2013-06-17, 11:06
Medlem
Glorifieds avatar
Letade också upp den här tråden efter att jag bara kollat på några random avsnitt av de nya säsongen/säsongerna. Och i varenda en har det varit reklam från olika företag. För att inte säga apple som visas 2 ggr i minuten. Serien är dessutom inte lika rolig som för ett par år sen. Så nu ligger den under "zappa-förbi-oavsett-hur-dåliga-dom-andra-programmen-är" kategorin tyvärr. Fyyyyfan vad mycket apple som visas överallt, även facebook osvosv.
Citera
2013-06-17, 14:23
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorified
Letade också upp den här tråden efter att jag bara kollat på några random avsnitt av de nya säsongen/säsongerna. Och i varenda en har det varit reklam från olika företag. För att inte säga apple som visas 2 ggr i minuten. Serien är dessutom inte lika rolig som för ett par år sen. Så nu ligger den under "zappa-förbi-oavsett-hur-dåliga-dom-andra-programmen-är" kategorin tyvärr. Fyyyyfan vad mycket apple som visas överallt, även facebook osvosv.

Tråkigt att det ska behöva sluta såhär för The Simpsons
Citera
2013-06-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorified
Ja, apple-logan visas verkligen hela tiden. Idag var inget undantag. Störigt som fan. Tillräckligt mycket reklam i pauserna mellan avsnitten tycker man.
Senast redigerad av Ivey 2013-06-17 kl. 20:21.
Citera
2013-06-21, 02:22
Medlem
EpicureNo2s avatar
De första 6-7 säsongerna av Simpsons var sevärda, när det fanns trovärdighet kvar och inte bara svammel.

Såg ett nyare avsnitt för några år sedan, där Homer vid sidan av den egentliga handlingen hade byggt en säng som liknade en bil åt Bart. Senare i avsnittet så "körde" bil-sängen genom ena väggen till Homer och Marges sovrum och ut genom den andra väggen, medan Homer och Marge bara låg och tittade på tv i sängen utan att bry sig. Då slog jag av teven.

I avsnittet där Homer börjar använda medicinsk marijuana så hade Marge köpt moderna genmanipulerade grönsaker, och en potatis åt upp en morot. Ha ha

Alla nyare simpsonsavsnitt verkar bara gå ut på att Homer uppför sig som en utvecklingsstörd idiot, och om en musikgrupp kommer till Springfield, så naturligtvis träffar Homer dem och han blir uppbjuden på scenen där han springer runt som en galning och tjoar.

Simpsons har gått samma väg som "Våra värsta år" gick. Al Bundy spolar i toaletten och publiken tjuter "WOOOOOOOOO!!!!". När en komediserie blir kult så kommer tramset för ett göra den "roligare", och det fallerar oftast totalt.
Citera
2013-06-21, 02:46
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
De första 6-7 säsongerna av Simpsons var sevärda, när det fanns trovärdighet kvar och inte bara svammel.

Såg ett nyare avsnitt för några år sedan, där Homer vid sidan av den egentliga handlingen hade byggt en säng som liknade en bil åt Bart. Senare i avsnittet så "körde" bil-sängen genom ena väggen till Homer och Marges sovrum och ut genom den andra väggen, medan Homer och Marge bara låg och tittade på tv i sängen utan att bry sig. Då slog jag av teven.

I avsnittet där Homer börjar använda medicinsk marijuana så hade Marge köpt moderna genmanipulerade grönsaker, och en potatis åt upp en morot. Ha ha

Alla nyare simpsonsavsnitt verkar bara gå ut på att Homer uppför sig som en utvecklingsstörd idiot, och om en musikgrupp kommer till Springfield, så naturligtvis träffar Homer dem och han blir uppbjuden på scenen där han springer runt som en galning och tjoar.

Simpsons har gått samma väg som "Våra värsta år" gick. Al Bundy spolar i toaletten och publiken tjuter "WOOOOOOOOO!!!!". När en komediserie blir kult så kommer tramset för ett göra den "roligare", och det fallerar oftast totalt.

Det finns några nya avsnitt efter säsong 2-8 som är bra.
Google,google, google....
Du kan ALDRIG kalla dig ett "Simpson-fan" om du INTE sett detta.

https://www.youtube.com/watch?v=DtJ28qOEG1g (hittade det först på Conans hemsida)

"Golden age" Simpsons-writers sitter och diskuterar!!!

Jag är en purist, så var är John Schwarzwelder?
Han är en eremit, ett GENI och den som skrivit flest Simpson avsnitt.

De flesta på fb vet INGET viktigt om Simpsons

//Crimson
Citera
2013-06-22, 15:02
Medlem
Vilken säsong/vilka säsonger tycker ni är mest underhållande? Några rekommendationer?
Citera
2013-06-22, 22:43
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2

Som ett sant Simpsonsfan stör jag mig extremt mycket på denna typen av "humor". I en tecknad tv-serie stämmer kan man tänja lite på verkligheten (Homer tål t.ex. onormalt mycket misshandel av olika slag), men att grönsaker blir levande är bara trams. Det hade funkat i en Halloweenspecial dock.

Finns det något ord för detta tro...? Att en tv-serie går långt utanför sina egna "verklighetsramar".

Citat:

Just detta parodieras ju i ett Simpsonsavsnitt! Otroligt roligt och träffsäkert!
http://www.youtube.com/watch?v=bUWVU2rM_B4
Citera
2013-06-22, 22:45
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Bara jag som är evinnerligt trött på de överdrivna introna?

Nej du är inte ensam om det. I senare säsonger har man dragit "the couch gag" alldeles för långt.
Citera
2013-07-08, 19:13
Medlem
Ratis avatar
Kom att tänka på att jag inte sett avsnittet där Homer röker marijuana på svensk tv på väldigt länge. Om ens någonsin? Är det avsnittet bannat i Sverige?
Citera
2013-07-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kom att tänka på att jag inte sett avsnittet där Homer röker marijuana på svensk tv på väldigt länge. Om ens någonsin? Är det avsnittet bannat i Sverige?
Nej. Det har visats massa gånger. Säkert sett det 5 gånger.
Citera
2013-07-17, 19:20
Medlem
I avsnittet 702 Radioactive Man springer Bart runt och letar efter Milhouse som har rymt. Han kommer till en nerlagd fabrik och inne i fabriken sitter en snubbe och målar massa cirklar osv. Och så här lyder konversationen mellan Bart och snubben:

Bart: Yo, Dr. S: have you seen Milhouse today?

Dr. S: No.

Bart: OK, thanks.

Dr. S: Wait: did you know that there's a direct correlation between the decline of Spirograph and the rise in gang activity? Think about it.

Bart: I will.

Dr. S: No you won't.

Sen sticker Bart därifrån. Någon som fattar vad Dr. S menar?
Citera
2013-07-17, 20:32
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackiedoe
I avsnittet 702 Radioactive Man springer Bart runt och letar efter Milhouse som har rymt. Han kommer till en nerlagd fabrik och inne i fabriken sitter en snubbe och målar massa cirklar osv. Och så här lyder konversationen mellan Bart och snubben:

Bart: Yo, Dr. S: have you seen Milhouse today?

Dr. S: No.

Bart: OK, thanks.

Dr. S: Wait: did you know that there's a direct correlation between the decline of Spirograph and the rise in gang activity? Think about it.

Bart: I will.

Dr. S: No you won't.

Sen sticker Bart därifrån. Någon som fattar vad Dr. S menar?

Spirografen är en avancerad leksak som ritar geometriska figurer efter "svåra" matematiska formler.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spirograph
Dr S menade nog att barn/ungdomar var sysselsatta med sånt "på den gamla goda tiden"(när Spirografen antagligen sålde bättre)....nu ränner de ute på stan istället och bildar gäng, de saknar även lokal:
http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

Detta är min gissning.

//Crimson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in