• 1
  • 2
2009-11-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Hmm... Kan det vara (eller är det) just AVG som stör??

Jävligt klantigt av Grisoft i så fall, anser jag.
Det "är" AVG om du har det installerat, mkt välkänt fenomen hos dem.
Utvecklaren vet om det och har tidigare försökt råda bot på det fast tyvärr inte lyckats ännu. Så har du AVG installerat blir du av med problemet först då du avinstallerat det och sedan startat om datorn.
Citera
2009-11-29, 13:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Utvecklaren vet om det och har tidigare försökt råda bot på det fast tyvärr inte lyckats ännu. Så har du AVG installerat blir du av med problemet först då du avinstallerat det och sedan startat om datorn.
Ah, tack som f-n! (Om detta nu stämmer, men det lär jag ju snabbt upptäcka, ju?)

Nu blir det till å' kolla i alla fall. (Jag har "fegat" lite tidigare, men nu så..) Och så blir det väl Avast eller Avira istället. Åtminstone under en period, men med all sannolikhet 4-ever.

mvh d00rkey
Citera
2009-11-29, 20:30
Medlem
d00rkeys avatar
Lösning?

Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
[...]
Tack & Jodå. Efter din klara indikation har jag precis sökt lite på nettet () och kommit fram till att jag ska avaktivera Autouppdateringarna! Detta kommer dock bara att gälla temporärt, och nu ska jag i alla fall hålla koll på om skiten (fast jag tycker AVG har funkat jättebra fram till störningarna/fokusstölderna) bättrar sig..

Märkligt att utvecklare (rätt seriösa också) inte håller sina små program i schack!

----------
Edit:
Här är väl en tänkbar lösning, nästan från källan!
http://forums.avg.com/cz-en/avg-free...015#post_41015
.. Och nu är det väl bara till å kolla!?
d00rkey
Senast redigerad av d00rkey 2009-11-29 kl. 20:47. Anledning: Found it (I believe)
Citera
2009-11-30, 19:43
Medlem
d00rkeys avatar
Jodå!

Med fixen (som jag länkar till i föregående inlägg - avgcpnfx.zip) löses problemet! Än så länge efter 3+ timmars körning av en tidigare bruten skärmsläckare (efter mindre än en timme, tidigare) så kan jag inte klaga längre!

Problemet löst alltså!

Over & Out from d00rkey
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här