2007-05-16, 21:08
Medlem
BennyGass avatar
Vem sänder vad i vilken ordning?

Hmm...börjar tröttna på alla reprisavsnitt på 6:an....frågor till nån som vet...vilka säsonger ÄR visade på svensk TV?

I vilken kanal kan man se den senaste säsongen?? blir inte klok på detta...ett tag var det Z som visade det senaste....nu verkar det vara TV3...fast på morgonen??? 6:an visar nya ibland..
Citera
2007-05-21, 07:58
Medlem
RandomLosers avatar
Såg precis avsnitt 21 av säsong 18. I början när dem presenterar dem olika karaktärerna så står det "Homer Simpson devoted father of two".
Visst det är ett special avsnitt men alla 3 barnen är med, så är det ett misstag eller är det bara för att Homer brukar glömma av Maggies namn och därmed inte är så engagerad i hennes liv? Eller är han inte far till nån av barnen kanske?
Citera
2007-05-21, 16:06
Medlem
maxpowers avatar
Måste säga att avsnitt s18e21 och s18e22 nog är de absolut sämsta simpsonsavsnitten genom tiderna. Är det någon som vet vad som har hänt? Varför plötsligt två extremt dåliga avsnitt som dessutom sänds som säsongsavslutning?
Citera
2007-05-21, 16:20
Medlem
the_first_twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxpower
Måste säga att avsnitt s18e21 och s18e22 nog är de absolut sämsta simpsonsavsnitten genom tiderna. Är det någon som vet vad som har hänt? Varför plötsligt två extremt dåliga avsnitt som dessutom sänds som säsongsavslutning?

jag säger åt helvette med hela 18:nde säsongen. sugit kuk, med undantag för första programet.

min teori över att det är såhär, är att de är i full gång med filmen. de lägger nog mer tid och energi på filmen än serien, och hittar de på ett svin bra, typiskt simpsons-genialiskt, skämt eller scenario lägger de nog hellre i det i filmen än i serien. denna säsong känns mer som utfyllnad tills filmen kommer.
Citera
2007-05-21, 16:22
Medlem
the_first_twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomLoser
Såg precis avsnitt 21 av säsong 18. I början när dem presenterar dem olika karaktärerna så står det "Homer Simpson devoted father of two".
Visst det är ett special avsnitt men alla 3 barnen är med, så är det ett misstag eller är det bara för att Homer brukar glömma av Maggies namn och därmed inte är så engagerad i hennes liv? Eller är han inte far till nån av barnen kanske?

homer är far till alla tre. jag har själv inte sett programet ännu, då jag inte orkar tanka 18:nde säsongen. men troligen så är det så att programet handlar om just Bart och lisa, vilket gör det mer relevant att skriva två istället för tre.
Citera
2007-05-21, 16:24
Medlem
the_first_twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyGas
Hmm...börjar tröttna på alla reprisavsnitt på 6:an....frågor till nån som vet...vilka säsonger ÄR visade på svensk TV?

I vilken kanal kan man se den senaste säsongen?? blir inte klok på detta...ett tag var det Z som visade det senaste....nu verkar det vara TV3...fast på morgonen??? 6:an visar nya ibland..

de sänder inte i någon speciell ordning, vad jag har förstått. de sänder upp till säsong 16, vad jag har sett. ganska konstigt att de ligger såpass nära, när de för några år sen låg kanske 6 säsonger efter.
Citera
2007-05-21, 16:27
Medlem
kristoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomLoser
Såg precis avsnitt 21 av säsong 18. I början när dem presenterar dem olika karaktärerna så står det "Homer Simpson devotedfather of two".

Man kan ju inte säga att han är så devoted till Maggie ?
Citera
2007-05-21, 16:33
Medlem
the_first_twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Om man bortser från de allra första säsongerna då serien och figurerna, inte minst bifigurerna, ännu inte funnit sin form, är det inte så att säsongerna som producerades av Mike Scully ofta anses vara ett lågvattenmärke, någonstans kring säsong 10-12? Familje-/relationshumorn och samhällssatiren kom ur fokus och skämten gick mest ut på att förnedra Homer eller på att familjen reste någonstans eller träffade en eller annan kändis.

du har rätt i att den politiska satiren försvann där ett tag, (med undantag av "Missionary Impossible" och lite annat) men jag vet inte riktigt om man ser allmänt på det som ett lågvatten märke. jag kan säga att jag gillar den eran av episoder, tycker att det är skönt tecknat och programen har en bra rytm, men gillar (4)-5-6-7 eran skarpt just nu. det går lite i perioder vilken era man diggar

(jag menar era, som en era där man märker en liknande kännsla i programen, kanske fel ord men det lät bra )
Citera
2007-05-21, 18:03
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxpower

Jag blev faktsikt positivt överraskad av båda avsnitten. Första gången som jag garvade högt åt något i serien på väldigt länge.
Citera
2007-05-25, 13:38
Medlem
haxxels avatar
Tycker att avsnitt 21 (24 avsnittet) var lite segt.. Men nästa avsnitt gillade jag Vet någon när filmen kommer ut i sverige?
Citera
2007-05-25, 15:59
Medlem
the_first_twos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxel
Tycker att avsnitt 21 (24 avsnittet) var lite segt.. Men nästa avsnitt gillade jag Vet någon när filmen kommer ut i sverige?

samtidigt som i resten av världen vad jag förstått. 7 juli har jag för mig.
Citera
2007-05-25, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_first_two
samtidigt som i resten av världen vad jag förstått. 7 juli har jag för mig.
Kommer den bli dubbat till svenska då, fan vad pinsamt det skulle bli då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in