2011-07-14, 06:07
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Verkar som att Ilir Latifi är och tränar med Bigfoot Silva, Anthony Johnson, Luiz Cane och Rashad Evans, riktigt intressant, hoppas han utvecklas ordentligt.
http://yfrog.com/kletbtvyj
Reza verkar även han vara på plats:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._3207441_n.jpg
Citera
2011-08-05, 15:00
Medlem
bombaccis avatar
När Ska Matt Serra gå matcher igen?

När jag tittar på engelska wikipedia så ser jag att hans senaste match var förra året!

Tycker han är bland de roligare i weltervikt så vill gärna se fler matcher med honom ( om han är frisk och kan leverera).
Citera
2011-08-06, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
När Ska Matt Serra gå matcher igen?

När jag tittar på engelska wikipedia så ser jag att hans senaste match var förra året!

Tycker han är bland de roligare i weltervikt så vill gärna se fler matcher med honom ( om han är frisk och kan leverera).

Möjligt Serra satsar på sin egna klubb, och coachar sina fighters, han är väldigt bra coach.
Citera
2011-08-06, 23:54
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Möjligt Serra satsar på sin egna klubb, och coachar sina fighters, han är väldigt bra coach.

ok kul, kan han försörja sig på det då? Han är ju "bara" 37 år, så tre år till skulle han ju kunna hålla på...

Fast trist om de fortsätter o förlorar nästan varje match.

Men Serra hör nog till mina topp tio favorit fighters.
Citera
2011-08-07, 11:37
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Jag har inte så mycket för mig.

Jag tog Bloodyelbows senaste rankning (det är en sammanställning av de tio (?) största sidornas rankningar och får därmed ses som den "bästa"). Jag tog bort Strikeforce-gubbarna och då blev det 18 UFC snubbar. Första bilden föreställer de 18 och vilka de vunnit/förlorat mot. (Noterbart är att jag tagit med även matcher från Pride)

http://imageshack.us/f/703/ufc01.png/

Bild två är en sammanställning över hur många matcher de vunnit/förlorat mot Top 18-motstånd, och även nedbrutet på vilken rankning motståndaren har som de vann/förlorade mot.

http://imageshack.us/f/577/ufc02.png/

Om man tar bort bältet från Jones och bortser från att han måste vara 1:a eftersom han är champ så skulle jag säga att rankingen borde se ut enligt följande: (Sett alltså bara till hur de presterat mot de andra för närvarande topprankade i UFC).

1. Rashad
2. Forest
3. Bones
4. Machida
5. Shogun
6. Rampage
7. Davies
8. Alexander
9. Tito
10. Bader

UFC egna rankning i toppen torde vara:
1. Bones (Mästare)
2. Rampage (Ska gå match om bältet)
3. Rashad (Får möta vinnaren Bones/Rampage)
4. Davies (Skulle fått gå "semifinal" mot Rashad men skadade sig)
5. Shogun (Möter Forest, vinnaren lär får möta någon av Bones, Rampage, Rashad beroende på vem som har titeln och vinnaren där får gå om bältet)
6. Forest (Se ovan)
7. Tito (Förlorade i "semifinal" mot Rashad)
-----------------------------------------------------
X. Bader/Alexander/Lil'Nog/Franklin

Alexander torde nu få möta någon av Bader, Lil'Nog eller Franklin. Vinner han där så borde han få möta någon av de top 6 (Tito lär falla) och är då på riktigt med om titelnsnacket.

För att spinna vidare, vad är det egentligen som gör att Thiago Silva är rankad så pass högt? Han är 5-2 (1 NC) i UFC, men de han vunnit mot har efter det fortsatt förlora och blivit cuttade, det är ingen av hans vinster som är kvar i UFC. Han har mött två topprankade och fått stryk båda varav den ena blev han fullständigt dominerad och i den andra KTFO. Förvisso är det väl egentligen ingen under honom som har imponerat direkt så det är väl okej ändå.
Citera
2011-08-07, 13:26
Medlem
Utan att bli spoilad tack )

Går det att se A. Gustavssons match mot Matt Hamill nånstans nu?
Citera
2011-08-07, 13:41
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedersen80
Utan att bli spoilad tack )

Går det att se A. Gustavssons match mot Matt Hamill nånstans nu?
http://www.hookedonmma.com/alexander...l-fight-video/
Citera
2011-08-07, 13:52
Medlem
Tack som faan!
Citera
2011-08-07, 14:53
Medlem
Joe Blows avatar
Bra att Dana skall förbjuda bögiga byxor. Hoppas han bannar tatueringar och fotstampningar också.
Citera
2011-08-07, 15:27
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Bra att Dana skall förbjuda bögiga byxor. Hoppas han bannar tatueringar och fotstampningar också.

99% av ufc fighters har väl tatueringar? Så borde bli lite besvärligt.
Citera
2011-08-07, 15:42
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Tatueringsförbud är nog det mest utvecklingsstörda jag hört på länge.
Citera
2011-08-17, 01:07
Medlem
Någon som vet om UFC 134 kommer att streamas gratis någonstans? Eller om det sänds på TV4 sport som förut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in