2007-05-03, 16:19
Medlem
Wittgensteins avatar
De första fem säsongerna var bäst, även om den första säsongen var lite... Corny. Efter det så har det bara gått utför.
Citera
2007-05-07, 16:00
Bannlyst
Frank Grimes är ett megabra avsnitt, även om jag sett det hundratalsgånger. Tala om att bli så frustrerad och bitter så att det blir ens död!
Citera
2007-05-08, 07:45
Bannlyst
Helt ärligt så tycker jag att senaste säsongen har varit bland de bästa.. Finns flera guldkorn jag har suttit och skrattat högt åt (vilket inte händer ofta)
Citera
2007-05-08, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supercoolingen
Helt ärligt så tycker jag att senaste säsongen har varit bland de bästa.. Finns flera guldkorn jag har suttit och skrattat högt åt (vilket inte händer ofta)

sant! Dom blir bara bättre och bättre, inte minst tecknarstilen.
Citera
2007-05-08, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
sant! Dom blir bara bättre och bättre, inte minst tecknarstilen.

Exakt, såg ett avsnitt på kanal 6 härom veckan och jag tror det var från säsong 1, såg ju fruktansvärt ut :S man kände ju knappt igen karaktärerna.. De såg ju helt snea ut och sånt :P
Citera
2007-05-08, 16:06
Medlem
Wittgensteins avatar
Worst. Episode. Ever.
Citera
2007-05-08, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supercoolingen
Exakt, såg ett avsnitt på kanal 6 härom veckan och jag tror det var från säsong 1, såg ju fruktansvärt ut :S man kände ju knappt igen karaktärerna.. De såg ju helt snea ut och sånt :P

och rösterna var fula. Och rörelserna. Och handlingen. Homer var inte alls så där cool som han blev sen, bara en skrockande "hoho, let's all have family meeting"

Bara en massa sliskig amerikansk sensmoral och familjeproblem . Sen lärde dom sig att dom skulle låta serien ta alla möjliga former...jag se gärna fler Historiska berättelser som Myteriet på Bounty...underhållande och lärorikt på samma gång. Gör dom gärna på stenåldern också. Typ såhär:

The Stonesons:
"But oh Maaarge, I can't get this wheel to roll"
"Put it straight up, Homerman"

Simpsons Rules! Låt den aldrig ta slut!
Citera
2007-05-08, 22:55
Bannlyst
ikväll visade dom avsnittet där Homers bror Herbert (röst av Danny Devito) bor hos dom och utvecklar en maskin som översätter babyspråk som han blir rik på. Det avsnittet har faktiskt en del roliga scener och poänger, men inget mot dom nya säsongerna.
Citera
2007-05-08, 23:29
Bannlyst
Brukar sällan skratta åt en serie. Snarare le och blåsa ut luft genom näsan.
Tycker också att dom senare avsnitten är helt okej och helt gudomligt ritade
Citera
2007-05-09, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guggo
Brukar sällan skratta åt en serie. Snarare le och blåsa ut luft genom näsan.
Tycker också att dom senare avsnitten är helt okej och helt gudomligt ritade

av Simpsons har jag skrattat så jag satt i halsen. Och det är mer än vad jag kan säga om dom äckliga amerikanska sitcomsen som trean och femman kör dom tider alla är på jobbet eller lagar middag. Vem fan skrattar åt Nanny?
Detsamma gäller dessa horribelt fåniga hemvideoklipp. Att skratta åt en kille som åker av sin surfbräda. Hur desperat får man bli?

Och sen har dom en stor studio med en fotomodell i högklackat och svart klänning bara för att visa upp sån skit.

Jävla amerikaner!sick:18
Citera
2007-05-12, 02:37
Medlem
SavageSs avatar
Ja jävlar vad jag hatar the Nanny! Fy fan!

Ang de äldre säsongerna vs de lite nyare, jag tycker att det känns som att de äldre är så otroligt mkt mer riktade till barn än vad de nyare är. Förr var allting bara cowabunga dude med mera, de har helt klart steppat upp storyna nu för tiden. Dessutom kommer de köra naket i filmen, bart ska visa hela paketet, enligt idoga rykten, vilket bara känns ännu mindre barnsligt...

Men som sagt, hata nanny!
Citera
2007-05-12, 12:58
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Om man bortser från de allra första säsongerna då serien och figurerna, inte minst bifigurerna, ännu inte funnit sin form, är det inte så att säsongerna som producerades av Mike Scully ofta anses vara ett lågvattenmärke, någonstans kring säsong 10-12? Familje-/relationshumorn och samhällssatiren kom ur fokus och skämten gick mest ut på att förnedra Homer eller på att familjen reste någonstans eller träffade en eller annan kändis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in