2014-08-17, 00:28
Medlem
PundarMuppens avatar
halloj! haha, jag har läst mina gamla trådar och fastnade i denhär, tänkte uppdatera med att jag i dagläget har kommit ifrån knarket mer eller mindre. Jag röker bara cannabis dagligen nu och har provat ta ecstasy, koks o tripp o sånt vid något ensaka tilfälle per år. (ca 2-3ggr Max) och jag klarar att ha ett normalt liv.
Jag flyttade ifrån min hemstad efter 27 månader i behandling/lvu låst och flertalet sjukhusbesök pga överdos och hann även med ett akut LPT pga metamfetamin psykos, fick även hepatit c på kuppen.
Allt hände mellan 15-19 års ålder.
Ja det var en jävla resa men är i dagsläget iallafall 23år och bor med en underbar flickvän och 2 katter i en ny lägenhet och har varit drogfri (om man borträknar ovan) i cirka 3 år.

Ville bara uppdatera att jag överlevt iaf haha och vill tacka er som la tid på att svara!
Om någon sitter i samma sits som ja var eller liknande så pm:a gärna om ni vill ha tips/råd på hur jag gör

Peace out bröde,r och knarka lungt förhevete för det är många vänner som gått bort nu..
Citera
2014-08-17, 07:30
Medlem
Av egen erfarenhet så vet jag att det viktigaste man måste göra för att klara att lägga av är att bryta kontakten helt med sina "missbrukarvänner".

Det är ju förstås fruktansvärt jobbigt i början men jag lovar att det känns bättre sen. Blev vändningen i mitt liv och nu har jag kunnat börja studera och leva ett enligt mig meningsfullt liv, något jag inte hade innan. Var blandmissbrukare, cannabis, benzo, tramadol o oxy.

Vart ren i över 3 år och känner knappt aldrig nåt sug längre. Kan tänka på sköna stunder när man rökte på förr nån gång ibland men kan inte säga att jag saknar det.

Lycka till
Citera
2014-08-17, 13:12
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamanonymous
Av egen erfarenhet så vet jag att det viktigaste man måste göra för att klara att lägga av är att bryta kontakten helt med sina "missbrukarvänner".

Det är ju förstås fruktansvärt jobbigt i början men jag lovar att det känns bättre sen. Blev vändningen i mitt liv och nu har jag kunnat börja studera och leva ett enligt mig meningsfullt liv, något jag inte hade innan. Var blandmissbrukare, cannabis, benzo, tramadol o oxy.

Vart ren i över 3 år och känner knappt aldrig nåt sug längre. Kan tänka på sköna stunder när man rökte på förr nån gång ibland men kan inte säga att jag saknar det.

Lycka till

Det håller jag helt och hållet. Vill man leva ett drogfritt liv så måste man bryta kontakten med sina vänner man knarkade med. Var svårt att ha kontakten kvar med de vänner som också valde att försöka sluta, man triggar igång varandra och beslutet att ta återfall görs mycket lättare när man har en vän med sig.

Jag har tagit mig ur mitt opioidberoende många ggr. I början känns allt grymt, och jag kommer ihåg och kan fortfarande känna ångesten jag upplevde av att hela tiden ljuga, leva dubbelliv och alltid ha abstinenshantering som störst prio efter mitt jobb. Men efter 3-6 månader tycker jag att det är som jobbigast. Då får jag ångest över att jag inte vet vad jag vill göra i livet, känner press att börja högskola även fast jag inte vet vad jag ska läsa och när jag vet att jag alltid haft svårt att läsa och behålla koncentratio mer än 5 min, då går skolan dåligt>>>återfallet är snart ett faktum... Det är vid den tidpunkten då nästan alla mina återfall skett.

Är dessa känslor vanliga, är den perioden då många får extra svårt att stå emot återfall?
Finns det några tips man kan ta hjälp av?
Citera
2014-10-05, 21:47
Medlem
Fishyyyys avatar
KÄMPA!!
Citera
2014-10-06, 15:36
Medlem
cnbizzzs avatar
Ojojoj vad ska man säga,det som du måste förstå är att du har haft en svår missbruksproblematik o kan inte röra någon form av drog,du är långt ifrån drogfri det märker man efter 3 år bör man arbetat bort det mesta om inte allt som rör sitt missbruk,kan gissa på att du hänger med några vänner sedan tidigare,du måste förstå att du lurar dig raka vägen tillbaka ett exempel att du knarkar inte så ofta förutom weed som du röker varje dag,du är inte drogfri alls,mitt råd om du vill bli ren o drogfri fixa drogfria vänner börja på öppenvården annars är det raka vägen tillbaka kan lova dig det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in