2004-01-25, 10:19
Medlem
jag har läst och hört de senaste åren att det finns vissa livsmedel man blir glad av, alltså som har någon stimulerande vitamin, endorfiner osv. jag har aldrig lagt så stor vikt vid det, men nu upplever jag någon slags flerveckors period av nedstämdhet och börjar tänka att det kan vara värt ett försök..
örter och sånt annat krafs är också av intresse.

så nu undrar jag då om någon här kanske kan tipsa om något?

och jag bör väl tillägga att det ska innehålla så lite fett och socker som möjligt!
Citera
2004-01-26, 01:32
Medlem
Rubbermans avatar
Svårt att sätta fingert just på nån mat man skulle bli glad av. Jag anser det rent generellt vara mat som smakar gott, som är väl tillagat med en rejäl dos kärlek, det är mat man blir lycklig av. Sen om det är mycket fett och/eller rejält onyttigt spelar väl egentligen mindre roll. Om man blir serverad något man gillar så blir man ju automatiskt glad! Sån är jag!
Citera
2004-01-26, 01:45
Medlem
WSEs avatar
Jag har för mig att man kan bli hög på ketoner om man inte äter kolhyderater.
Citera
2004-01-26, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Svårt att sätta fingert just på nån mat man skulle bli glad av. Jag anser det rent generellt vara mat som smakar gott, som är väl tillagat med en rejäl dos kärlek, det är mat man blir lycklig av.
Nu skulle man behöva en riktigt gullig smiley
Citera
2004-01-26, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Svårt att sätta fingert just på nån mat man skulle bli glad av. Jag anser det rent generellt vara mat som smakar gott, som är väl tillagat med en rejäl dos kärlek, det är mat man blir lycklig av. Sen om det är mycket fett och/eller rejält onyttigt spelar väl egentligen mindre roll. Om man blir serverad något man gillar så blir man ju automatiskt glad! Sån är jag!

hehe ja tack för tipset du! men nu var det ju snarare hur maten fungerar för kroppen jag menade =)
förövrigt så tycker jag maten är roligare att äta ju mindre tid det tar att laga den.
Citera
2004-01-26, 08:09
Bannlyst
Mat med tryptofan i (sök på detta). Nötter tex.

Tryptofan är nåt kroppen gör till serotonin!
Citera
2004-01-26, 16:17
Medlem
danke danke
Citera
2004-01-30, 03:21
Bannlyst
När man får göka brudar blir man glad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto