Citat:
Ursprungligen postat av
RevalGaming2k
Hej!
Jag kollade nyligen på en dokumentär gällande mordet på Per.
Jag har en alternativ teori på vad som har hänt. Jag tror inte att gärningsmannen var ensam den natten. Jag tror att det var två personer, en av dem ringde samtalet till SOS. Här har det skrivits att den personen som var misstänkt 2013 hette M*scha H*usberg (*i,*u). Jag har kollat på hans Facebookprofil och där kunnat knyta honom till en person som heter Muh*mmed H*idi (*a). Kollade igenom alla hans bilder och inlägg på FB och ser att han där vid två tillfällen markerat att han varit på en plats väldigt nära mordplatsen (givetvis inte året mordet skedde, FB fanns inte då) för ett tiotal år sedan.
Han ser ut att vara en tidigare missbrukare, han skriver om pissprov och annat och det finns en till profil med samma namn på FB som verkar tillhöra samma person, där står det att han gick på KTH. Några fler FB-detektiver som vill gräva lite? Finns en Muhammad Haidi på Eniro, men inte Muhammed som Facebookprofilen heter, kan det vara samma person? Om det är samma person så är han i exakt samma ålder som M*scha.
Vad tror ni?
Du rör ihop det lite. Den som satt häktad 2013 var R.O., ”Oxen”.
H*sberg lade jag fram som en tänkbar kandidat på inringaren. En tjackis med stark lokalkännedom. Född nån gång i mitten av 70-talet. Uppväxt i Fältöversten och bosatt där till så sent som för nåt år sen.