Zigenarna i Estland (en del talar ryska, en del finska, en del estniska, en del lettiska, en del litauiska) har alla ett gemensamt, KJOLARNA, så jag förstår inte vad ni fått det ifrån att det är typiskt finskt?
Dom jag sett i Estland uppehåller sig, som sig bör, där det av naturliga skäl samlas mycket folk, busstationer, marknader etc. och erbjuder "spådomar" och andra zigenska specialiteter. Dom hotar med förbannelser om man helt sonika ber dom dra åt helvete. Säkerhetsvakterna i respektive byggnad dom kommer in i, driver ut dom på stört. Den värsta grejen var när jag satt på en uteservering i Jõgeva, Estland, och pratade med en polare om ditt o datt(på estniska), och han frågade nåt om sverige, vilket en ziggis hörde, varpå han kommer fram och säger "è de sant att dy er svensk, far i sverje poor dy?"

En snabb lögn senare hade vi övertygat honom om att vi endast arbetade i sverige, vilket ledde till att han börja prata om sina egna eskapader i Sverige, han hade bott i rinkeby bland annat. Polarn, som var rätt dragen började fråga om alla manliga ziggisar var Elvis-fans MHT till looken

Efter ett tag anslöt fler ziggisar av båda könen, och det framkom att dom var i stan för en marknad som skulle gå av stapeln nästa dag