Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Håller med, Khabib kan vi nog glömma.
Tror nog det blir Poirier mot Oliviera för titeln. Chandler som reserv om någon blir skadad och troligtvis nästa titelutmanare. Finns väl en liten chans för att Chandler klämmer sig förbi Oliviera.
Om McGregor håller sig aktiv blir det gissningsvis mot Ferguson eller Gaethje i andra hand. Avgör nog vem som ska få nästa chans. Om McGregor är inaktiv lär någon av dom matchas mot Chandler om han inte vill sitta och vänta.
Den uppställningen jag hade dragit ihop hade nog varit:
Poirier vs Oliveira - för titeln
Chandler vs Gaethje - no1 contender fight
McGregor vs Diaz 3 - för $$$
Ferguson vs Hooker eller dos Anjos
Felder vs Hooker eller Ferguson
( Oklart where Kevin Lee fits into all of this

)
Däremot verkar det som om McGregors team vill ha en direkt rematch mot Poirier, för titeln. Sen vill de möta Diaz i ett senare skede. Låter ju löjligt, och jag tror inte UFC vill det, men McGregor har en väldig makt som needle mover här. Är alternativet att han försvinner iväg till whiskey eller boxning igen, så kanske de går med på det. Blir väldigt mycket poster boy Conor över det givetvis, ge honom chansen på titeln i samma match där Poirier inte fick chansen att ta den nu. McGregor borde behöva vila huvudet ett tag, oavsett hur bra han såg ut innan och hur lite det syns i hans ansikte så blev han knockad.
Men jag tror inte de kommer gå med på det med en gång. Ryktas löst om att UFC jobbar på att får till Chandler vs Gaethje. Det var även ursprungsplanen för UFC 257 innan det blev Hooker istället. Tror det kan öppna för Poirier vs Oliveira. Men skulle inte förvåna mig om de ställer upp honom mot McGregor direkt igen, eller mot Diaz t.o.m.