Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-18, 00:01
  #1
Medlem
Har lite runt ansikte och runda kinder. Har blivit mer nu än innan. Vad är bästa sättet att få lite smalar ansikte och inte ett runt? Dessutom syns karaktärsdragen mer ifall man har ett smalare ansikte? blir man snyggare med andra ord? för att jag har gått upp lite i vikt, och det ser inte bra ut med runda kinder.
Tackar på förhand.
mvh
Citera
2009-11-18, 00:03
  #2
Medlem
Det går ju inte att punktbanta.. dvs att banta vissa delar specifikt.
Och om det blir snyggare varierar ju från person till person.
Citera
2009-11-18, 00:05
  #3
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathan1717
Har lite runt ansikte och runda kinder. Har blivit mer nu än innan. Vad är bästa sättet att få lite smalar ansikte och inte ett runt? Dessutom syns karaktärsdragen mer ifall man har ett smalare ansikte? blir man snyggare med andra ord? för att jag har gått upp lite i vikt, och det ser inte bra ut med runda kinder.
Tackar på förhand.
mvh
Hur fan vore det ifall du sökte då? Detta har tagit upp ett x antal ggr!
Citera
2009-11-18, 00:07
  #4
Medlem
muskler i ansiktet

ansiktet innehåller ju muskler det med, finns det nått specifikt sett att träna upp dem? hur gör kroppen när fett förbränns? tar den bara slumpmässigt eller bränner den fett jämt över kroppen ?
tack
Citera
2009-11-18, 00:16
  #5
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathan1717
ansiktet innehåller ju muskler det med, finns det nått specifikt sett att träna upp dem? hur gör kroppen när fett förbränns? tar den bara slumpmässigt eller bränner den fett jämt över kroppen ?
tack
Bränner fettet där det lagrades in mest.
Citera
2009-11-18, 00:16
  #6
Medlem
Kalaharis avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1049518
Citera
2009-11-18, 00:24
  #7
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathan1717
ansiktet innehåller ju muskler det med, finns det nått specifikt sett att träna upp dem? hur gör kroppen när fett förbränns? tar den bara slumpmässigt eller bränner den fett jämt över kroppen ?
tack
Nej, du kan inte välja om du vill ha bort fett på ett speciellt ställe.
Det har ju mycket att göra också med ärftlighet, vissa får rundare kinder andra inte.
Vissa får rundare ansikte direkt då de lägger på sig, andra måste gå upp det dubbla för att det ska börja synas.
Samma sak när du går ner, skulle anta att det genetiska styr mycket var du går ner mest, samt om man kan träna muskler på stället, omvandlas ju fettet till muskler.
Möjligtvis hjälper det att tugga tuggummi 24 timmar om dygnet men allvarligt talat tror jag nog inte riktigt på det.
Så det som gäller, för att få en effekt är tyvärr att banta (eller plastikkirurgi)
Citera
2009-11-18, 00:36
  #8
Medlem
motherfucks avatar
Gå ner i vikt. Är väl inte så svårt ha? Men det med kinder är jag ytterst tveksam till om det ens går att få ner om man har det genetisk menar jag nu. Har du inte det genetisk så skall det inte vara några problem alls överhuvudtaget.

En polare har ju då genetisk, han käkade bantningspiller men liktförbannat så hade han dom kinderna ändå
Citera
2009-11-18, 00:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nathan1717
ansiktet innehåller ju muskler det med, finns det nått specifikt sett att träna upp dem? hur gör kroppen när fett förbränns? tar den bara slumpmässigt eller bränner den fett jämt över kroppen ?
tack

Som jag skrev, går inte att banta specifikt vissa delar...
och nej kroppen bränner inte jämnt, varierar stort där också, och det är inte bara där den lagrat mest fett tidigare.
Enda sättet att få smalare kinder utan att bli smalare annars är fettsugning...
Citera
2009-11-18, 00:49
  #10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habix
Som jag skrev, går inte att banta specifikt vissa delar...
och nej kroppen bränner inte jämnt, varierar stort där också, och det är inte bara där den lagrat mest fett tidigare.
Enda sättet att få smalare kinder utan att bli smalare annars är fettsugning...
Och hur menar du att kroppen bränner fett då? Ifall fettinlagringen varit störst på ett ställe är det där den kommer ta fettet ifrån mest också!
Citera
2009-11-18, 09:48
  #11
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Bränner fettet där det lagrades in mest.

Nja, Fettet förbränns från hela kroppen samtidigt. Sen vart det förbränns mest är en annan sak.

...som du skrivit lite längre ner såg jag nu
Citera
2009-11-18, 09:59
  #12
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
samt om man kan träna muskler på stället, omvandlas ju fettet till muskler.
Va? Jag förstå verkligen inte ens hur folk kan få den idén från första början, bara tanken är ju helt bisarr, tror ni ben kan bli fett om man dricker för lite mjölk också?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback