Kunde tyvärr inte hitta någon tråd om det hela, sökt på google och hittade inget där EXAKT samma summa dragits 2 gånger.
Jag var hur som helst och tankade i ett par liter i bilen igår. Det gick till som vanligt och inget krångel med kortmaskinen (Tankade för övrigt på JET om det skulle vara av intresse). En vanlig tankning med andra ord. Men nu till det märkliga, skulle gå in på mitt konto och se hur mycket pengar jag har på det lite mer exakt pga. ett kommande köp och möts av detta märkliga ting.
2009-11-15 Prel kortköp -351,81
2009-11-15 Prel kortköp -351,81
Samma summa har alltså dragits 2 gånger, är detta ett fenomen som förekommer ofta? Jag har själv aldrig varit med om något liknande förut, Dessutom så har jag förstått att "Preliminärt kortköp" innebär att det inte registrerats vilket företag som dragit pengarna. Det var iallafall vad banken sa när jag ringde dem nyss. De sa åt mig att avvakta ett par dagar... Det irriterande är att denna summa försenar mitt kommande köp, trots den ynka summan (Har redan använt mina max antal överföringar från sparkontot detta året, så det är inget att överväga

)
Hur ska jag gå tillväga ifall detta inte rättas till? Något som varit med om något liknande och fått tillbaka pengarna?
Visst det handlar om en liten summa, men rent symboliskt så är det lika irriterande.