2018-08-03, 23:27
Medlem
Khabib mot Connor äntligen bokat! 6e oktober smäller det.
Citera
2018-08-03, 23:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ja det har tagit ifrån för mycket av det som gör mma bra.
Storyn och värdet i att vara champ.

För mycket drama och skit.
Jag gillar när folk pratar skit och flippar ur på varandra.
Men nu har man nått en gräns när man bara gör det för show och för att man inte verkar fokusera på storyn.

I helgen blir det ett bra kort ändå tror jag.
Jag tror fan att Cody förlorar igen.
Ett till exempel på en som pratade till sig en titelfight utan att förtjäna den!

Helgens kort är ett typexempel på ett kort som inte är "rätt". Som du säger är titelmatchen märklig. Cody blev knockad, då ska man inte få en rematch direkt. Det är ännu ett snabbt sätt att tjäna pengar men i långa loppet tar det bort betydelsen av en titelvinst. Det blir mer som att vinna period 1 i en hockeymatch istället för att vinna den åtråvärda titeln.

Mighty Mouse titelförsvar är tjatigt. De måste på något sätt öka intresset för hans matcher.

De tre andra matcherna är inte ppv-material. De må vara bra fighters, men de väcker inte intresse hos de som inte är väldigt insatta. Återigen är det svårt att får en överblick över vad som väntar de tävlande vid en vinst. Vad är nästa steg för Cub Swanson vid en vinst? Vad är nästa steg för Moicano? Vad spelar Santos vs Holland för roll egentligen?
Citera
2018-08-03, 23:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
En jävligt bra början vore ju UFC Moscow med Khabib och Conor. Jag får för mig att det är lite på gång eftersom Putin bjöd in Conor som en av sina gäster i Fotbolls-VM.
Både ja och nej. Fler galor med ett tungt tema som sticker ut välkomnar jag. En 50 000-arena i moskva hade varit häftigt, något att minnas. Men man kan inte lita på att Conor ska lösa allt. Efter en sådan match är vi tillbaka på ruta ett igen.
Citera
2018-08-04, 00:05
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
En jävligt bra början vore ju UFC Moscow med Khabib och Conor. Jag får för mig att det är lite på gång eftersom Putin bjöd in Conor som en av sina gäster i Fotbolls-VM.

Den fighten kommer aldrig att bli av i Moskva. Den kommer att gå i Las Vegas om den blir av.
Citera
2018-08-04, 00:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Den fighten kommer aldrig att bli av i Moskva. Den kommer att gå i Las Vegas om den blir av.
Förmodligen. Den 891:a ufc-galan i Las Vegas. Väldigt varierande. Som om varenda Europa league och Champions league final hade spelats på Wembley 20 år i rad.
Citera
2018-08-04, 00:29
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Förmodligen. Den 891:a ufc-galan i Las Vegas. Väldigt varierande. Som om varenda Europa league och Champions league final hade spelats på Wembley 20 år i rad.

Det har mer med pengarna att göra. I Vegas finns de stora pengarna. Dana White har redan sagt att om dom fightas så ska fighten gå av i Las Vegas. På TMZ tror jag det var jag såg det. Bara för att han sa så, så blir fighten säkert i New York.
Citera
2018-08-04, 00:38
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:

Officiellt nu. Går av stapeln på UFC 229 6:e oktober i Vegas.
Citera
2018-08-04, 01:03
Medlem
Hwals avatar
Nu ser jag inte på ufc men vem ser på kabel tv nuförtiden egentligen? Skaffa en app som man kan ha på apple tv, ps4 eller datamaskinen som kostar säg 100 kronor i månaden, det är ju mycket behagligare än att behöva följa med på vilka tv kanaler som visar vad och behöva stå ut med reklam.
Citera
2018-08-04, 08:02
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
https://www.mmafighting.com/2018/7/2...ll-action-card

Även PPV sjunker som en sten,men då det är ett utdöende format även i staterna tycker jag att deras vikande trend på kabeltv är en större indikator på att det går åt fel håll.

Jag har tidigare föreslagit turneringar då det det ger matcher mellan 3-15 rankade en känsla av större betydelse och en lättare överblick för den vanliga tittaren.

Som alla andra är jag mot Reeboks generiska sponsorkit och som de flesta andra anser jag att USADA fick katastrofala följder.

Något jag skulle vilja lägga till för att får bort den här malande känslan av att det kommer nya event hela tiden som få egentligen bryr sig om, är att likt andra sporter inte köra på året runt, utan istället ta ett uppehåll. Den populäraste ligan i USA, NFL, har ett 7 månader långt uppehåll varje år. Andra världskända ligor i vanlig fotboll som Premier league och Champions league har 3 respektive 4 månaders uppehåll . Hade man orkat se premier league året runt, år efter år i 20 års tid som vi har gjort med UFC. Hade inte UFC tjänat på att ha ett par månader paus varje år, vid samma tidpunkt,där intresset och suget kan återuppbyggas ? Varför inte förslagsvis ha ett uppehåll varje år 1 april till 15 juni. Vid den tidpunkten avgörs NHL,NBA och samtliga europeiska fotbollsligor och turneringar. Låt det vara en vilostund.
Jag tror att det finns ett antal olika saker som de borde ha gjort om de hade som främsta mål att sporten ska växa i popularitet. Att visa sina galor i en streamingtjänst som Netflix (som de enligt Joe Rogan försökte med) hade varit jättebra men då MMA är en så liten sport så var inte Netflix intresserade, då återstår alternativet att starta en egen streamingtjänst med global täckning och globala rättigheter till innehållet som de själva äger, där man för en viss månadsavgift skulle visa alla galor och andra kampsporter. Det hade varit en riskabel satsning men jag tror att det hade varit det bästa alternativet. En streamingtjänst som samlar olika kampsporter och där man även sänder några reality-serier osv hade nog varit en klok satsning. Men självklart så kan jag ha fel och kanske så blir deras ESPN-affär en enorm succe för UFC och MMAs popularitet. Själv så tror jag att vanlig TV och PPV är nedåtgående format och att lättillgängliga streamingtjänster där man är garanterat innehållet man vill ha kommer att fortsätta att vara på uppåtgående, och kanske snabbare än vad många bedömare tror.
Senast redigerad av AmericanRoger 2018-08-04 kl. 08:10.
Citera
2018-08-04, 09:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det har mer med pengarna att göra. I Vegas finns de stora pengarna. Dana White har redan sagt att om dom fightas så ska fighten gå av i Las Vegas. På TMZ tror jag det var jag såg det. Bara för att han sa så, så blir fighten säkert i New York.
Nu vet jag inte om Khabib är jättepoppis i Moskva då han är från den muslimska södra delen, men är inte det här ännu ett kortsiktigt perspektiv från UFC? Ett jätteevent i Moskva hade såklart inneburit mindre PPV i USA, men det hade varit grymt för den europeiska marknaden på kort och på lång sikt. Tänk en av alla de moderna fotbollsarenorna med skjutbart tak i Moskva. 30 000 ryssar och 30 000 irländare på plats. Matchen går 21.00 centraleuropeisk tid. Folk över hela Europa hade suttit klistrade framför tvn, från Skottland i norr till Turkiet i söder.
Citera
2018-08-04, 10:09
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanRoger
Jag tror att det finns ett antal olika saker som de borde ha gjort om de hade som främsta mål att sporten ska växa i popularitet. Att visa sina galor i en streamingtjänst som Netflix (som de enligt Joe Rogan försökte med) hade varit jättebra men då MMA är en så liten sport så var inte Netflix intresserade, då återstår alternativet att starta en egen streamingtjänst med global täckning och globala rättigheter till innehållet som de själva äger, där man för en viss månadsavgift skulle visa alla galor och andra kampsporter. Det hade varit en riskabel satsning men jag tror att det hade varit det bästa alternativet. En streamingtjänst som samlar olika kampsporter och där man även sänder några reality-serier osv hade nog varit en klok satsning.

Du menar i princip fightpass? Fast isf föra över ppvgalorna dit också.
Citera
2018-08-04, 10:56
Medlem
AmericanRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Du menar i princip fightpass? Fast isf föra över ppvgalorna dit också.
Jag menar precis det men att man faktiskt placerar hela sin produkt där istället för att som nu placera nästan hela sin värdefulla del av sin produkt på annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in