Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Oezdemir är för långsam för att vara i UFC. Saknar även teknik för att kunna vara ett riktigt hot, plus att han slängdes in för tidigt i titelmatchen mot DC.
One punch KO fighters har en tendens att bli grovt överhypade efter några snabba knockouts även om de inte lyckats visat upp något annat i sitt arsenal överhuvudtaget. 10 fights senare i UFC och han har fortfarande inte visat mycket annat. Och han är uppenbarligen inte på Rumbles nivå t.ex när det kommer till att gå in och jaga en KO.
Hade någon sagt att Glover skulle vara champ i LHW år 2022 innan 2020 hade jag skrattat. Hatten av till en riktig krigare som Glover som verkligen krigat hem titeln snart 20 år efter sin proffs-MMA debut. Det är även snart 10 år sen han klev in i UFC, och var redan en gammal veteran då.
Men tyvärr känns det som att det säger mer om kvalitén på toppen av LHW än något annat. När var toppen av LHW senast så här dålig? Den enligt mig perfekta gatekeepern Glover lyckades ta sig hela vägen till en titel genom att hitta relativt stora hål i alla sina motståndares mma-arsenal. Som svensk är det ju bara att hoppas att någon av Sveriges (2?,3?) LHW fighters kommer igång på riktigt i divisionen och tar tillfälligt i akt.
Janne B hade inte lärt sig mycket som jag trodde av från sina 2 raka förluster mot Gustafsson och Cummings som jag trodde. Efter Adesanya fighten trodde jag han hade både brottningen och grapplingen för att stå emot Glover åtminstone.
Jiri Prochazka är väl den enda i "toppen" av LHW som inte antingen är på en nedåtgående trend och/eller inte gjort några riktiga plattmatcher nyligen. Känns som nästa titelutmanare och även favorit, däremot finns det nog en risk att han åker på samma hemläxa som Janne B mot Glover även om han är favorit.