2012-05-04, 19:24
Medlem
Corazons avatar
Satan! Får ingen som helst bild på tv:n i kväll. Söker nya kanaler, men får bara "svag eller ingen signal". "Kontrollera antennens kabelanslutning". Tidigare har jag kanske missat att söka nya kanalplatser när brev skickats ur. Men, nu funkar ingenting! Någon annan med samma problem?

Jag har comhem XL och jag vill se hockey-VM!
Citera
2012-05-04, 19:28
Samma problem här! Kommer inte åt comhems hemsida heller så verkar vara generalkrasch?
Citera
2012-05-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Satan! Får ingen som helst bild på tv:n i kväll. Söker nya kanaler, men får bara "svag eller ingen signal". "Kontrollera antennens kabelanslutning". Tidigare har jag kanske missat att söka nya kanalplatser när brev skickats ur. Men, nu funkar ingenting! Någon annan med samma problem?

Jag har comhem XL och jag vill se hockey-VM!

Citat:
Det är just nu tekniska problem i Linköping, tekniker är på väg. Det kan även vara svårt att nå http://www.comhem.se. Beklagar detta. /JW

https://twitter.com/#!/ComHemAB/stat...55102015680512
Citera
2012-05-04, 19:58
Medlem
Three-Gringoss avatar
Fick nyss reda på att jag kunde byta ut digitalboxen och fortfarande samma erbjudande, Motorola VIP1920 mot den för 495 kr (den här tror jag att det är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=846275) Får dock betala 495 kr istället för 1 kr för boxen självfallet.

Verkar vara ett bättre alternativ, för Video on demand verkar vara ett riktigt skämt (iaf. nu från comhem)
Citera
2012-05-05, 13:03
Medlem
simkunnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Fick nyss reda på att jag kunde byta ut digitalboxen och fortfarande samma erbjudande, Motorola VIP1920 mot den för 495 kr (den här tror jag att det är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=846275) Får dock betala 495 kr istället för 1 kr för boxen självfallet.

Verkar vara ett bättre alternativ, för Video on demand verkar vara ett riktigt skämt (iaf. nu från comhem)

Fick samma "erbjudande" men tackade nej. Om jag binder mig för ett långt abonnemang och de i gengäld erbjuder mig en box för 1 krona så förväntar jag mig att den skall fungera och inte att jag skall behöva köpa en dyrare box för att få tjänsten att fungera tillfredsställande.
Citera
2012-05-05, 13:43
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simkunnig
Fick samma "erbjudande" men tackade nej. Om jag binder mig för ett långt abonnemang och de i gengäld erbjuder mig en box för 1 krona så förväntar jag mig att den skall fungera och inte att jag skall behöva köpa en dyrare box för att få tjänsten att fungera tillfredsställande.

Boxen är valfri (tror jag, det går inte att se det i informationen för erbjudandet men jag kunde byta) och det är inte den det hänger på iaf. utan den högre hastigheten, har dessutom inget stadsnät/fiber att koppla upp mig mot. Men jag förstår varför du tackar nej, det är bara nu det har blivit intressant eftersom jag får en högre hastighet till ett något lägre pris.

Att välja bredband XXL och medium 8 favoriter var för sig skulle ge en ökad månadskostnad på 60 kr och då får man ingen telefon.
Senast redigerad av Three-Gringos 2012-05-05 kl. 13:59.
Citera
2012-05-09, 16:20
Medlem
Jag har comhems bredband och det fungerar helt okej när man bara surfar.

Däremot när jag spelar poker så tappar lobbyn connection efter kanske 10minuters spel vilket på just denna klient(SVS) gör att alla bord stängs ner och skiten hakar upp sig = man kan inte spela...

Några tips? Någon som har varit med om samma sak?
Citera
2012-05-11, 00:54
Medlem
Izak80s avatar
Kan Comhems router/internettjänst skapa "blåskärmar"?

Hej

Har haft Comhem som brebandsleverantör sedan årsskiftet (har också telefoni och tv-kanals abbonemang hos dem) och har enda sedan i julas sporadiskt haft problem med blåskärmar och att datorm hänger sig. Deras bredbandslösning kommer med en router som kopplas in i väggen och sedan från den nätverksladden in i datorn. Jag undrar om mitt problem med "blåskärmar", vilka alltid inträffar när jag surfar på nätet, kan bero på Comhem-routern eller överlag bristande kvalité på deras internettjänst? Är Comhems internettjänst kända för den här typen av problematik?

Vore mycket tacksam för svar
Isak
Citera
2012-05-11, 01:11
Medlem
Kygens avatar
Jag har aldrig hört talas om att någon internetleverantör skulle ha de problem du beskriver.

Med tanke på att blåskärmen alltid uppkommer när du surfar tycker jag du bör notera under vilka förhållanden dessa problem uppkommer. Är det kanske då du laddar ner torrents eller tittar på youtube.
Jag skulle börja med att se om det finns några nyare drivrutiner nätverkskortet eller grafikkortet och arbeta vidare därifrån.
Citera
2012-05-11, 01:16
Medlem
Izak80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kygen
Jag har aldrig hört talas om att någon internetleverantör skulle ha de problem du beskriver.

Med tanke på att blåskärmen alltid uppkommer när du surfar tycker jag du bör notera under vilka förhållanden dessa problem uppkommer. Är det kanske då du laddar ner torrents eller tittar på youtube.
Jag skulle börja med att se om det finns några nyare drivrutiner nätverkskortet eller grafikkortet och arbeta vidare därifrån.
Det förekommer nästan alltid när jag tittar på videoklipp.
Citera
2012-05-11, 01:19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
Hej

Jag undrar om mitt problem med "blåskärmar", vilka alltid inträffar när jag surfar på nätet, kan bero på Comhem-routern eller överlag bristande kvalité på deras internettjänst? Är Comhems internettjänst kända för den här typen av problematik?

Vore mycket tacksam för svar
Isak

ComHem's tjänst kan omöjligt ge upphov till de problem du upplever ärligt talat.
Citera
2012-05-11, 01:33
Medlem
Jag hade omvänt problem tidigare, fast med bbb. Min dator låste sig pga moderkortstrul och då dog hela internet för alla i boendet. Wierd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in