2006-01-24, 19:41
Medlem
ofins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inc_boy
Haha, de har ju nolltolerans mot andra målare.
Även om jag aldrig har sett en enda stencil från SL's sida så... Var nånstans har du sett en SL-stencil? Den måste jag se.

SJ var det ju, inte SL... slarvar lite med min läsning...
Citera
2006-01-24, 20:09
Medlem
inc_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofin
SJ var det ju, inte SL... slarvar lite med min läsning...

Jaha. Japp SJ har jag sett. De åkte väl fast sen och medgav att det var kul?
Citera
2006-02-12, 18:34
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofin
gammatl: förutom när de själva målar stenciler på gångbanor om hur fina rabatter de har och tycker det är kul...

ÄNDRAT: oj, SJ var det ju. här slarvas det med läsningen..

Vad är det för stenciler? finns bild?
Citera
2006-02-12, 19:16
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacoritz
Du vet att någon äger tågen också?
Men jag stör mig inte särskilt mycket på SNYGGA målningar. Sånt som folk tagit sig tid på att få snyggt har jag inga problem, om ni kontaktar sj, connex kanske ni får måla lagligt
Däremot skulle jag vilja sparka bollarna av alla småungar som taggar hundra gånger på säten och fönster

Det är antagligen samma personer som tagar ner hela din tunnelbanevagn, som också gör "snygga" målningar.
Citera
2006-02-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Du överdriver inte lite nu?
Det är större häxjakt på folks om använder narkotika tex.

Jag läser aldrig (väldigt sällan) i massmedia om att de satt dit klottrare eller att det står nåt om det överhuvudtaget. Men jag kanske inte märker av det då grafitti/klotter inte ligger i mitt intresse. Taggade dock endel i yngre dagar och var nära och åka dit.

Men punda kan man ju gör hemma utan att det märks... Det är ju lite svårare med graffen som man nästan måste göra ute...
Citera
2006-03-15, 17:06
Medlem
jag tycker det är snyggt på alla sätt men visst finns det dom som faller för grupptrycket och burgar köra små fula tags med sina kompisar .
Citera
2006-03-26, 21:01
Medlem
Vandals avatar
Jag är för graffiti, visst, trashing är väll fel men det är ju inte graffiti heller även om det ofta blir förväxlat. Om folk visste mer om graffiti skulle det vara en helt annan syn på graffitin som den konst den faktiskt är. Snygg eller ful det är väll upp till betraktaren. Jag målar för att jag vill bli ha uppmärksamhet och för att jag tycker att det är skitroligt att förstöra för andra, visst det är lite omoget men det kunde jag inte bry mig mindre om. Jag kör mitt race och det har jag alltid gjort. Peace till alla wrighters på FB.
Citera
2006-03-28, 20:13
Medlem
trrisms avatar
...

jag gillar all slags graffiti! wholacars, throwups, ghetto målningar och allt så bäst!
Citera
2006-03-28, 20:54
Medlem
klart man målar graffiti

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
det finns inget positivt med klotter, det handlar om att fjuniga idioter försöker markera sitt revir eller nåt. om det är snyggt eller inte spelar ingen roll, vill de spreja får de göra det på sin egen egendom

klart man vill måla olagligt du vet lixom mening att sitta hemma man gör det ju för att det är de man gör lixom fattar du lixom spelet har regler och man följer väl reglerna ?
Citera
2006-03-28, 20:56
Medlem
håller med

Citat:
Ursprungligen postat av trrism
jag gillar all slags graffiti! wholacars, throwups, ghetto målningar och allt så bäst!

håller med på detta för graffin har ju regler och ska man tilllåta graffiti så ska klotter det med för det är en del av spelet eller ska man säga sjävla historia ungefär och sen vem stör det om det är lite färg här och där man dör ju inte av att det är lite färg där så vad är problemet ?
Citera
2006-03-28, 22:55
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramz
klart man vill måla olagligt du vet lixom mening att sitta hemma man gör det ju för att det är de man gör lixom fattar du lixom spelet har regler och man följer väl reglerna ?

Är man nybörjare och har tillgång till laglig vägg så tycker jag att man ska köra där till att börja med. Sedan när man vet vad man pysslar med ska man gå ut och köra på gatan. Men det finns ju INGEN som helst spänning att köra lagligt.
Citera
2006-03-29, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inc_boy
Ja, det ÄR en oskriven regel att inte måla på kyrkor,
villor, bilar och annat som privatpersoner äger.
Visst kan man måla på en betongklump som någon äger eftersom det
inte ger någon större skada på personen i fråga.
Grundregeln är att man ska måla på statens saker och ge fan
i att måla på andra människors saker.

mm precis min mening. synd att inte alla håller sig till det bara,
det är ju dom som ger alla målare dåligt rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in