2014-12-16, 22:03
Medlem
mmas avatar
http://www.mmamania.com/2014/12/16/7...ames-suing-mma

Citat:
Ultimate Fighting Championship (UFC) has a looming legal fight on its hands outside the Octagon (read more about that here), but it's unclear exactly who is leading the charge and the reason(s) behind it.

That all changes today (Tues., Dec. 16, 2014) at 4 p.m. ET.

There is a news conference planned in San Jose, Calif., this afternoon to reveal specific details of the legal action from a collection of mixed martial arts (MMA) professionals -- who could potentially be UFC veterans, current fighters and possibly even tertiary entities such as managers and sponsors, among others -- against UFC. Plaintiffs' names will be released during this must-watch press conference (no video feed is available at this time).

Vad tror ni om detta? Såklart omöjligt att spåna om nått, men blir ju spännande att se vilka det är och vad dom mer exakt är ute efter.

Tror ni det är fighters som rampage? tito? Randy?
Citera
2014-12-16, 22:07
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2014/12/ufc-cla...nd-nate-quarry

Citat:
Former UFC fighters Jon Fitch and Nate Quarry, as well as current UFC fighter Cung Le, are among the plaintiffs in a class-action lawsuit filed today in U.S. District Court in Northern California, MMAjunkie has learned.

As previously reported, the class action suit alleges that the UFC participated in anti-competitive practices that hindered fighters.

Here’s a short look at the plaintiffs and their sometimes rocky history with the UFC:

Ett par namn här.
Citera
2014-12-16, 22:10
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://mmajunkie.com/2014/12/ufc-cla...nd-nate-quarry

Ett par namn här.

Fitch försöker gnugga ut en decision win. Skräll.

Citat:
-- Saveri introduces Cung Le, calls him a "modern Bruce Lee"

-- Saveri introduces Nate Quarry.

Quarry fick smaka subtil lawyerburn.

---

Verkar bara vara Fitch, Quarry och modern day Bruce Lee. Hade väntat mig fler.
Senast redigerad av OleYeller 2014-12-16 kl. 22:29.
Citera
2014-12-17, 06:48
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

---

Jag trodde som i inlägget tidigare på lite tyngre namn som tito och ramlade, men vi får se vad detta utvecklas till
Citera
2014-12-17, 19:43
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

---

ÄVen Carlos Newton är med. Sedan är det öppet för att många fler ska ansluta sig. Tror nog det lär dyka upp fler namn med tiden. Däremot tror jag inte det kommer dyka upp några fler med UFC-kontrakt utom måhända någon av Diaz bröderna som vill jävlas.
Citera
2014-12-17, 21:12
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Frank Mir Vs Antonio "Bigfoot" Silva bokade till 28 februari 2015, spontan känsla är att Mir återigen får sig en motståndare som kommer banka skiten ur han.

Jag är villig att hålla med. Var engång i tiden ett stort stort fan av Mir, men han skulle ha slutat i tid inte såhär, fan bara tragiskt att se
Citera
2014-12-23, 05:40
Medlem
Dominick Cruz skadad... Igen... VA FAN!
Citera
2014-12-23, 13:19
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Assuncao också!
http://mmajunkie.com/2014/12/raphael...-title-picture
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
As it turns out, former UFC bantamweight champion Dominick Cruz (20-1 MMA, 3-0 UFC) isn’t the only top bantamweight who will be sitting on the sidelines.

Fellow title contender Raphael Assuncao (23-4 MMA, 7-1 UFC) today also announced a broken ankle has forced him to withdraw his name from consideration for a bout with current UFC bantamweight champion T.J. Dillashaw (11-2 MMA, 7-2 UFC).
Så, Dillashaw vs Barao II kanske blir härnäst trots allt! Baronen verkar ju vara ensam kvar däruppe nu, eftersom Faber och Dillashaw fortfarande inte verkar vilja möta varandra.
Citera
2014-12-23, 17:08
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Fyfan, stackars snubbe. ACL skada i högra knät nu. Borta i 9-12 månader minst. Tredje knäskadan nu. Det måste fan vara knäckande mentalt.
Citera
2014-12-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Assuncao också!
http://mmajunkie.com/2014/12/raphael...-title-picture

Så, Dillashaw vs Barao II kanske blir härnäst trots allt! Baronen verkar ju vara ensam kvar däruppe nu, eftersom Faber och Dillashaw fortfarande inte verkar vilja möta varandra.

Även om inte rematches är skitkul så känns det ändå som en bra match som förmodligen skulle kunna dra bra siffror då Dillashaw växt som namn i USA.

Och rent sportsmässigt också då första matchen var en total överkörning av Barao så han har ju allt att bevisa, vilket kan bli riktigt kul att se.
Citera
2014-12-28, 20:49
Medlem
bravehs avatar
Nu när jag kollat in Fight Pass lite närmare så blir jag ganska besviken. PPVs blir tillgängliga först 90 dagar efter de sänts! Hade de visats dagen efter eller 2 dagar senare så hade jag redan varit en betalande kund. Men som det är nu är det inte värt 80 spänn i månaden för fight nights och video-biblioteket.

Tror att UFC själva hade tjänat på att ha med PPVs på fight pass. Iaf i Europa där ingen köper ppvs

edit: har förövrigt läst att musiken är borttagen från alla entrances...kan man se hela pride-galor med video-intros och sådär? Eller är det vara själva fighterna?
Citera
2014-12-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Nu när jag kollat in Fight Pass lite närmare så blir jag ganska besviken. PPVs blir tillgängliga först 90 dagar efter de sänts! Hade de visats dagen efter eller 2 dagar senare så hade jag redan varit en betalande kund. Men som det är nu är det inte värt 80 spänn i månaden för fight nights och video-biblioteket.

Tror att UFC själva hade tjänat på att ha med PPVs på fight pass. Iaf i Europa där ingen köper ppvs

edit: har förövrigt läst att musiken är borttagen från alla entrances...kan man se hela pride-galor med video-intros och sådär? Eller är det vara själva fighterna?
Ja riktigt rutt med 90dagars grejen, dom tappar troligtvis kunder på det, dom snikna jävlarna.

NHL t.e.x ett annat stort företag som man ändå kan kalla det, har sina highlights från matcherna uppe på Youtube samma dag.
Se o lär Ufc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in