2025-06-18, 18:52
Medlem
Per bodde i området och kände till att det var en återvändsgränd. Helt ologiskt att ge sig in där om man är förföljd även som salongsberusad. Snarare kan man undra om man som salongsberusad, mitt i natten upptäcker att man är förföljd?

Nej, Per var lite småfull men hade stämt möte med någon där inne på ridskolan. Troligen inte första gången. Men den här gången gick det galet.

Det var tre därinne på ridskola den natten. Per, mördaren, och den som sedan ringde.

Man ringer inte direkt efter ett så kraftigt våld och tjallar på sig själv. Adrenalinet, rädslan m.m hindrar det. Däremot kan en person som känner skuld för att ha varit med utan att göra något göra något sådant. Eller som tänker klart och inser att det kan bli mord av det här men som aktar sig för att "gola", eftersom mördaren uppenbarligen är en farlig person.

Det är en sådan "medhjälpare" vi hör i samtalet,
Senast redigerad av Undrans 2025-06-18 kl. 19:44.
Citera
2025-06-19, 21:26
Medlem
Knivslidan är det många som velat fästa stor betydelse vid. Den tror jag slängdes efter mordet när GM var påväg bort från platsen och "upptäckte" den i fickan.
Citera
2025-06-20, 16:15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Fick den här Oxen (som han kallas i tråden) några stålar av JK för häktning 2013?
Citera
2025-08-01, 19:51
Medlem
AmpertBXs avatar
Inringare är kända för att ha detta som nöje. Att gäcka poliser. Larmtjänstoperatören pratade med inringaren i telefonkiosken nära Karlaplan i säkert en kvart som inte springer karlavägen tillbaks ända bort till Floragatan där han slängde knivslidan när det vimlade av polisbilar som letade efter en ensam man. Låter minst logiskt.
Citera
2025-08-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Inringare är kända för att ha detta som nöje. Att gäcka poliser. Larmtjänstoperatören pratade med inringaren i telefonkiosken nära Karlaplan i säkert en kvart som inte springer karlavägen tillbaks ända bort till Floragatan där han slängde knivslidan när det vimlade av polisbilar som letade efter en ensam man. Låter minst logiskt.
Fast den här inringaren låter inte som en som ringer in och skojar. Tycker jag...
Citera
2025-08-01, 23:53
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Fast den här inringaren låter inte som en som ringer in och skojar. Tycker jag...
Men varför var han inte kvar i telefonkuren när polisen någon minut senare kom dit,sen undvek han frågorna larmoperatören ställde för att få reda på så mycket vem han var. Att hen ställde frågorna var för att hålla honom kvar i telefonkuren tills polisen hann dit, men han lyckades slinka iväg minuten innan.
Citera
2025-08-02, 20:04
Medlem
Jahhh näää…. Tänkte skriva någon klok teori men dem flesta här inne har ju redan sagt allt som behöver sägas
.😅😅

Iallafall till Pers mördare … hur känns det att att det finns hel tråd om dig på Flashback? Den makten du måste känna när du läser inlägg efter inlägg…

Kanske inte varje dag men 1-2 gånger i månaden tittar du till denna tråd.
Senast redigerad av Backadalen 2025-08-02 kl. 20:47.
Citera
2025-08-04, 12:58
Medlem
AmpertBXs avatar
Eftersom inringaren var försvunnen när polisen kom dit kan tyda på att han bode i fastigheten vid telefonhytten som skratade åt polisen när dom letade efter honom.
Citera
2025-08-04, 13:10
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie

Nej han (M.S.) har ju precis mördat Pär.

Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Jahhh näää…. Tänkte skriva någon klok teori men dem flesta här inne har ju redan sagt allt som behöver sägas
.😅😅

Iallafall till Pers mördare … hur känns det att att det finns hel tråd om dig på Flashback? Den makten du måste känna när du läser inlägg efter inlägg…

Kanske inte varje dag men 1-2 gånger i månaden tittar du till denna tråd.

Ja han är psykopat!

Eller hur. visst är du väl det M.S.?
Citera
2025-08-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Nej han (M.S.) har ju precis mördat Pär.

Ja han är psykopat!

Eller hur. visst är du väl det M.S.?
Det är min teori iallafall. Att han lever .

Man har ju hört att gärningsmän gärna drar sig till brottsplatsen eller söker sig till olika forum för olikas teorier för att återuppleva händelseförloppet.
Citera
2025-08-14, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevalGaming2k
Hej!

Jag kollade nyligen på en dokumentär gällande mordet på Per.

Jag har en alternativ teori på vad som har hänt. Jag tror inte att gärningsmannen var ensam den natten. Jag tror att det var två personer, en av dem ringde samtalet till SOS. Här har det skrivits att den personen som var misstänkt 2013 hette M*scha H*usberg (*i,*u). Jag har kollat på hans Facebookprofil och där kunnat knyta honom till en person som heter Muh*mmed H*idi (*a). Kollade igenom alla hans bilder och inlägg på FB och ser att han där vid två tillfällen markerat att han varit på en plats väldigt nära mordplatsen (givetvis inte året mordet skedde, FB fanns inte då) för ett tiotal år sedan.

Han ser ut att vara en tidigare missbrukare, han skriver om pissprov och annat och det finns en till profil med samma namn på FB som verkar tillhöra samma person, där står det att han gick på KTH. Några fler FB-detektiver som vill gräva lite? Finns en Muhammad Haidi på Eniro, men inte Muhammed som Facebookprofilen heter, kan det vara samma person? Om det är samma person så är han i exakt samma ålder som M*scha.

Vad tror ni?

Du rör ihop det lite. Den som satt häktad 2013 var R.O., ”Oxen”.

H*sberg lade jag fram som en tänkbar kandidat på inringaren. En tjackis med stark lokalkännedom. Född nån gång i mitten av 70-talet. Uppväxt i Fältöversten och bosatt där till så sent som för nåt år sen.
Citera
2025-09-05, 11:32
Medlem
Seabeers avatar
Hur i hela fridens namn lyckas man döda ngn mitt i stan och sedan komma undan? Ja det hände tidigt på morgonen men det ska fan inte hända att GM lämnar ut sin röst?! Och sedan lyckas polisen fabbla bort identiteten .

Jag tror att han blev förföljd och intvingad av en ensam GM vid Swartlings ridskola. Nu kände jag inte Per men tror att han va ganska naiv och fattade nog inte förrän det va försent tyvärr… personligen hade jag inte gått in bland dem husen en morgon med en okänd GM.

Vad skulle han in där och göra?? Han kanske kände GM. De va ju ett extremt övervåld och det brukar ju antyda att offer och GM är bekanta eller är vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in