• 1
  • 2
2009-11-16, 19:49
Medlem
Har laddat ner ett nytt teckensnitt som jag har installerat i word.
Nu vill jag skriva med det på en bild, hur gör jag då??
Citera
2009-11-16, 20:12
Medlem
Har du installerat ett teckensnitt i MS. Word? Mig veterligen installerar man ett teckensnitt så att det fungerar med alla program i hela operativsystemet och då är det bara att öppna bildredigeringsprogrammet, välja det typsnittet och börja skriva.
Citera
2009-11-16, 20:16
Medlem
Okej.
Jag har ju microsoft office picture manager men hur skriver man med det??
Citera
2009-11-16, 20:55
Medlem
du kan skriva i word. lägga in en bild och ta typ formatera sedan bakom text. dock inte lika smidigt som photoshop.

eller ska du spara bilden med text på? isåfall photoshop
Citera
2009-11-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
du kan skriva i word. lägga in en bild och ta typ formatera sedan bakom text. dock inte lika smidigt som photoshop.

eller ska du spara bilden med text på? isåfall photoshop
Varför skall man ta ett bildredigeringsprogram som är ett av de mest avancerande på marknaden och som kostar 11500kr när det finns program som är gratis och fungerar precis lika bra för ändamålet och som dessutom är betydligt lättare? Exempelvis http://www.getpaint.net/
Citera
2009-11-16, 21:25
Medlem
SimonW50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Varför skall man ta ett bildredigeringsprogram som är ett av de mest avancerande på marknaden och som kostar 11500kr när det finns program som är gratis och fungerar precis lika bra för ändamålet och som dessutom är betydligt lättare? Exempelvis http://www.getpaint.net/

För att allt är gratïs på internet?

Nej men om du vill kan du väl bara göra det i paint.
De med Photoshop är väl att det finns fler möjligheter. Mycket, mycket fler möjligheter!
Citera
2009-11-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonW50
För att allt är gratïs på internet?

Nej men om du vill kan du väl bara göra det i paint.
De med Photoshop är väl att det finns fler möjligheter. Mycket, mycket fler möjligheter!
Det är ändå som att köpa/sno/låna en Hummer H3 för att ta köra den till mataffären en kilometer bort och där handlar man mjölk och kör tillbaka.
Citera
2009-11-16, 23:09
Medlem
SimonW50s avatar
Citat:
Det är ändå som att köpa/sno/låna en Hummer H3 för att ta köra den till mataffären en kilometer bort och där handlar man mjölk och kör tillbaka.

Ne nu tycker jag du har fel. För att sno Hummern är det inte bara köra utan du måste tjuvkoppla skiten (eller hur du nu gör). För att få något på internet är det ju bara tanka på.

Fast nu är vi nog lite för mycket offtopic
Citera
2009-11-16, 23:29
Medlem
Rejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonW50
Ne nu tycker jag du har fel. För att sno Hummern är det inte bara köra utan du måste tjuvkoppla skiten (eller hur du nu gör). För att få något på internet är det ju bara tanka på.

Fast nu är vi nog lite för mycket offtopic

För att fortsätta med lite offtopic så är ju crackandet själv tjuvkopplingsdelen

Ontopic: Med de kunskaper verkar ha och program så gör du följande.

1.Infoga > Bildobjekt > Från fil > Välj fil (I MS Word)
2.Klicka högerknapp på bilden > Välj fliken layout > Välj bakom text
3.Börja skriva på bilden...
Citera
2009-11-17, 00:59
Medlem
Borgeens avatar
Citat:

Det skulle vara mer som att sno en yamaha R1 istället för att ta sin gamla volvo 240. Det går snabbare och är lättare att hitta parkering. Sluta vara så negativ nu...
Citera
2009-11-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen
Det skulle vara mer som att sno en yamaha R1 istället för att ta sin gamla volvo 240. Det går snabbare och är lättare att hitta parkering. Sluta vara så negativ nu...
PS tar ungefär 1GB medan Paint.net tar 4,8mb. Att lära sig paint.net går väldigt fort eftersom det påminner mycket om windows paint. Att lära sig PS är däremot inget som gå jättefort.
Hur du då kan påstå att det skulle gå snabbare med PS förstår jag inte. Observera att jag inte menar att PS skulle vara allmänt dåligt, det är ju trots att världens förmodligen mest avancerade bildredigeringsprogram.
Men man skall använda rätt program till rätt ändamål och för att göra en enkel korrigering på en bild behöver man inte använda världens mest avancerade bildredigeringsprogam med en mycket hög inlärningströskel.
Citera
2009-11-17, 14:01
Medlem
Citat:
PS tar ungefär 1GB medan Paint.net tar 4,8mb. Att lära sig paint.net går väldigt fort eftersom det påminner mycket om windows paint. Att lära sig PS är däremot inget som gå jättefort.
Hur du då kan påstå att det skulle gå snabbare med PS förstår jag inte. Observera att jag inte menar att PS skulle vara allmänt dåligt, det är ju trots att världens förmodligen mest avancerade bildredigeringsprogram.
Men man skall använda rätt program till rätt ändamål och för att göra en enkel korrigering på en bild behöver man inte använda världens mest avancerade bildredigeringsprogam med en mycket hög inlärningströskel.

Du bråkar bara för att bråka.

Lägg av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här