2011-04-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Kan du tänka dig 18 månaders bindningstid finns det lite olika prisförslag.
För 499:-/månad får du BB XXL, TVL och telefoni. För 599 får du BB XXL, TV XL och telefoni.
På 12 månader är det endast de erbjudanden som finns på hemsidan som gäller.

Jag vill helst slippa 18 månader för att min hyresvärd har lovat att fiber skall vara inkopplat senast första kvartalet 2012. Men sen vet man ju oxå hur mkt man brukar bli lovad och hur mkt som hålls egentligen...

Jag ska tänka över 18mån. Går det att förhandla o deala me dom på telefon? Eller e de bättre via en återförsäljare? Isf, vilken?
Citera
2011-04-18, 18:03
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerakern
Jag vill helst slippa 18 månader för att min hyresvärd har lovat att fiber skall vara inkopplat senast första kvartalet 2012. Men sen vet man ju oxå hur mkt man brukar bli lovad och hur mkt som hålls egentligen...

Jag ska tänka över 18mån. Går det att förhandla o deala me dom på telefon? Eller e de bättre via en återförsäljare? Isf, vilken?
Du kan inte deala med priser. De priser som är satta är de som gäller.
Ska du handla ”lösa abonnemang”, alltså tv för sig och bredband för sig kan det vara bra att köpa tv-abonnemanget hos valfri ÅF. De brukar kunna rea ut själva tv'n om du köper ett abonnemang samtidigt.
Citera
2011-04-21, 11:54
Medlem
Halloj alla flashbackare!

Har comhem large med bra och snabbt trådlöst internet.

Det funkar perfekt när jag sitter och surfar på datan cirka upp till 5 meter ifrån modemet i lägenhet, mer än det tappar den signal som den INTE ska göra?

Skitskumt fattar inte vad problemet är...

Ringde comhems kundsupport och de gjorde flera fabriksåterställningar och det löste saken i 5min och då började den inte funka från mitt rum som är 6meter
ifrån, han från comhem sa att det finns ingen garanti på trådlösa modem på internet för
det går aldrig o fixa helt 100% ibland, det är endast garanti på trådinternet, dvs inte trådlöst
som jag även har... :/

Det är ju bullshit det han säger, va?

Man payar ju inte large för något som inte har garanti?

Vad säger ni alla?

Vad ska jag göra åt saken?

Mvh Avvanladre
Citera
2011-04-21, 12:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Comhem lämnar ingen garanti för trådlös förbindelse och låter som du sitter med netgear cg3100 modemet och det är ökänd för dålig wifi.
Citera
2011-04-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmaattrriixx
Det är ju bullshit det han säger, va?

Man payar ju inte large för något som inte har garanti?

Vad säger ni alla?

Vad ska jag göra åt saken?

Mvh Avvanladre

Modemet har säkert garanti, men troligen så har du endast en garanterad uppkoppling med kabel. Trådlösa funktionen har inget med leveransen av bredbandet att göra, och det finns för många saker som kan störa. Com Hem kan ju inte komma hem till dig och se till så folk inte använder microvågsugnar, andra i närheten inte kör trådlöst osv..
Bor du i en lägenhet ? Hittar du flera nätverk om du kollar listan ? Testa i så fall att byta kanal. eftersom det fungerar en stund efter reset så kan det troligen vara andra enheter som stör efter ett tag.
Kan säkert vara fel på routern, men att kolla inställningar på dator och modem är nog troligare det som kommer lösa det.
Citera
2011-04-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Comhem lämnar ingen garanti för trådlös förbindelse och låter som du sitter med netgear cg3100 modemet och det är ökänd för dålig wifi.

Ska jag byta själva modemet eller?
Citera
2011-04-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraJag
Modemet har säkert garanti, men troligen så har du endast en garanterad uppkoppling med kabel. Trådlösa funktionen har inget med leveransen av bredbandet att göra, och det finns för många saker som kan störa. Com Hem kan ju inte komma hem till dig och se till så folk inte använder microvågsugnar, andra i närheten inte kör trådlöst osv..
Bor du i en lägenhet ? Hittar du flera nätverk om du kollar listan ? Testa i så fall att byta kanal. eftersom det fungerar en stund efter reset så kan det troligen vara andra enheter som stör efter ett tag.
Kan säkert vara fel på routern, men att kolla inställningar på dator och modem är nog troligare det som kommer lösa det.

Japp. Bor i lägenhet och hittar en massa nätverk !

Hur byter man kanal på trådlösa?
Citera
2011-04-22, 23:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
192.168.100.1
Lösen/pass ska va tomt.
Citat:
Ska jag byta själva modemet eller?
Koppla till en extern router med bra wifi.
Citera
2011-04-23, 08:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
192.168.100.1
Lösen/pass ska va tomt.
Nej?
Med NAT påslaget så är adressen 192.168.0.1. Med NAT av är adressen 192.168.100.1.
Användarnamnet är admin och lösenordet är password.

Jag tar för givet att du har Netgear CG3100 då du fick frågan innan men inte besvarade den.
Citera
2011-04-29, 03:27
Medlem
Tjo!

För några veckor sedan började Comera söka mig. Jag har valt att itne svarat eftersom jag inte orkar med sånt där, men tillslut så svarade jag ändå.

Killen från Comera sa att comhem hade ett nytt avtal som gör att jag får telefon (grund), tv (m8( och internet (25/10) (jag endast internet just nu) för 399:-/mån. Han sa att det var det jag betalar nu för bara internet och det var inga andra kostnader än det jag har nu. Jag hade för mej att det var 359:-/mån, men tänkte att jag säkert mindes fel.

Sedan tjabblar han vidare och till slut tänker jag att det kanske är ganska bra ändå så jag tackade Ja, och väntar nu på att få allt jag behöver hemskickat. Han bad om att få spela in slutet på vårat samtal där han går igenom vad som gäller så att jag kan godkänna det på tape. Då babblade han i 30000 km/h i flera min och det gick absolut inte att hänga med alls utan jag litade på att han sa precis det han lovat mig.

Går nu in på "mina Sidor" på comhems hemsida och ser att de ändrat min internetuppkoppling fr.o.m. 1/5-2011 till 10/1mb, samt att jag visst bara pröjsat 359:- för internet. Det är även fler saker som inte stämmer överrens med vad han sade, men orkar inte rabbla allt nu.

Tycker det känns jävligt risigt och jag är skitförbannad nu. Han sa att jag har 2 veckor på mej att ändra mej, och det ska jag ju självklart göra, men fy sataaaan vad jag hatar comhem och comera just nu. Vill mörda.
Citera
2011-04-29, 08:35
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartablixten
Tjo!

För några veckor sedan började Comera söka mig. Jag har valt att itne svarat eftersom jag inte orkar med sånt där, men tillslut så svarade jag ändå.

Killen från Comera sa att comhem hade ett nytt avtal som gör att jag får telefon (grund), tv (m8( och internet (25/10) (jag endast internet just nu) för 399:-/mån. Han sa att det var det jag betalar nu för bara internet och det var inga andra kostnader än det jag har nu. Jag hade för mej att det var 359:-/mån, men tänkte att jag säkert mindes fel.

Sedan tjabblar han vidare och till slut tänker jag att det kanske är ganska bra ändå så jag tackade Ja, och väntar nu på att få allt jag behöver hemskickat. Han bad om att få spela in slutet på vårat samtal där han går igenom vad som gäller så att jag kan godkänna det på tape. Då babblade han i 30000 km/h i flera min och det gick absolut inte att hänga med alls utan jag litade på att han sa precis det han lovat mig.

Går nu in på "mina Sidor" på comhems hemsida och ser att de ändrat min internetuppkoppling fr.o.m. 1/5-2011 till 10/1mb, samt att jag visst bara pröjsat 359:- för internet. Det är även fler saker som inte stämmer överrens med vad han sade, men orkar inte rabbla allt nu.

Tycker det känns jävligt risigt och jag är skitförbannad nu. Han sa att jag har 2 veckor på mej att ändra mej, och det ska jag ju självklart göra, men fy sataaaan vad jag hatar comhem och comera just nu. Vill mörda.

Finns en mycket enkel lösning - när säljaren har babblat färdigt så säger du bara att "tack det låter bra, skicka erbjudandet skriftligt så kan jag läsa igenom i lugn och ro". Nekar han så är det bara att lägga på luren.
Citera
2011-04-29, 12:23
Medlem
Det var i princip så vi sade. Att han skulle skicka hem all info så att jag kunde godkänna det. Det fick mig att tacka Ja. Men när jag loggade in på mins sidor så ser jag att jag fått en faktura på fler grejer som jag inte var med på.

Hursom har jag snackat med Comhem nu och de har hjälpt mig att ändra detta till ett erbjudande som passar mig.

Min rekommendation är iaf att aldrig svara när Comera ringer, eller att svara och be dem att aldrig ringa igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in