Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-20, 22:43
Medlem
dawns avatar
Jag gillade, som några andra här, de två första segmenten i halloween-avsnittet.

Var riktigt roligt med Hitchcock-kavalkaden med storyn från Främlingar på tåg, musik och inslag av Psycho och I sista minuten och titlen från Slå nollan till polisen. Och att Hitchcock himself var med en sväng precis som i filmerna
Citera
2009-11-06, 17:29
Bannlyst
WTF!!? Vem såg avsnittet på 6an nyss ? Norskar, norskt sprit! Norska pengar! Norska flaggan ? Norskarna var Ogdenville:bor som flyttade in i springfield, springfield:arna startade en rörelse likt "Minuitmens" och det slutade med att dom byggde en mur men alla dom började sakna varandra och på slutet spelades en psykadelisk musik som skulle likna något norskt joddlande
WOOOT ?! Varför fick inte vårat land vara med
Citera
2009-11-06, 18:06
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganUtanK
WTF!!? Vem såg avsnittet på 6an nyss ? Norskar, norskt sprit! Norska pengar! Norska flaggan ? Norskarna var Ogdenville:bor som flyttade in i springfield, springfield:arna startade en rörelse likt "Minuitmens" och det slutade med att dom byggde en mur men alla dom började sakna varandra och på slutet spelades en psykadelisk musik som skulle likna något norskt joddlande
WOOOT ?! Varför fick inte vårat land vara med

Sändes 17 maj i år.

Det var sista avsnittet på säsong 20 för övrigt, säsong 21 går i USA nu.
Citera
2009-11-16, 18:34
Bannlyst
Senaste avsnittet tyckte jag var helt ok.
Första gången på länge som jag ville se klart alltihopa i alla fall..

Kändes lite som old school Simpsons
Citera
2009-11-17, 08:56
Medlem
Ri-Fas avatar
helt ok avsnitt senaste nu =) svar nummer 1000 i tråden med
Citera
2009-11-17, 23:16
Medlem
negerapans avatar
Rätt bra avsnitt, det med tärningen va riktigt kul
Citera
2009-11-23, 03:57
Medlem
cheeffs avatar
Tyckte det senaste avsnittet var ganska ok. Själva loser och väx upp grejen var väl kanske inte såjättekul men gillade mammorna som ibland kan överdriva lite när det kommer till farliga saker

Gillade detta av någon anledning också: I have to know who he is. He? Its a she??? Just kidding, its a guy! Bwahahaha
Citera
2009-11-23, 09:46
Medlem
Falcãos avatar
Schysst avsnitt idag. Faktiskt.
Citera
2009-11-23, 21:08
Bannlyst
Hahaha när Homer försökte fly elden från sprayflaskan
Citera
2009-11-25, 19:38
Medlem
Qwillings avatar
Vet att detta har nämnts förut i tråden men bumpar upp det lite, ny information kan ju ha uppstått!

Tv 3 dubbade ju dom tidigaste simpsons avsnitten i början av 90-talet på svenska. Men efter massiva klagomål från tittarna byttes det till dom amerikanska originalrösterna. Någon som vet om man kan hitta dom gamla dubbningarna på nätet nånstans (försökt själv utan framgång) eller om någon har det på gammal vhs och kan lägga upp?

Även om det självkalrt inte blir lika bra dubbat somoriginalet kan det vara coolt att höra hur dom lät i jämförelse med Azaria och gänget!

Menar inte den svenska dubben från Simpsons- The movie !
Citera
2009-11-25, 22:23
Medlem
Tarmtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwilling
Vet att detta har nämnts förut i tråden men bumpar upp det lite, ny information kan ju ha uppstått!

Tv 3 dubbade ju dom tidigaste simpsons avsnitten i början av 90-talet på svenska. Men efter massiva klagomål från tittarna byttes det till dom amerikanska originalrösterna. Någon som vet om man kan hitta dom gamla dubbningarna på nätet nånstans (försökt själv utan framgång) eller om någon har det på gammal vhs och kan lägga upp?

Även om det självkalrt inte blir lika bra dubbat somoriginalet kan det vara coolt att höra hur dom lät i jämförelse med Azaria och gänget!

Menar inte den svenska dubben från Simpsons- The movie !
Jag läste i någon tidning att klagomålen kom innan de ens hunnit sända det första dubbade avsnittet, så de struntade i att sända dem. Stämmer det så kan det bli riktigt knepigt att hitta.
Citera
2009-11-25, 22:28
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmtomten
Jag läste i någon tidning att klagomålen kom innan de ens hunnit sända det första dubbade avsnittet, så de struntade i att sända dem. Stämmer det så kan det bli riktigt knepigt att hitta.

Jag vill minnas att jag såg ett av avsnitten när det begav sig. Det är dock bra länge sen nu, så jag kan minnas fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in