Tjena!
Jag tror inte att detta har dryftats tidigare. Sökte och fann inget, men skulle det eventuellt finnas en tråd om detta så peka mig gärna dit.
Den senaste veckan har något i operativet (Win XP pro) börjat stjäla fokus från andra program, skärmsläckare och video i helskärmsläge, vilket är duktigt irriterande!
Det märks bl a när jag skriver det här inlägget. För en stund sen tappade FF överhögheten, så att säga, så jag blev tvungen att klicka (var som helst) i FF-fönstret för att kunna fortsätta skriva. Annars märks det när jag kör video i helskärmsläge (åtminstone i Win Mediaplayer) genom att fönstret återställs till "standardläge" och då jag kör skärmsläckare genom att aktivitetsfältet helt plötsligt lägger sig ovanpå skärmsläckaren, synligt alltså, och två skärmsläckare som jag brukar använda kollapsar totalt och man får upp skrivbordet.
Jäkligt irriterande alltså.. Så därför slänger jag ut en fråga här. Känner någon igen skiten, och viktigare; vet någon om man kan göra något åt det?
Jag misstänker att det är någon Windowsuppdatering (Microsoft Update) ställt till det, men jag har provat Systemåterställning utan resultat.