Citat:

Ursprungligen postat av 
1891PoonStreet

Jag råkade se ett ganska så nytt avsnitt nyligen och det var faktiskt ganska okej (Marge startade upp en Subway-liknande restaurang). En sammanhållen handling och halvroliga skämt.
Simpsons kommer nog överleva några år till.

Citat:

Ursprungligen postat av 
TetrisNinja

Är det någon här som kan utveckla varför folk tycker att serien har sjunkit så mycket i kvalitet de senaste åren? Är folk partiska pga nostalgi eller har serien verkligen blivit sämre?

Jag tycker fortfarande serien håller en mycket hög nivå, jag tror mest det handlar om nostalgi. Men det går ju inte heller att förneka att serien ändrats något enormt, de första säsongerna har ju förhållandevis realistiska scenarion där det var enstaka, snabba inslag av övernaturligheter eller science fiction i humorns namn (utöver Halloween-avsnitten såklart), medan de senaste säsongerna kan ha avsnitt som helt kretsar kring fantastiska element. Jag tycker ändå det är helt okej, med några undantag — avsnittet där de åker till Kang och Kodos hemplanet var t ex ett av de sämsta någonsin. Lego-avsnittet var inte heller något vidare, de bästa avsnitten är fortfarande de som inte desperat försöker vara nyskapande, utan som har vanliga Simpsons-scenarion där familjen utforskar någon ny trend, får nya grannar, går igenom någon kris, etc.