2012-01-09, 16:37
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Hehe, ja de kommer ju att ta ett tag o bränna igenom allt!
Ska följa ditt råd o kolla från typ 44 Men jag lyckades hitta en bra turrent på den absolut första galan, den måste jag bara se!

Alltså, de allra största legenderna börjar ju innan 44an, så hittar du tidigare galor så se dem också.
Citera
2012-01-09, 16:42
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Alltså, de allra största legenderna börjar ju innan 44an, så hittar du tidigare galor så se dem också.
Haha jag jag hittade nu en som har lagt upp alla galor som de finns seeders på. Så de blir nog att tanka så mycket jag orkar!
Citera
2012-01-09, 16:52
Medlem
Citat:
By Chris Howie
MMANEWS.COM Staff Writer

UFC Light Heavyweight Champion Jon Jones had planned on taking a vacation following his last fight on December 10th when he submitted Lyoto Machida in the second round of their UFC 140 main event fight but vacation appears to be over according to UFC President Dana White who talked to Jones last week:

"[Jones] called about four days ago and said 'okay let's go, I'm done with vacation.'" White said on "The MMA Insiders" on ESPN1100/98.9 FM in Las Vegas (12:37 mark). "He said he wanted to take all this time off and then they were calling me four days ago saying he wants to fight as soon as possible. He's ready to go."

There are a few possibilities as to who Jones could fight next but White seemed keen on a possible match up with Dan Henderson:

"What could end up happening is Dan Henderson fights Jon Jones first, and then [Jones' subsequent fight] would be close to the time that Rashad fights. Or we see how things go with Rashad [versus Phil Davis] and Rashad fights him first," said White.

Jones by "whatever he wants" om det går längre än tre ronder, tog han en rond att lära sig läsa Machida, känns som Hendo kommer bli isärplockad.
Citera
2012-01-09, 20:40
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Betalt får man efter matchen.

Finns säkert dom med sign-on bonusar också, som får en skvätt direkt dom skriver på.
Citera
2012-01-10, 21:45
Medlem
Vilka hemsidor brukar ni oftast läsa för att få info om UFC och övrig kampsport? Vilken är den som brukar vara trovärdigat? För mig brukar det mest bli sherdog, samt att man kollar länkar här och egen sökning på nätet för att se vad som ploppar upp.
Citera
2012-01-10, 21:57
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vilka hemsidor brukar ni oftast läsa för att få info om UFC och övrig kampsport? Vilken är den som brukar vara trovärdigat? För mig brukar det mest bli sherdog, samt att man kollar länkar här och egen sökning på nätet för att se vad som ploppar upp.
De flesta siter skriver om ungefär samma saker och är lika trovärdiga. Men de två som jag kollar dagligen är http://www.mixedmartialarts.com/ och http://www.bloodyelbow.com/ .
Citera
2012-01-10, 22:00
Medlem
Omar Santanas avatar
MMAjunkie.com skulle jag hålla som mest trovärdig, håller sig oftast borta från rykten.
Citera
2012-01-11, 21:27
Medlem
adjoubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Haha jag jag hittade nu en som har lagt upp alla galor som de finns seeders på. Så de blir nog att tanka så mycket jag orkar!

Nu vill jag inte vara jobbig men vill du ha bra koll får du nog titta på alla Pride FCs galor också. Inte lika många som UFC men viktiga och riktigt bra fighter med Fedor, Crocop, Noguiera, Rampage, Wanderlei, Shogun, Henderson och många fler. Pride var när de var som störst faktiskt större än UFC.

http://www.youtube.com/watch?v=V1awd91N_Wo
Citera
2012-01-17, 17:59
Medlem
zuffa borde starta en kickboxningsorganisation nu när k1 är dött. Det är en mycket mer publikvänlig sport och mycket brutalare. Om de hade haft samma upplägg som de har med UFC är jag säker på att det blivit populärt. Om nån har twitter så kan ni väl twittra Dana White och fråga.
Citera
2012-01-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
zuffa borde starta en kickboxningsorganisation nu när k1 är dött. Det är en mycket mer publikvänlig sport och mycket brutalare. Om de hade haft samma upplägg som de har med UFC är jag säker på att det blivit populärt. Om nån har twitter så kan ni väl twittra Dana White och fråga.

Jag tror inte något 'mycket brutalare' skulle godkännas i USA, UFC har haft ett sjå att bara få MMA lagligt i många delstater trots alla regler och säkerhetsföreskrifter.
New York vägrar fortfarande, givetvis är det mycket politiskt betingat men ändå.

Jag skulle gärna se det ske, men är tyvärr skeptisk om det är möjligt.

MVH
Citera
2012-01-18, 11:47
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenelaG
Jag tror inte något 'mycket brutalare' skulle godkännas i USA,

Ser inte hur kickboxning är brutalare än mma, det är ju en del av just.. mma kan man ju säga. Så för att man plockar ut det momentet blir det mycket brutalare?
Citera
2012-01-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ser inte hur kickboxning är brutalare än mma, det är ju en del av just.. mma kan man ju säga. Så för att man plockar ut det momentet blir det mycket brutalare?

Antar för att det är betonat bara på box och sparkar, men jag tycker inte själv det är brutalare eftersom det du säger är helt sant. Men jag kan tänka mig att amerikanare kan tänka så, man får aldrig glömma gamla kärringar som vill reglera allting...

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in