Citat:
Ursprungligen postat av Nate
Läste förut nånstans att beroende på om ägget sjönk/flöt i ett glas vatten var det dåligt.
Nån annan som hört detta, skulle gärna vilja veta vilket som var vilket alltså om det sjunker är det färskt eller tvärtom

Har inte en aning, men vill gärna bidra med en rolig och självupplevd historia;
För ett par år sen så vårrustade jag och sjösatte båten. På premiärturen en helg med övernattning i skärgården så var det jag och jycken som åkte ut.
Han är en fågelhund och älskar när vi kommer ut i skärgården till någon enslig ö där vi lägger till och han får bada hur mycket han vill. Den här fredagskvällen i slutet av april så hade jag lagt till och jycken hoppade i vattnet och simmade runt. Han simmade runt och väntade på att jag skulle slänga ut en dummy som han ville simma ifatt och apportera. Jag skulle sätta på spritköket för o värma litet mat och då upptäckte jag ett ägg som var från september året innan.
Jag kastade iväg det och tokhunden simmade efter, fångade det och började simma tillbaka.... Var bara det att ägget gick sönder i munnen på honom, och han släppte det direkt, hostade litet o simmade hem... Ägget flöt, men det var väl det enda det dög till.