2021-07-12, 17:41
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Det hade varit bst fr allt och alla om zigenarna frsvann.
Det vore ett nje att peppra zigenarna, men man vill ju inte sluta som Lasermannen, Peter Mangs och Breivik.

Bilbomber i deras mercedesar kanske vore ett stt att gra det p utan att torska?
Citera
2021-08-12, 12:20
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
jag vet ingenting om dem. har skt p ntet men hittar inget dr heller.

vad talar de fr sprk?

kvinnornas kldsel? var kommer den traditionen frn, med kjolar?

de r mycket ljusare r balkan zigenare, hur kommer det sig?

vad vet ni mer om dem? allt r intressant
De flesta sigenare i Finland talar finska, ngra talar svenska, men det finns ven de som
talar romani men de r nog ganska f, skulle tro. Mnga av de r rtt s musikaliska. Knde ngra som grna sjng och spelade gitarr, rtt s bra faktiskt. Det har de nog i generna.
Citera
2022-01-26, 01:33
Medlem
LillTurkens avatar
Finska zigenare r ofta svenska zigenare. Gustav Vasa krde ut dom ur Sverige. Dom fick bo i Finland.

https://youtu.be/6wGDE3Gl48M?t=304 "Vad bra d kan du tala svenska ocks." Haha, fan vad kul. Finlandssvenskar och svenska zigenare. Kommer en frklaring varfr dom bor dr dom bor och reser runt. Dom r som judarna. Men dom har inte ftt ngot land. Mer n ngot litet jvla trdgrdsland.

Frklaring: "Jag vet inte." Dom r som rttor.
Senast redigerad av LillTurken 2022-01-26 kl. 01:36.
Citera
2025-03-27, 13:32
Medlem
Nu nr allt annat invandrat skrp har tagit all uppmrksamhet s lever Finska Zigenare ett bra liv. Dem fr pengar varje mnad och polisen har inte tid med tjuvar som snor och sljer lite stldgods. Varfr fortstter vi ge dem std? Det skulle jag grna vilja veta. Varfr kan inte stder dras in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in