2009-11-10, 22:17
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Ja?

suck...
3 månader e ju inte länge ...
Men e man 15 så känns det säkert långt.
Citera
2009-11-11, 03:03
Medlem
PundarMuppens avatar
Tack för alla svar! läste igenom alla svar nu och tänkte skriva lite mer utförligt nu så jag kan få mer specificerade svar
Jag är 18år, började röka cb vid 15/16års ålder. rökte väl dagligen i drygt ett år och provade under den tidan på ghb, benzo och tram fåtal ggr. efter min första behandling var jag ute i en vecka sen tog jag min första sup igen. dröjde inte mer än 1 månad så tog jag återfall på trad med min flickvän (som oxå är narkoman). efter den gången sa vi till varandra att "inge mer nu på ett tag vi ska inte fastna". tog väl kanske 2 dagar så började hela proceduren om igen och det kom in droger såsom ghb,lsd,cb,svamp,morfin,rohypnol,amfetamin,subutex /suboxone,hbw,diverse benzo,tram,trad,concerta, bla bla bla. det mesta helt enkelt (förutom H).

Vi gick ner oss i missbruket under en tid innan jag tillslut ringde min mor och halvgrät pga att jag inte orkade psykiskt efter att man blivit utslängd hemifrån både mig och tjejen, fick sova lite överallt i någon månad, under tiden åkte jag även in på akuten pga clobazam (stavning?) och låg på avgiftning några dagar. kom ut igen och satte igång samma dag. fick även ett epelepsianfall och har nu varit på sjukan och kollat det och det visar sig att jag har tendenser till ep och kan aldrig mer vara i tex strob lampor etc.. (min dröm är att vara på tex qlimax/sensation)
vart måttligt less av beskedet men finner mig i det ändå. Äter nu Voxra 300mg/dan och Strattera 120mg/dan men kan inte säga att jag känner mig direkt mkt bättre..
Jag har tidigare gått i thaiboxning och funderar på att börja igen, men jag vet inte varför men jag har varken ork eller lust att göra någonting annat än att tycka synd om mig själv för att jag inte kan knarka längre... håller mig ren fortfarande pga tjejen och pga att jag ska kanske få lägenhet via soc och ska skrivas in och få concerta ist för strattera.. så nu MÅSTE jag verkligen vara ren men det räcker med att sätta sig och läsa om H för att fundera på NÄR jag kan ta..
är sjukt sugen att prova men jag klarar det nog inte psykiskt och skiter därför i det.. vill hitta anledningar att vara ren!
Kan säga att jag drack en hel del i tidigare ålder och kan överhuvudtaget INTE kontrollera mitt drickande, har även börjat gå på krogen på veckodagar nu och vet fan inte vad jag ska göra, tillomed min flickvän kallar mig alkoholist..
hjälp mig även om jag uttrycker mig VÄLDIGT luddigt.. TACK FÖR ALLA SVAR!

Edit: kan tillägga att dehär 3månaderna känns som en hel jävla evighet. hörde av morsan att i stort sätt varje gång jag tagit återfall har varit vid 1vecka - 3mån, inte varit ren mer än 3 månader i taget på 4år nu.. (om man inkluderar alkohol)
Senast redigerad av PundarMuppen 2009-11-11 kl. 03:05.
Citera
2009-11-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarMuppen
Tack för alla svar! läste igenom alla svar nu och tänkte skriva lite mer utförligt nu så jag kan få mer specificerade svar
Jag är 18år, började röka cb vid 15/16års ålder. rökte väl dagligen i drygt ett år och provade under den tidan på ghb, benzo och tram fåtal ggr. efter min första behandling var jag ute i en vecka sen tog jag min första sup igen. dröjde inte mer än 1 månad så tog jag återfall på trad med min flickvän (som oxå är narkoman). efter den gången sa vi till varandra att "inge mer nu på ett tag vi ska inte fastna". tog väl kanske 2 dagar så började hela proceduren om igen och det kom in droger såsom ghb,lsd,cb,svamp,morfin,rohypnol,amfetamin,subutex /suboxone,hbw,diverse benzo,tram,trad,concerta, bla bla bla. det mesta helt enkelt (förutom H).

Vi gick ner oss i missbruket under en tid innan jag tillslut ringde min mor och halvgrät pga att jag inte orkade psykiskt efter att man blivit utslängd hemifrån både mig och tjejen, fick sova lite överallt i någon månad, under tiden åkte jag även in på akuten pga clobazam (stavning?) och låg på avgiftning några dagar. kom ut igen och satte igång samma dag. fick även ett epelepsianfall och har nu varit på sjukan och kollat det och det visar sig att jag har tendenser till ep och kan aldrig mer vara i tex strob lampor etc.. (min dröm är att vara på tex qlimax/sensation)
vart måttligt less av beskedet men finner mig i det ändå. Äter nu Voxra 300mg/dan och Strattera 120mg/dan men kan inte säga att jag känner mig direkt mkt bättre..
Jag har tidigare gått i thaiboxning och funderar på att börja igen, men jag vet inte varför men jag har varken ork eller lust att göra någonting annat än att tycka synd om mig själv för att jag inte kan knarka längre... håller mig ren fortfarande pga tjejen och pga att jag ska kanske få lägenhet via soc och ska skrivas in och få concerta ist för strattera.. så nu MÅSTE jag verkligen vara ren men det räcker med att sätta sig och läsa om H för att fundera på NÄR jag kan ta..
är sjukt sugen att prova men jag klarar det nog inte psykiskt och skiter därför i det.. vill hitta anledningar att vara ren!
Kan säga att jag drack en hel del i tidigare ålder och kan överhuvudtaget INTE kontrollera mitt drickande, har även börjat gå på krogen på veckodagar nu och vet fan inte vad jag ska göra, tillomed min flickvän kallar mig alkoholist..

Edit: kan tillägga att dehär 3månaderna känns som en hel jävla evighet. hörde av morsan att i stort sätt varje gång jag tagit återfall har varit vid 1vecka - 3mån, inte varit ren mer än 3 månader i taget på 4år nu.. (om man inkluderar alkohol)

Sesa, ner till Muaithaiklubben med dig! Sluta jollra!
Citera
2009-11-11, 08:39
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarMuppen

jag tycker du ska ta upp thaiboxingen igen. det kommer få dig att fokusera på nåt annat än droger.
testa även att meditera. det är faktiskt rätt så sjysst och det brukar fungera för mig ibland då mitt sug blir för mycket och jag inte vill ta nåt.
lite meditation och matlagning sen så äar jag återställt

fortsatt lycka till. du Kommer klara det!
Citera
2009-11-11, 14:06
Bannlyst
Träffade på en heronist som hade varit ren i 9 månader efter 5 års missbruk.

Livet tog en tvär sväng och det enda han ville var att fly med hjälp av heroin, dock så kom han ihåg hur svåra dessa 9 månader hade varit.

Han skrev in sig själv på psykakuten och hamnade på en beroende avdelning, hans motivering var att om han fortsatte att vara ute så skulle han falla tillbaka i sitt tidigare missbruk. Där fick han tydligen hjälp genom samtal och kunde skrivas ut 14 dagar senare för att fortsätta sitt heroinfria liv med ett förnyat stöd ifrån öppenvården.

Lycka till.
Citera
2009-11-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
suck...
3 månader e ju inte länge ...
Men e man 15 så känns det säkert långt.

Haha din jävla mupp.

Har man varit ren 3 i månader så har man visat att man kan vara utan, sen försökte jag mest hjälpa TS genom att få honom att inse att han faktiskt har gjort det och kanske kan lyckas motstå vid eventuellt sug. Men då ska du komma och vara uppkäftig
Citera
2009-11-11, 21:27
Medlem
GSE_s avatar
Ähh vafan som folk säger gör inte bort dig nu efter 3 månader. Se inte tillbaka och jämför med hur det var innan, se framåt och ge dig fan på att du ska ta dig igenom detta.
Citera
2009-11-11, 23:18
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Haha din jävla mupp.

Har man varit ren 3 i månader så har man visat att man kan vara utan, sen försökte jag mest hjälpa TS genom att få honom att inse att han faktiskt har gjort det och kanske kan lyckas motstå vid eventuellt sug. Men då ska du komma och vara uppkäftig

öh vem var det som hade attityd med dina jävla -smileys
3 månader e inte speciellt lång tid vad drogfrihet/nykterhet beträffar,
men det visade du att du tycker med din jävla smartskalleattityd :

Citat:
eh nä för 3 månader e ju så länge....

Citat:
Ja?

å jag antar att det här var vad du menade med att "hjälpa" TS - med din sedvanliga smartskalleattityd :

Citat:
Vafan skärp dig, du har varit ren i tre månader, du behöver inte drogerna längre.

verkligen konstruktivt - du e en jävla hjälte helt enkelt.

- det är visserligen alltid roligast att kasta sten när man sitter i glashus,
men då får man ju räkna med att få reaktioner därefter eller hur ?
Senast redigerad av chriztalizah 2009-11-11 kl. 23:23.
Citera
2009-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
öh vem var det som hade attityd med dina jävla -smileys
3 månader e inte speciellt lång tid vad drogfrihet/nykterhet beträffar,
men det visade du att du tycker med din jävla smartskalleattityd :

å jag antar att det här var vad du menade med att "hjälpa" TS - med din sedvanliga smartskalleattityd :

verkligen konstruktivt - du e en jävla hjälte helt enkelt.

- det är visserligen alltid roligast att kasta sten när man sitter i glashus,
men då får man ju räkna med att få reaktioner därefter eller hur ?

Du är ju tamefan efterbliven. Läs om inläggen.

och ja, shit, vilken hjälte jag är som skriver i en tråd på internet
Citera
2009-11-12, 00:49
Medlem
PundarMuppens avatar
tack för alla svar, sitter och funderar på att dra mig ner till klubben och ta upp träningen igen..

appropå ingenting så skrev jag ut mig från skolan idag och ska in på af imorgon. Hoppas det går bra nu med lägenheten bara.. tror det kommer få mig att må mkt bättre med tanke på att min situation hemma är helt knas. tackar för alla bra svar och undanbeder gärna dryga kommentarer såsom "3 mån är inte lång tid" för visst, det är INTE lång tid men det känns som en hel evighet.. frågan är inte hur länge jag varit drogfri hittils utan hur länge jag orkar hålla allting upprätt och vara ren.

MVH pundM.
Citera
2009-11-12, 11:59
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Du är ju tamefan efterbliven. Läs om inläggen.

och ja, shit, vilken hjälte jag är som skriver i en tråd på internet

haha ja som du skriver om att hjälpa låter du ju fan som en självutnämnd
hjälte. Jag har läst alla dina inlägg - det gick ju rätt fort med tanke på att du knappt skrivit nåt, å jag har inget att tillägga.
Men whatever, vi sprang väl helt enkelt inte på varann på våra bästa dagar....
Citera
2009-11-13, 19:38
Bannlyst
Fortsätt vara nykter. Du mår så mycket bättre då. Själv så är jag halv alkis/knarkare kör alltid på i flera dagar till jag känner att antingen dör jag eller så slutar jag. Men som vanligt fortsätter det som en tragisk jävla karusell som man inbillar sig själv kommer leda till något nytt och kul. Det gör det inte!

Ifall någon läser detta och är från Göteborg och vill ta itu med drogerna får de gärna skicka ett PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in