2019-06-01, 11:46
Medlem
singularitets avatar
Massinvandringen till Sverige och den av feministregeringarna önskvärda massuppblandningen som kallas "lyckas med integrationen" har förvandlat Sverige till ett land med svåra U-landsproblem.

Kommunerna har tvingats ta emot invandrare. För varje 100 tonårstjejer finns det 117 tonårspojkar. Det här verkar leda till att 100 000-tals män i Sverige blir utan familj som en konsekvens av massinvandringen. I den gruppen finns naturligtvis vita människor. Sverige har större obalanser i könsfördelningen än Indien och Kina. Enligt amerikansk forskning är Sverige därmed världens minst jämställda land.

Massuppblandningen sker i sådan skala att vi kan tala om upptakten till folkmord i Sverige.

Nästa steg är folkmord enligt FN. Sverige befinner sig ganska nära ett folkmord. Fysisk dödande av medlemmar av folket är inte nödvändigt enligt kriterierna. Det räcker alltså med att politikerna medvetet skapar förutsättningar som leder till gruppens undergång, helt eller delvis.

Om massuppblandningen leder till att de flesta vita blandas med mörkare människor över några få hundra år är folkmordet genomfört och avslutat. Om denna uppblandning är eller var en del av den politiska agendan i Sverige av styrande regeringar kan vi tala om aktiv folkmordspolitik. Alternativa förklaringen är en total omdömeslöshet av de styrande.

Offren blir förutom en stor del av det vita genomet även naturligtvis alla hundratusentals barnlösa vita männen över dessa hundratals år. Även 100 000-tals männen i Sverige idag som generellt befinner sig i riskzonen. Det är män i alla åldrar från alla samhällsklasser.

Det är hundratals miljoner vita barn som aldrig kommer att födas som en konsekvens av massinvandring och fortsatt massuppblandning. Över tid flera miljarder vita som aldrig kommer att födas. Det är ett indirekt faktum.

Kan mord/folkmord vara okej?

Nej jag tycker alla former av folkmord är omdömeslösa handlingar. Det gäller även upptakten till folkmord i Sverige genom massinvandring och massuppblandning.

Hela diskussionen bygger på antagandet att inte force major inträffar.

Citat:
Definition av folkmord

Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord som:
” ...envar av följande gärningar förövad i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp såsom sådan nämligen,

a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Källor:

göteborgsposten https://www.gp.se/debatt/abnorma-ant...verige-1.15076

wikipedia https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen
Senast redigerad av singularitet 2019-06-01 kl. 11:52.
Citera
2019-06-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Folkmord är ett laddat ord som inte klingar vackert. Mig veterligen har inget av de fall som rimligen kan omfattas av begreppet ”folkmord” varit bra händelser.

Här är en ledtråd: det sammansatta ordet innehåller "folk" och "mord".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folk
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Citat:
Ofta har folkmorden bottnat i simpelt hat eller i religiösa vanföreställningar. Aldrig har väl ett folkmord skett med avsikt att göra värden en lyckligare plats för framtiden.

Det tror jag är inkorrekt. Folkmordet på Judar har knappast gjort världen bättre men hade som syfte .. så vitt jag förstår det .. att just precis göra världen bättre.

Citat:
Men med detta sagt, går det att tänka sig situationer där något så okonventionellt som folkmord skulle vara det bästa (eller minst dåliga) handlingsalternativet? Rimligtvis borde det gå att tänka sig så extrema scenarior.

Utveckla.

Citat:
Men vilka filosofiska avvägningar bör isåfall göras för att fastslå när ett folkmord är legitimt?

Mord är aldrig legitimt. De situationer där dödande är rättfärdigat är endast självförsvarssituationer och kallas då heller inte för Mord. Kriterierna för det är mycket strikta; om du har möjlighet att fly är dödande i självförsvar inte tillåtet och betraktas som Mord eller Dråp.

Vi reserverar ordet "Mord" för orättfärdigt dödande.

Citat:
Detta är en komplext sammansatt fråga och jag förutser redan nu några delfrågor som behöver besvaras, exempelvis:

”Människolivet sägs vara okränkbart - kan det nånsin vara okej att döda?”
Denna fråga tror jag det är alltför lätt att svara nej på, men betänk då situationen. Polisen exempelvis är instruerad att skjuta ihjäl människor i extrema situationer, exempelvis en terrorist som är i färd med att döda människor.
Jag vill påminna om vikten av konsekvensanalys.

Se ovan.

Citat:
En annan fråga är vad det är för människor som är så problematiska att man måste döda dem. Ett exempel kan vara sociopatiska och våldsbenägna människor som har en självlåsande trosuppfattning där de isolerar sig och inte kan nås av logiska argument och inse att ett destruktivt/farligt leverne inte lönar sig i en fungerande rättsstat.

Sådana människor ska låsas in och isoleras från samhället av samhället, inte dödas. Jag tror för övrigt inte på vård.

Citat:
Speciellt i de eventuella fall där de själva uttrycker att de VILL dö i ett ”heligt krig” eller liknande.

Som avslutning:
Folkmord betyder dödande på grund av grupptillhörighet eller identitet. Vad en unik individ i gruppen gjort eller inte spelar där ingen roll. --> därför kallas det för Folkmord.

Men individen är den korrekta atomära enheten för utdelande av straff eller belöning, inte gruppen.
Senast redigerad av Proprioception 2019-06-03 kl. 20:23. Anledning: [edit #1]Fuck You Brallan för att du släpar sådant här skräp in i forumet !! [edit #2] Betoning av det viktiga !!
Citera
2019-06-03, 20:18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Här är en ledtråd: det sammansatta ordet innehåller "folk" och "mord".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folk
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Det tror jag är inkorrekt. Folkmordet på Judar har knappast gjort världen bättre men hade som syfte .. så vitt jag förstår det .. att just precis göra världen bättre.

Utveckla.

Mord är aldrig legitimt. De situationer där dödande är rättfärdigat är endast självförsvarssituationer och kallas då heller inte för Mord. Kriterierna för det är mycket strikta; om du har möjlighet att fly är dödande i självförsvar inte tillåtet och betraktas som Mord eller Dråp.

Vi reserverar ordet "Mord" för orättfärdigt dödande.

Se ovan.

Sådana människor ska låsas in och isoleras från samhället av samhället, inte dödas. Jag tror för övrigt inte på vård.

Som avslutning:
Folkmord betyder dödande på grund av grupptillhörighet eller identitet. Vad en unik individ i gruppen gjort eller inte spelar där ingen roll. --> därför kallas det för Folkmord.

Men individen är den korrekta atomära enheten för utdelande av straff eller belöning, inte gruppen.

Jag är förvisso inte expert på holocaust men alla analyser jag hört från mainstreamforskare är att den legitimerades med hat snarare än konsekvensanalys. Hitler sa aldrig ”visst de är ju duktiga på diamantsliperier och så men världen blir faktiskt lyckligare om vi dödar dem” utan det var snarare liknelser vid råttor och dylikt som florerade. Uppenbar xenofobi / hat. Samt hänvisning till att det var tyskarnas land (nationalism).

Eftersom detta är ett filosofiforum bör vi inte nöja oss med att dogmatiskt säga att mord är fel. Kan vi inte försöka härleda det i något mer högstående än dogmer? Ska vi godta dogmer kan man lika gärna säga att man inte får trampa på brunnslock när man är ute och promenerar.
Citera
2019-06-03, 21:20
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag vet inte riktigt. Man kanske tänker att det alltid borde finnas bättre lösningar än att döda. Har svårt att tänka mig någon som måste dödas, som inte går hjälpa på något sätt eller kan leva utan att skada andra. Sen tänker jag också på om det hjälper att döda, eller då blir andra med liknande åsikter kanske bara mer arga och blir mer hat.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2019-06-03 kl. 21:28.
Citera
2019-06-03, 22:24
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Det blir väldigt sorgligt för de anhöriga om
någon dör.
Sen undrar man, vilken som ska ha rätt att bestämma vilka som är så dåliga att de förtjänar att dö.
Citera
2019-08-10, 11:42
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar sammanslagna. Rubrik utökat.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem