2016-11-21, 23:10
Medlem
Dirty.s avatar
https://twitter.com/arielhelwani/sta...80394039377921

Lorenz Larkin får nu förhandla med fler organisationer än UFC. Även en källa till mitt tidigare påstående angående hur UFC kontrakten ser ut. 3 månaders period efter senaste fighten är det som verkar gälla.
Citera
2016-11-22, 08:27
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
https://twitter.com/arielhelwani/sta...80394039377921

Lorenz Larkin får nu förhandla med fler organisationer än UFC. Även en källa till mitt tidigare påstående angående hur UFC kontrakten ser ut. 3 månaders period efter senaste fighten är det som verkar gälla.

Tydligen är även Ryan Bader nu också kontraktslös, bra tajmat av honom. Bar förhandlingsläge i en rutten viktklass som behöver honom.
Citera
2016-11-27, 06:25
Medlem
TarzansFarsas avatar
UFC: Conor McGregor har fått featherweight beltet indraget. José Aldo är champion

UFC gick ut i fredags med att featherweight bältet som har varit Conors har nu blivit indraget PGA brist av aktivitet i den divisionen från Conor. Bältet gick nu för 2 timmar sen till José Aldo.

Vad kommer Conor att göra nu? Han hade sagt att han skulle ''pensionera'' sig en stund tills hans tjej får barn. Men jag tror att han kommer fightas snart igen PGA av att bältet är indraget.
Citera
2016-11-27, 07:04
Medlem
Någon som kan förklara för en oinsatt person hur titeln i fjädervikt kan va så stort i UFC? Känns ju lite som paralympics skulle va mer prestige än vanliga olympics i jämförelse.
Citera
2016-11-27, 07:15
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollebertil
Någon som kan förklara för en oinsatt person hur titeln i fjädervikt kan va så stort i UFC? Känns ju lite som paralympics skulle va mer prestige än vanliga olympics i jämförelse.

Nästan alla viktklasser är lika viktiga. Men i mindre viktklasser så brukar fights vara mer action packade och snabba då dom väger mindre och därefter inte blir lika trött som ifall man körde i högre viktklasser. Men sen finns det såklart mer populära viktklasser än andra.

Welterweight
Lightweight
Och featherweight är dom tre populäraste viktklasserna i UFC just nu.
Senast redigerad av TarzansFarsa 2016-11-27 kl. 07:23.
Citera
2016-11-27, 07:32
Medlem
En källhänvisning brukar uppskattas:
http://se.ufc.com/news/McGregor-vaca...erweight-title

Att McGregor blir av med bältet pga inaktivitet är nog inte hela sanningen. Det står att han valde bort bältet för att i stället behålla mellanviktsbältet.

Var nog en del press från UFC:s sida här. Dom vill ha en ensam champ som ska få försvara bältet 2017. På UFC 206 ska Holloway och Pettis fightas för att få en plats att utmana Aldo om bältet.

Om nu McGregor ska återta ett bälte så blir det först vinnaren efter det - tidigast sommaren 2017 skulle jag säga.
Citera
2016-11-27, 08:25
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Lustig sport. Man vinner bältet men ändå inte. Måste vara motiverande för andra fighters. Hur tog conor det här och hans fans? Jag hade blivit rasande.
Citera
2016-11-27, 08:34
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Lustig sport. Man vinner bältet men ändå inte. Måste vara motiverande för andra fighters. Hur tog conor det här och hans fans? Jag hade blivit rasande.

Han har inte försvarat sitt featherweight bälte på snart ett år. Enligt mig bör det finnas regel på att ett bälte måste försvaras minst 1 gång varje 6 månad. Att vara champion i en viktklass ska inte vara något avslappnade, man ska alltid kunna vara redo och fightas.
Citera
2016-11-27, 09:28
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Rätt av UFC, tror aldrig vi kommer se Conor i 145 igen, och att nån ska sitta och hålla på bältet länge utan att försvara håller inte.
Citera
2016-11-27, 09:44
Medlem
0gKolhydraters avatar
Så för att behålla bältet måste han deffa i vikt för att platsa i featherweight.

Sedan torskar han sitt andra bälte och då måste han bulka igen och försvara bältet i den viktklassen?

Fattar jag det rätt?
Citera
2016-11-27, 09:51
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Så för att behålla bältet måste han deffa i vikt för att platsa i featherweight.

Sedan torskar han sitt andra bälte och då måste han bulka igen och försvara bältet i den viktklassen?

Fattar jag det rätt?

Ja ska han behålla bältet måste han ju ner till FW igen och möta nästa contender. Och sen upp igen i vikt för att möta contender i LW.
Citera
2016-11-27, 09:54
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja ska han behålla bältet måste han ju ner till FW igen och möta nästa contender. Och sen upp igen i vikt för att möta contender i LW.

Haha omöjligt att det funkar i längden.
Han får vara glad att han höll båda bältena samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in