2021-10-30, 17:19
Medlem
Riktigt kul start på galan.
Kinesen hu va HW 2018,nu MW,stor jävel,men rostig som fan,inte varit i buren sen 2018
Citera
2021-10-30, 20:35
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Oezdemir är för långsam för att vara i UFC. Saknar även teknik för att kunna vara ett riktigt hot, plus att han slängdes in för tidigt i titelmatchen mot DC.
Citera
2021-10-31, 05:56
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Oezdemir är för långsam för att vara i UFC. Saknar även teknik för att kunna vara ett riktigt hot, plus att han slängdes in för tidigt i titelmatchen mot DC.
One punch KO fighters har en tendens att bli grovt överhypade efter några snabba knockouts även om de inte lyckats visat upp något annat i sitt arsenal överhuvudtaget. 10 fights senare i UFC och han har fortfarande inte visat mycket annat. Och han är uppenbarligen inte på Rumbles nivå t.ex när det kommer till att gå in och jaga en KO.

Hade någon sagt att Glover skulle vara champ i LHW år 2022 innan 2020 hade jag skrattat. Hatten av till en riktig krigare som Glover som verkligen krigat hem titeln snart 20 år efter sin proffs-MMA debut. Det är även snart 10 år sen han klev in i UFC, och var redan en gammal veteran då.

Men tyvärr känns det som att det säger mer om kvalitén på toppen av LHW än något annat. När var toppen av LHW senast så här dålig? Den enligt mig perfekta gatekeepern Glover lyckades ta sig hela vägen till en titel genom att hitta relativt stora hål i alla sina motståndares mma-arsenal. Som svensk är det ju bara att hoppas att någon av Sveriges (2?,3?) LHW fighters kommer igång på riktigt i divisionen och tar tillfälligt i akt.

Janne B hade inte lärt sig mycket som jag trodde av från sina 2 raka förluster mot Gustafsson och Cummings som jag trodde. Efter Adesanya fighten trodde jag han hade både brottningen och grapplingen för att stå emot Glover åtminstone.

Jiri Prochazka är väl den enda i "toppen" av LHW som inte antingen är på en nedåtgående trend och/eller inte gjort några riktiga plattmatcher nyligen. Känns som nästa titelutmanare och även favorit, däremot finns det nog en risk att han åker på samma hemläxa som Janne B mot Glover även om han är favorit.
Senast redigerad av Dirty. 2021-10-31 kl. 06:27.
Citera
2021-10-31, 10:19
Medlem
Brottargalnings avatar
Ryssarna vann alla sina matcher på gårdagens gala, 9-0 med undantag för att Kopylov som förlorade gjorde det mot en annan ryss.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Men tyvärr känns det som att det säger mer om kvalitén på toppen av LHW än något annat. När var toppen av LHW senast så här dålig? Den enligt mig perfekta gatekeepern Glover lyckades ta sig hela vägen till en titel genom att hitta relativt stora hål i alla sina motståndares mma-arsenal. Som svensk är det ju bara att hoppas att någon av Sveriges (2?,3?) LHW fighters kommer igång på riktigt i divisionen och tar tillfälligt i akt.

Känns också lite som att det är en av de viktklasserna där Bellator lyckats roffa åt sig de framtida stjärnorna före UFC + några av de som lämnat UFC. Utöver UFC-veteraner som Davis, Bader, Anderson och Rumble så finns även Nemkov och Anglickas tillsammans med Albrektsson som hade varit intressanta att se i UFC.
Citera
2021-10-31, 19:54
Medlem
Var kan man se ufc i efterhand gratis?
Mma-core har ju slutat, tex..
Citera
2021-10-31, 20:06
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2

Jag såg gårdagens matcher på youtube, typ ett par minuter efter varje kamp så var det uppe. Sök på namnen.
Citera
2021-11-01, 09:12
Medlem
orrecrists avatar
Vad är grejen med den feta lilla blatte ungen?? Bara irriterad när man ser han. Som någon jävla maskot och hela ufc verkar hylla honom.
Citera
2021-11-01, 11:56
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Det är bara att googla, dyker upp rätt så många alternativ till mma-core.
Citera
2021-11-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Det är bara att googla, dyker upp rätt så många alternativ till mma-core.

Jag hade fel om MMA core, det är "up and running" igen
Citera
2021-11-01, 12:00
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Jag hade fel om MMA core, det är "up and running" igen

Tycker dock den sidan är skit nuförtiden då de slänger upp massvis med videor, varav flera post-fight intervjuer som avslöjar vinnaren.

MMA Share är ett annat bra alternativ men de blir nedplockade då och då.
Citera
2021-11-01, 14:39
Medlem
withnonam3s avatar
Kul för Glover och ganska grymt att bli champ vid 42 års ålder. Jon Jones har satt upp en ny regel att nästa mästare måste åtminstone försvara sitt bälte 2 gånger innan de ens överväger att nämna honom. Det är nog enkelfiligt för Jiri Prochazka att bli mästare nu då jag inte kan se att han förlorar mot varken Glover,JB eller någon annan i divisionen tex Rakic.
Citera
2021-11-01, 14:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Kul för Glover och ganska grymt att bli champ vid 42 års ålder. Jon Jones har satt upp en ny regel att nästa mästare måste åtminstone försvara sitt bälte 2 gånger innan de ens överväger att nämna honom. Det är nog enkelfiligt för Jiri Prochazka att bli mästare nu då jag inte kan se att han förlorar mot varken Glover,JB eller någon annan i divisionen tex Rakic.
Kan inte Glover ta ner honom? Jag tankte faktiskt inte alls pa glovers grappling infor den har matchen och blev pamind om det pa ett trevligt satt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in