Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-11, 23:13
  #1
Medlem
Hej.
Jag är en erfararen fd.fitnesstränare/ elitnivå - startade för ca 10 år sedan.Har vart borta från träningen en tid ska köra igång försiktigt pga hälsoskäl endast 2 gånger i veckan tillsvidare. Ska vara skonsamt- lätt.

Till problemet.
Mentalt så är jag kvar i det förflutna - kan inget annat än det jag alltid har gjort ,kört ca en grupp / pass osv....resten tror jag ni förstår.
Nu ska jag träna hela kroppen två gånger i veckan.

Jag sitter och ska planera och vet inte hur jag ska lägga upp det utan blir blockerad.Kan bara det gamla.

Hur kan jag dela upp kroppen på bästa sätt?
Eller ska jag träna hela kroppen två gånger i veckan?

Ett exempel: Om jag tränar bena måste jag träna vaderna också brukar köra sittande och stående etc. Men om jag tränar väldigt lätt är det bara 1 övning per grupp eller vad?

Med skonsam träning menar man då mellan 12 – 15 reps eller fler ?
Hur många set ?
Och byter man övningar efter en period om man tränar skonsamt?
(som man gör då man bygger)

Hur skulle ni lägga upp det om det gäller -lätt träning?

Ska se om kroppen orkar med helt enkelt.
Går även på någon grupp ledd rehab grej bygger upp styrkan osv . Där har man sagt att det är okej men måste vara väldigt skonsamt.
Men jag är ”låst ”mentalt … hur gör man ?

Jag vet att det är ur dumma frågor men det här med skonsam träning …är en helt ny värld vill jag lova.Sitter fast i det gamla.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Tacksam för råd hur man delar upp kroppen två dagar i veckan,tacksam för all hjälp vill så gärna att det ska bli rätt, älskar den här sporten.
Men lätt träning var så länge sedan o gruppen är inte ”normal” styrka om jag får säga min åsikt….NU kommer det bli normalt
MVH.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback