Ser något avsnitt ibland som är "ok" men då försöker jag tänka på Simpsons som en serie bland andra och inte det Simpsons, som i min mening mellan säsong 2-9 var världens bästa serie. Nuförtiden känns det bara som moralkakor staplade på varandra, något tjöt om ny teknologi typ Iphone/Facebook eller att de bygger avsnittet kring en gästskådis.
I de gamla säsongerna gör de roliga saker av sina gästskådisar. Som när R.E.M spelar i Homers garagepub i tron att det är för välgörenhet, eller när Sting gräver fram Bart ur brunnen. Nu känns det som att i princip alla avsnitt med kändisar involverade bara bygger kring deras gebit. Vilket förvisso är logiskt men det blir mer som en reklamfilm än att det fyller någon egentlig komisk poäng. Följer fortfarande Simpsons och får säga att det ryckt upp sig en aning på det senaste men jag känner mig ändå hyfsat ambivalent inför framtida säsonger.
"Homer The Heretic", "King-Size Homer", "Bart Of Darkness" och "The Way We Was" hör nog till mina absoluta favoritavsnitt. En av de bästa scenerna någonsin i Simpsons måste vara när Homer skrattar sig fördärvad åt Molemans kortfilm när han får en boll i skrevet