• 1
  • 2
2009-11-10, 23:42
Medlem
Är löjligt förtjust i thaikäk men då jag håller på att gå ner i vikt är jag osäker på hur pass nyttig maten är. Det är wokade grönsaker som morötter, blomkål, broccolli, zuccini, paprika, och cashewnötter med kycklingfiléer i någon form utav sojasås som jag misstänker även innehåller en del olja. Till detta serveras vanligt jasminris. Rätt vanligt thaikäk med andra ord, ej kryddstarkt.

Hur pass många kalorier kan en portion innehålla, och hur bra är maten ur viktnedgångs-synpunkt?
Citera
2009-11-11, 00:05
Medlem
Om man skippar såser och fritterat så är det nog inte så farligt
Citera
2009-11-11, 00:06
Medlem
klybans avatar
Hoppa över riset så kan du frossa hur mycket du vill i princip.
Citera
2009-11-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hoppa över riset så kan du frossa hur mycket du vill i princip.

Alltså grönsakerna är ju knappast farliga, riset vet jag inte är det allra bästa, det jag tänker på är såsen/vätskan som maten ligger i, sojasåsen. Jag brukar inte hälla den i mig men grönsakerna simmar ju runt i den...
Citera
2009-11-11, 00:12
Medlem
Du får helt enkelt tvätta av allt som ligger i feta såser innan du äter de
Citera
2009-11-11, 00:20
Medlem
Men... Det är gott ju . Jag är bara tre kilo ifrån min drömvikt men det är satan vad svårt det ska vara... Nåväl, får väl skära ner påsoyasåsen helt enkelt.
Citera
2009-11-11, 00:22
Medlem
Jag misstänker att det är den som är boven i dramat
Men det är synd eftersom det är så jääävla gott!!
Citera
2009-11-11, 00:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerbrand
Men... Det är gott ju . Jag är bara tre kilo ifrån min drömvikt men det är satan vad svårt det ska vara... Nåväl, får väl skära ner påsoyasåsen helt enkelt.
Skämtar du eller? Vad tror du sojasås innehåller som skulle vara så "onyttigt"? Du äter ju knappast decilitervis med soja heller. Som sagts tidigare så är det nog riset som är den största boven. Sen är det ju som alltid beroende på hur mycket mat man äter.
Citera
2009-11-11, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Skämtar du eller? Vad tror du sojasås innehåller som skulle vara så "onyttigt"? Du äter ju knappast decilitervis med soja heller. Som sagts tidigare så är det nog riset som är den största boven. Sen är det ju som alltid beroende på hur mycket mat man äter.

Som jag skrev, så tror jag att sojasåsen är baserad på matolja, olja som i regel är väldigt rikt på kalorier. Sojasåsen=sojasås med olja=kalorik.
Citera
2009-11-11, 03:34
Medlem
Struntprat. Soja gör man på mögliga sojabönor, inte matolja.

Däremot är det vanligt med väldigt söta såser i det asiatiska köket.
Citera
2009-11-11, 04:20
Medlem
MaxDLs avatar
Det är väldigt gott detta.
Citera
2009-11-11, 04:44
Medlem
BridgeRocks avatar
"Det är inte korven man blir tjock av, det är såsen"
Citera
  • 1