52
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeMan
Bumpar denna tråden då jag är ute efter typ samma sak.
Dock skulle jag vilja koppla in mobilen till den stationära telefonen. Så när det ringer i min mobil så kan jag svara i den stationära
Det är väl bara att vidarekoppla din mobil till den stationära eller har jag missat något?
Citera
2012-02-06, 23:50
  #6
Medlem
Jo men vem har hemtelefon numera? och känns ju lite overkill att skaffa ett hemnummer och koppla om allt manuellt varje gång jag kommer in i lägenheten ist för att bluetoothen ansluter automatiskt när man är inom 10 meter som den gör i bilen.
Citera
2012-02-07, 00:47
  #7
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeMan
Jo men vem har hemtelefon numera? och känns ju lite overkill att skaffa ett hemnummer och koppla om allt manuellt varje gång jag kommer in i lägenheten ist för att bluetoothen ansluter automatiskt när man är inom 10 meter som den gör i bilen.
Varför inte helt enkelt prata i mobilen varför ha en lur till att hålla reda på och hålla på att ladda? Förstår inte riktigt vitsen med en blåtandstelefon till ?
Citera
2012-02-07, 09:44
  #8
Medlem
Okej men nu är det här helt OT men när jag kommer hem så sätter jag alltid min mobil i laddaren (vilket man måste göra typ varje dag med en smartphone) och för att få musiken till lägenhetens ljudsystem, och säg att jag går in i köket så måste jag då stressa för att hinna svara i telefonen, men hade jag haft en "fast" telefon i köket så hade jag kunnat använda den, och har denna då varit trådlös hade typ smidigt kunnat ta med den till sovrummet eller typ badrummet.

Men visst, bor man i en 1:a på 6m2 och tycker att vatten i kran är en onödig uppfinning så förstår jag att denna uppfinning uppfattas helt onödig.

Jag vill ha en för att:

1. Det är smidigt
2. Det kan va snyggt
3. För att jag kan
Citera
2012-02-07, 12:36
  #9
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeMan
Okej men nu är det här helt OT men när jag kommer hem så sätter jag alltid min mobil i laddaren (vilket man måste göra typ varje dag med en smartphone) och för att få musiken till lägenhetens ljudsystem, och säg att jag går in i köket så måste jag då stressa för att hinna svara i telefonen, men hade jag haft en "fast" telefon i köket så hade jag kunnat använda den, och har denna då varit trådlös hade typ smidigt kunnat ta med den till sovrummet eller typ badrummet.

Men visst, bor man i en 1:a på 6m2 och tycker att vatten i kran är en onödig uppfinning så förstår jag att denna uppfinning uppfattas helt onödig.

Jag vill ha en för att:

1. Det är smidigt
2. Det kan va snyggt
3. För att jag kan
Har du provat att Googla?
http://www.uniden.com/telephones/blu...bluetooth_b2c/
Citera
2012-02-09, 00:40
  #10
Medlem
Japp det har jag, detta inte heller detta märket skickar utanför staterna och ingen av återförsäljarna på ebay eller amason verkar ha lust att göra det.
Citera
2012-02-09, 08:53
  #11
Medlem
Kika på Philips ThinkLink och även http://www.maxicom.se/xlink.php....
Citera
2012-02-09, 10:32
  #12
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeMan
Okej men nu är det här helt OT men när jag kommer hem så sätter jag alltid min mobil i laddaren (vilket man måste göra typ varje dag med en smartphone) och för att få musiken till lägenhetens ljudsystem, och säg att jag går in i köket så måste jag då stressa för att hinna svara i telefonen, men hade jag haft en "fast" telefon i köket så hade jag kunnat använda den, och har denna då varit trådlös hade typ smidigt kunnat ta med den till sovrummet eller typ badrummet.

Men visst, bor man i en 1:a på 6m2 och tycker att vatten i kran är en onödig uppfinning så förstår jag att denna uppfinning uppfattas helt onödig.

Jag vill ha en för att:

1. Det är smidigt
2. Det kan va snyggt
3. För att jag kan
Bluetoothheadset är lösningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback