• 1
  • 2
2009-11-18, 22:18
Medlem
spirdalas avatar
Har en pavilion hdx9350eo som funkade bra innan win7.....nu har jag bde problem med batteri tid o mina toutch knappar...kan inte ndra p bde bas o diskant. Har varit p hp hemsida o uppdaterar stndigt men funkar inte. Ngon som sitter p info?
Citera
2009-11-18, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av Colmar
konvertera till fruktdatorn! pplet r mktigare n bajs

du bidrog inte med mycket alls till denna trd.

jag tror att batteritiden blir smre iom att W7 krver rtt mycket och behver d mer kraft (eller r det avsevrt mycket mindre?)
Ang knappar osv s har det ju med drivrutiner och gra, och antagligen har nog inte HP drivrutiner som r kompatibla med W7
Citera
2009-11-18, 23:06
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz

jag tror att batteritiden blir smre iom att W7 krver rtt mycket och behver d mer kraft (eller r det avsevrt mycket mindre?)
Ang knappar osv s har det ju med drivrutiner och gra, och antagligen har nog inte HP drivrutiner som r kompatibla med W7

Ja hade en urladdnings tid p 2 timmar innan jag installerad till win 7. Kan win 7 krva s mkt tro? P det andra svaret s tror jag inte heller att hp har hunnit med men samtidigt.....hur svrt kan det vara? Tycker ju att det borde vara ett lttlst problem. Tack fr ett bra svar till skillnad mot vissa andra

typ 20 minuter rcker batteriet nu
Citera
2009-11-19, 06:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Support samt rensad p OT.

//Mod
Citera
2009-11-19, 11:27
Medlem
spirdalas avatar
S det finns INGEN mer som har liknande problem?
Citera
2009-11-19, 15:26
Bannlyst
Vilken version av win7? x86 eller x64? Vilken version hade du innan som funkade bra? Har du installerat drivrutinerna frn sidan? Antar att dom fr Vista borde fungera.

Lter lite otroligt att det skulle g frn 2 timmar till 20 minuter. Kan vara ngon drivrutin som inte rapporterar rtt batteritid kvar, eller nt.
Citera
2009-11-19, 16:24
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
Vilken version av win7? x86 eller x64? Vilken version hade du innan som funkade bra? Har du installerat drivrutinerna frn sidan? Antar att dom fr Vista borde fungera.

Lter lite otroligt att det skulle g frn 2 timmar till 20 minuter. Kan vara ngon drivrutin som inte rapporterar rtt batteritid kvar, eller nt.

Har win7 x86 nu o hade vista innan. Har installerat allt som gr.....ven provat vistas drivrutiner. Kan det vara s att HP inte har "hunnit" med fr om man gr in p deras hemsida s finns det inte mkt till win7. Och batteri tiden vet jag lter konstigt men kan bara konstatera att den r vldigt mkt smre. Har ven skickat mail till HP men icke ftt svar.

inte mkt o komma med http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...&lang=sv&cc=se
Senast redigerad av spirdala 2009-11-19 kl. 16:29.
Citera
2009-11-20, 19:22
Medlem
Tjena.

Bytte nyligen till W7 frn Vista. Har en Compaq s drivrutinerna drogs frn HP:s databas. Uppdaterade Grafik, touchpad samt ljud- drivrutinerna. Allting funkar som det ska och den grafiska uppdatering r enorm. Frsk avinstallera drivrutinerna och installera de nya igen.
Citera
2009-11-20, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Har win7 x86 nu o hade vista innan. Har installerat allt som gr.....ven provat vistas drivrutiner. Kan det vara s att HP inte har "hunnit" med fr om man gr in p deras hemsida s finns det inte mkt till win7. Och batteri tiden vet jag lter konstigt men kan bara konstatera att den r vldigt mkt smre. Har ven skickat mail till HP men icke ftt svar.

inte mkt o komma med http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...&lang=sv&cc=se
Ta drivrutinerna fr Vista och testa med.
Citera
2009-11-21, 05:05
Medlem
spirdalas avatar
Har provat o funkar inte. Men ska skicka ett till mail till HP o pressa p lite.

Tack fr hjlpen nd
Citera
2009-11-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz

Du visste d inte mycket om datorer du.
Vista krver mer av datorns prestanda n seven, Seven r byggd p vista och anvnder snarlika drivrutiner. Uppdatera Seven och kolla i kontrollpanelen/energi.. och se vad det str p.
Citera
2009-11-21, 10:33
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Du visste d inte mycket om datorer du.
Vista krver mer av datorns prestanda n seven, Seven r byggd p vista och anvnder snarlika drivrutiner. Uppdatera Seven och kolla i kontrollpanelen/energi.. och se vad det str p.

Har oxo hrt att win7 ska vara "lugnare" fr datorn o mrker sjlv att den r lugnare. Med vista kunde mtaren fr RAM o process sticka ivg fast man inte rrde datorn. Nu r det stabilare p den fronten. Kollat p energi o har tv lgen o vlja p. Balanserat/enegisparlge. Har p balanserat. I vista hade jag 3 lgen. Typ full attack lge,medel o energispar lge.

Funderar starkt p o byta tillbaka till vista....menar...r det s mkt smre n seven? Skulle inte tro det.

Tack fr tipset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in