Citat:
Ursprungligen postat av
tigerpu
Rolig fråga, vem tror nu hade fått hoppa in i titelfighten om Dillashaw hade råkat skada sig eller missar vikten grovt, muppen Omalley eller Yan?
Det ska ju vara Yan, men ufc är mera wwf än riktigt sport idag så jag är rätt övertygad om att Sean hade fått den lol
Yan utan tvekan, det hade blivit en intressant trilogimatch som hade varit lätt att marknadsföra och spännande för fansen.
O Malley hade åkt på rådäng av Sterling och jag tror UFC är väl medvetna om det och utgången av en sådan match hade varit så uppenbar så den hade inte varit motiverad ens marknadsmässigt.
Enda anledningen till att vi ens får se Yan emot O Malley (trots den gigantiska rankingskillnaden) var enligt O Malley själv att de flesta andra ovanför honom i rankingen var uppbokade men inte Yan och Yan accepterade match.
Jag tror att Yan vinner men det kan bli knivigt om Yan kör igång för långsamt och gör en ren boxningsmatch av det. Då kan O Malley ha en chans så mitt tips till Yan är att köra på ifrån första sekund och gör en MMA match av det hela och försök inte boxa ut O Malley.