2015-03-11, 22:08
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iscodisco
Jag uttryckte bara min personliga åsikt.
Dessutom om man kollar antal U.S viewers har det sjunkit från tidigare säsonger då det var över 20 miljoner till runt 4-6 miljoner per avsnitt. Så jag är knappast ensam om att tycka det.

Tittarsiffror har dock sjunkit i allmänhet, så det är inte bara en kvalitetsfråga. Serien går fortfarande bra jämfört med många andra program på kanalen och speciellt i vissa målgrupper.
Citera
2015-03-16, 09:02
Medlem
Trogskalles avatar
Senaste avsnittet var riktigt trist. (Waiting For Duffman).
Citera
2015-03-16, 09:49
Medlem
TetrisNinjas avatar
Är det någon här som kan utveckla varför folk tycker att serien har sjunkit så mycket i kvalitet de senaste åren? Är folk partiska pga nostalgi eller har serien verkligen blivit sämre?
Citera
2015-04-21, 04:17
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Är det någon här som kan utveckla varför folk tycker att serien har sjunkit så mycket i kvalitet de senaste åren? Är folk partiska pga nostalgi eller har serien verkligen blivit sämre?
På 90-talet var "The Simpsons" kanske den bästa och roligaste tecknade serien någonsin, men avsnitten från typ de senaste tio åren är ingenting annat än trötta och humorbefriade upprepningar.
Citera
2015-05-05, 09:26
Medlem
santacls avatar
Serien som inte varit bra sen S13-14 får två nya

http://screencrush.com/the-simpsons-...-625-episodes/

‘The Simpsons’ Renewed for Seasons 27 and 28, 625 Episodes and Counting
Citera
2015-05-05, 11:19
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Fy fan. Helt vansinnigt. Slutade vara bra efter typ säsong 8
Citera
2015-05-05, 13:21
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Jag råkade se ett ganska så nytt avsnitt nyligen och det var faktiskt ganska okej (Marge startade upp en Subway-liknande restaurang). En sammanhållen handling och halvroliga skämt.
Simpsons kommer nog överleva några år till.

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja

Jag tycker fortfarande serien håller en mycket hög nivå, jag tror mest det handlar om nostalgi. Men det går ju inte heller att förneka att serien ändrats något enormt, de första säsongerna har ju förhållandevis realistiska scenarion där det var enstaka, snabba inslag av övernaturligheter eller science fiction i humorns namn (utöver Halloween-avsnitten såklart), medan de senaste säsongerna kan ha avsnitt som helt kretsar kring fantastiska element. Jag tycker ändå det är helt okej, med några undantag — avsnittet där de åker till Kang och Kodos hemplanet var t ex ett av de sämsta någonsin. Lego-avsnittet var inte heller något vidare, de bästa avsnitten är fortfarande de som inte desperat försöker vara nyskapande, utan som har vanliga Simpsons-scenarion där familjen utforskar någon ny trend, får nya grannar, går igenom någon kris, etc.
Citera
2015-05-05, 13:52
Moderator
zanteras avatar
Det jag stör mig mest hos med nyare avsnitten är att många av berättelserna bara slutar abrupt, och de känns ganska meningslösa. I de äldre avsnitten så kunde ofta de två huvud-berättelserna i ett avsnitt vävas samman, och om inte det hände, så fanns det ändå någon sorts lärdom att ta med sig efteråt. I många av de nyare avsnitten så finns det inget direkt bra slut på berättelserna, det i kombination med att humorn dalat och skämten inte sitter, resulterar i ett program som man inte skrattar åt, och där man heller inte får någon god känsla när avsnittet slutar.

Serien känns ganska lat också, mycket av humorn nuförtiden ska komma från referenser. Tänker på avsnittet med Apple-parodin t.ex. Nu är väl det flera säsonger tillbaka, men det känns ändå som serien hade börjat dala då. Istället för att göra något smart och klyftigt med den parodin så kändes det mest som en reklamfilm, och när storyn väl avslutas med att Lisa blir kvitt alla sina skulder, så känns det inte som historien bidrog med så mycket. Ingen direkt komedi på vägen, och slutet kändes väldigt meh.
Citera
2015-05-05, 16:21
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det jag stör mig mest hos med nyare avsnitten är att många av berättelserna bara slutar abrupt, och de känns ganska meningslösa. I de äldre avsnitten så kunde ofta de två huvud-berättelserna i ett avsnitt vävas samman, och om inte det hände, så fanns det ändå någon sorts lärdom att ta med sig efteråt. I många av de nyare avsnitten så finns det inget direkt bra slut på berättelserna, det i kombination med att humorn dalat och skämten inte sitter, resulterar i ett program som man inte skrattar åt, och där man heller inte får någon god känsla när avsnittet slutar.

Serien känns ganska lat också, mycket av humorn nuförtiden ska komma från referenser. Tänker på avsnittet med Apple-parodin t.ex. Nu är väl det flera säsonger tillbaka, men det känns ändå som serien hade börjat dala då. Istället för att göra något smart och klyftigt med den parodin så kändes det mest som en reklamfilm, och när storyn väl avslutas med att Lisa blir kvitt alla sina skulder, så känns det inte som historien bidrog med så mycket. Ingen direkt komedi på vägen, och slutet kändes väldigt meh.

Huvudet på spiken.
Citera
2015-05-05, 17:29
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

För de som inte förstår hur animerade serier funkar så betyder det åtminstone 54 nya avsnitt.

Jösses!
Citera
2015-05-05, 18:14
Medlem
whosgotthecracks avatar
Vet inte varför, men av någon anledning så gillar jag inte att dom har ny teknik. iPad, iPhone platt tv mm. Stör mig bara på det
Citera
2015-05-05, 20:38
Moderator
zanteras avatar
Spontant kan jag känna att valet att hålla alla karaktärerna i samma ålder genom alla dessa år har både varit en framgång och en förbannelse. Talar vi branding så är det ju klockrent, karaktärerna har blivit ikoniska pga sitt utseende, och kläderna de använder. Men ur ett storyperspektiv så känner jag att vi har gått miste om en del intressanta historier vi kunde fått se. Det hade t.ex. varit intressant att se Bart växa upp som tonåring och hur hans olika hyss hade fått större konsekvenser, eller att se Lisa bli äldre och faktiskt stöta på konkurrens i skolan, och inte vara "top of the class" hela tiden.

Då och då så dyker det upp ett avsnitt där de utforskar en intressant story som vi kanske hade gått miste om ifall karaktärerna hade åldrats. Men samtidigt hade man lätt kunnat åtgärda sånt genom flashbacks, det är ju ändå en tecknad show. Kommer man på en skitbra story som utspelar sig när karaktärerna är åldern där de började, då hade de kunnat berätta den genom en flashback t.ex. Istället blir det ofta väldigt forcerat när de desperat försöker komma på äventyr som karaktärerna kan råka ut för, när karaktärerna aldrig förändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in