Citat:
Ursprungligen postat av hasoe
Dom som säger att de inte gillar när "klottrare" målar på andras egendom snackar inte om riktiga writers, graffitikonstnärer som inte känner till regel numero uno inom graffiti: MÅLA INTE PÅ ANDRAS EGENDOM är bara rent dumma. Man målar där man blir sedd o där folk kan se o uppskatta de man gjort, inte för att förstöra för nån ensam mamma eller nåt..
Så statliga eller privata företags byggnader är din egendom?
Man kan ju inte sätta som regel att inte måla på andras egendom när man sprayar ner SL tåg och liknande.
Säger ju emot sig själv. Köper du tåget så förstår jag om du "bombar" det.
Har ingen aning om dessa slang men dessa folk som "taggar", som jag uppfattat det som dom absolut vanligaste sorten man ser på olika väggar, bussar och liknande, fullkomligt hatar jag!
Finns inget som är så jäkla fult med folk som taggat med en färg där det står (insert vanlig tagg) eller vad det nu kan vara.
Däremot när jag åker pendeln och ser längs dessa betongfundament som avskiljer tågen från gångväg och liknande så blir jag alltid fascinerad över dessa människor som verkligen kan måla med burk! Vissa saker är otroligt snygga och det är ett perfekt ställe där det kan målas! Där piffar det upp lite om ni förstår.
Jag är alltså EMOT dessa "vanliga" tags på byggnader och liknande!