2021-01-23, 22:08
Medlem
Mx_1337s avatar
(FB) UFC 257: Poirier vs McGregor II - matchprat - matchtråd för kvällens gala. Gissar att det är fler än jag som tänkt följa den.

Hoppas på Chandler men Hooker är djupt vatten att börja i redan från start i UFC. Bra dock, han är i den åldern och på den nivån att han bör gå för det redan från början.

50/50 Poirier/McGregor - anser som många att McGregor är bättre på pappret. Handlar mycket om vilken version av honom som dyker upp. Fördelarna Poirier har är att han alltid varit mer aktiv, senaste åren och hela vägen sen de möttes första gången 2014. Han har trots allt slagit Gaethje, Holloway och Hooker i närtid. Hade varit kul om Poirier sätter en upset, men vill man se Mcgregor tillbaka oftare får man nog hoppas att han vinner. Rolig match i vilket fall, mycket mer vänskaplig mellan dem nu också. Rejäl $$-injektion till Poiriers välgörenhetsprojekt från bådas fight purse. Fin reklam för sporten.
Citera
2021-01-24, 10:36
Medlem
Gavins-Friends avatar
McGregors karriär är inte "slut" Om han håller att gå några fighter kanske han kan slåss mer i toppen. Men ingen mer dominant champ champ. Men han saknar gnistan som galna Conor hade, nu är han mer laid-back. Kanske går några fighter för skojs skull. Men han saknar "det"

Dustin har sett rätt omotiverad och osäker ut på presskonferenser, intervjuer osv. Men tror det var ett inre lugn. Städade av fighten bara. Imponerande. Även Chandler imponerande och lär nog stå mitt emot Dustin I framtiden.
Citera
2021-01-24, 10:51
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
McGregors karriär är inte "slut" Om han håller att gå några fighter kanske han kan slåss mer i toppen. Men ingen mer dominant champ champ. Men han saknar gnistan som galna Conor hade, nu är han mer laid-back. Kanske går några fighter för skojs skull. Men han saknar "det"

Dustin har sett rätt omotiverad och osäker ut på presskonferenser, intervjuer osv. Men tror det var ett inre lugn. Städade av fighten bara. Imponerande. Även Chandler imponerande och lär nog stå mitt emot Dustin I framtiden.

Ja, den gamla Conor kommer aldrig tillbaka. Måste vara oerhört svårt, om inte omöjligt, att behålla samma gnista när man redan plockat bälten till höger och vänster och dessutom är svinrik. Sedan får man inte glömma att Khabib förmodligen tog en del av irländarens själ 2018. Så som han betedde sig och den förnedring som han sedan fick utstå gör nog sitt på psyket.

Ångrar att jag inte bettade. Var helt övertygad om att Dustin skulle vinna. Trodde tko i fjärde dock. Jävla skit.
Citera
2021-01-24, 10:52
Medlem
Såklart välförtjänt att Poirer vinner men gör det på en sådan taktik såklart.. alltid surt om man höll på den som åkte på det

Självklart hade Conor fått göra någon counter men, han kunde ju inte stå på benet till slut och då blev han KO'd för första gången i karriären
Citera
2021-01-24, 13:39
Medlem
orrecrists avatar
Undrar hur det gått för ”gamla” conor? Ifall han hånat och psykat Dustin, kanske hade han vunnit då. För jag tänker att många av hans vinster just har kommit av det, ifall han inte kommit in på skinnet på ex Aldo hade han aldrig vunnit så lätt tror jag.
Citera
2021-01-24, 13:58
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Undrar hur det gått för ”gamla” conor? Ifall han hånat och psykat Dustin, kanske hade han vunnit då. För jag tänker att många av hans vinster just har kommit av det, ifall han inte kommit in på skinnet på ex Aldo hade han aldrig vunnit så lätt tror jag.

Nä men han har oavsett lite svårare att köra på den stilen nu, dels vill han kanske inte göra det fullt ut nu när han är förälder osv, och dels har han själv så mycket pinsamt i bagaget nu att det vore så lätt att kontra hans hån.

Mycket av magin är borta, men han är fortfarande kul att kolla på, och han är en av de bästa om inte bäst. Dustin erkände att han hade fått det svårt om Conor hade pressat på efter träffen i första ronden, Conor var lite för kall eller för rädd att bränna energi men i tredje matchen skulle jag ha honom som favorit.
Citera
2021-01-24, 14:12
Medlem
Jag tror inte det handlar så mycket om gamla kontra nya Conor. Han var lika laid back i samband med Cerrone-matchen och såg strålande ut då. Även i ringen tyckte jag inte att man såg annat än gamla vanliga Conor, men eftersom Poirier lyckades sparka ut hans ben så tidigt såg han tafatt ut.
Citera
2021-01-24, 15:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nä men han har oavsett lite svårare att köra på den stilen nu, dels vill han kanske inte göra det fullt ut nu när han är förälder osv, och dels har han själv så mycket pinsamt i bagaget nu att det vore så lätt att kontra hans hån.

Mycket av magin är borta, men han är fortfarande kul att kolla på, och han är en av de bästa om inte bäst. Dustin erkände att han hade fått det svårt om Conor hade pressat på efter träffen i första ronden, Conor var lite för kall eller för rädd att bränna energi men i tredje matchen skulle jag ha honom som favorit.

Citat:
Ursprungligen postat av Soltecken
Jag tror inte det handlar så mycket om gamla kontra nya Conor. Han var lika laid back i samband med Cerrone-matchen och såg strålande ut då. Även i ringen tyckte jag inte att man såg annat än gamla vanliga Conor, men eftersom Poirier lyckades sparka ut hans ben så tidigt såg han tafatt ut.

Ja mycket av magin är borta men håller med såg riktigt bra ut mot cerroni.
Citera
2021-01-24, 18:48
Medlem
Mx_1337s avatar
Fina segrar för Poirier och Chandler. Där redde väl lättvikten ut sig. Tror inte Khabib kommer tillbaka nu. Den enda anledningen jag såg innan var om McGregor vann för att få till en till enorm money fight med honom. Skulle han komma tillbaka nu kan man utan större fantasi inse hur McGregor kommer säga att han aldrig kommit tillbaka för att möta honom osv. Frågan är bara om de sätter upp Poirier mot Chandler eller Oliveira för den vakanta titeln isåfall.

Poirier såg vass ut. McGregor har tränat väldigt tungt mot boxningsdelen och snackat om hur han "sitter ner på slagen" bättre numera, för mer kraft. Baksidan av detta kan ha varit att han blev lite plattfota/tung och lätmotaglig för de låga bensparkarna.

Chandler levde upp till hypen och mer därtill. En av de finaste UFC-debuterna jag sett. Hooker har å andra sidan alltså torskat sina två stora matcher, plus att han troligen borde förlorat mot Felder. Verkar som om han funderar på att lägga av.

Citat:
Ursprungligen postat av Soltecken
Absolut. Men sen tror jag det var betydligt bekvämare att komma tillbaka efter ett drygt år och möta en washed up Cowboy med två raka TKO-torskar i närtid än att komma tillbaka efter ett år och möta en red hot Poirier.
Han förberedelser har sett bra ut och han verkar ha haft ett bra weight cut.
Citera
2021-01-25, 11:12
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Fina segrar för Poirier och Chandler. Där redde väl lättvikten ut sig. Tror inte Khabib kommer tillbaka nu. Den enda anledningen jag såg innan var om McGregor vann för att få till en till enorm money fight med honom. Skulle han komma tillbaka nu kan man utan större fantasi inse hur McGregor kommer säga att han aldrig kommit tillbaka för att möta honom osv. Frågan är bara om de sätter upp Poirier mot Chandler eller Oliveira för den vakanta titeln isåfall.

Håller med, Khabib kan vi nog glömma.

Tror nog det blir Poirier mot Oliviera för titeln. Chandler som reserv om någon blir skadad och troligtvis nästa titelutmanare. Finns väl en liten chans för att Chandler klämmer sig förbi Oliviera.

Om McGregor håller sig aktiv blir det gissningsvis mot Ferguson eller Gaethje i andra hand. Avgör nog vem som ska få nästa chans. Om McGregor är inaktiv lär någon av dom matchas mot Chandler om han inte vill sitta och vänta.
Citera
2021-01-25, 22:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Håller med, Khabib kan vi nog glömma.

Tror nog det blir Poirier mot Oliviera för titeln. Chandler som reserv om någon blir skadad och troligtvis nästa titelutmanare. Finns väl en liten chans för att Chandler klämmer sig förbi Oliviera.

Om McGregor håller sig aktiv blir det gissningsvis mot Ferguson eller Gaethje i andra hand. Avgör nog vem som ska få nästa chans. Om McGregor är inaktiv lär någon av dom matchas mot Chandler om han inte vill sitta och vänta.
Den uppställningen jag hade dragit ihop hade nog varit:
Poirier vs Oliveira - för titeln
Chandler vs Gaethje - no1 contender fight
McGregor vs Diaz 3 - för $$$
Ferguson vs Hooker eller dos Anjos
Felder vs Hooker eller Ferguson

( Oklart where Kevin Lee fits into all of this )

Däremot verkar det som om McGregors team vill ha en direkt rematch mot Poirier, för titeln. Sen vill de möta Diaz i ett senare skede. Låter ju löjligt, och jag tror inte UFC vill det, men McGregor har en väldig makt som needle mover här. Är alternativet att han försvinner iväg till whiskey eller boxning igen, så kanske de går med på det. Blir väldigt mycket poster boy Conor över det givetvis, ge honom chansen på titeln i samma match där Poirier inte fick chansen att ta den nu. McGregor borde behöva vila huvudet ett tag, oavsett hur bra han såg ut innan och hur lite det syns i hans ansikte så blev han knockad.

Men jag tror inte de kommer gå med på det med en gång. Ryktas löst om att UFC jobbar på att får till Chandler vs Gaethje. Det var även ursprungsplanen för UFC 257 innan det blev Hooker istället. Tror det kan öppna för Poirier vs Oliveira. Men skulle inte förvåna mig om de ställer upp honom mot McGregor direkt igen, eller mot Diaz t.o.m.
Citera
2021-01-27, 09:23
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Den uppställningen jag hade dragit ihop hade nog varit:
Poirier vs Oliveira - för titeln
Chandler vs Gaethje - no1 contender fight
McGregor vs Diaz 3 - för $$$
Ferguson vs Hooker eller dos Anjos
Felder vs Hooker eller Ferguson

( Oklart where Kevin Lee fits into all of this )

Däremot verkar det som om McGregors team vill ha en direkt rematch mot Poirier, för titeln. Sen vill de möta Diaz i ett senare skede. Låter ju löjligt, och jag tror inte UFC vill det, men McGregor har en väldig makt som needle mover här. Är alternativet att han försvinner iväg till whiskey eller boxning igen, så kanske de går med på det. Blir väldigt mycket poster boy Conor över det givetvis, ge honom chansen på titeln i samma match där Poirier inte fick chansen att ta den nu. McGregor borde behöva vila huvudet ett tag, oavsett hur bra han såg ut innan och hur lite det syns i hans ansikte så blev han knockad.

Men jag tror inte de kommer gå med på det med en gång. Ryktas löst om att UFC jobbar på att får till Chandler vs Gaethje. Det var även ursprungsplanen för UFC 257 innan det blev Hooker istället. Tror det kan öppna för Poirier vs Oliveira. Men skulle inte förvåna mig om de ställer upp honom mot McGregor direkt igen, eller mot Diaz t.o.m.
Haha fan den tanken slog mig direkt - blir det en tredje match om bältet nu på en gång..? Men nej så dumt får det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in