2009-11-09, 19:01
Medlem
Almalas avatar
Håll ut! Du har gjort det jävligt bra i tre månader så ge inte upp nu. Håller med om de tips du fått; börja träna eller sök andra "naturliga kickar". Alltså, sitt inte hemma och deppa, utan satsa 100% på sånt du tyckte var roligt innan du börjad med droger eller sånt du drömt om. Börja kampsport, hoppa fallskärm, åk på nån resa, spela musik, vad vet jag. Lägg de pengar du skulle lagt på subben på roliga saker istället och sitt inte hemma och stirra in i väggen.
Citera
2009-11-09, 22:23
Bannlyst
3 månader är jättebra men tänk inte ens i drogbanorna igen!!!

Meditera!

Njut av ångesten, suget, deppen. Efter ett tag kommer du inte ha chansen att njuta av det, så passa på nu!
Citera
2009-11-09, 23:08
Medlem
du kanske ska undersöka vad det var som fick dig att börja med drogerna från början, och vad som har dragit tillbaka dig under drogfria perioder och sedan hitta sätt att bearbeta detta.
Citera
2009-11-10, 00:07
Medlem
Cosmouses avatar
Mycket bra, fortsätt som du gör nu.

Istället för att ta droger, prova med att byta över till sprit istället. Försök hantera de. Sedan när du känner att drog suget börjar gå över så börjar du sakta men säkert släppa alkoholet med. Men du behöver ju verkligen inte släppa de helt. Drick 1-2 gånger i månaden
Citera
2009-11-10, 00:19
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Mycket bra, fortsätt som du gör nu.

Istället för att ta droger, prova med att byta över till sprit istället. Försök hantera de. Sedan när du känner att drog suget börjar gå över så börjar du sakta men säkert släppa alkoholet med. Men du behöver ju verkligen inte släppa de helt. Drick 1-2 gånger i månaden

Bra teori där, men tyvärr fungerar den inte på alla i praktiken.

jag var drogfri ett tag i mitt liv, sen bärjade jag dricka öl igen.
sen sprit.
sen ångrade jag att jag inbillade mig att "jag kan dricka utan att bli sugen på nåt annat, och jag kan dricka måttligt"

och nu är jag tillbaks i gemet igen, fast långt ifrån lika nere som jag varit...
ni som känner mig irl vet

TS: Ska du byta ut suget mot nåt som ger ett rus så ta det försiktigt. 3 månader Känns längre än det är.

Kämpa på
Citera
2009-11-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarMuppen
tjenare.. vet inte egentligen vad jag ska skriva.. vet bara inte hur jag ska göra.. vill verkligen inte tillbaka till drogerna men känner fortfarande suget.. vet inte riktigt vad jag ska göra.. av vilka anledningar slutade ni? min enda anledning just nu är jog min flickvän som oxå är ren.. vill tillbaka men vill inte mista henne och vill inte fastna igen... har tagit det mesta men det som drar är nog sub och dos.. hjälp mig!

Vafan skärp dig, du har varit ren i tre månader, du behöver inte drogerna längre.
Citera
2009-11-10, 00:51
Medlem
poof ball hats avatar
Ta en cykeltur!
Citera
2009-11-10, 11:02
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vafan skärp dig, du har varit ren i tre månader, du behöver inte drogerna längre.

eh nä för 3 månader e ju så länge....
Citera
2009-11-10, 12:28
Medlem
Elvanys avatar
Du kan ju inte bara sitta och stirra in i väggen? Det gäller ju som alla sagt här att aktivera sig så du kan lära dig uppskatta andra saker och ha kul utan drogerna my friend. Då slipper du ångesten.

Lycka till
Citera
2009-11-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
eh nä för 3 månader e ju så länge....

Ja?
Citera
2009-11-10, 19:47
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Ja?

3 månader är inte länge då det kommer till drogfrihet...
suget sitter kvar braa mycket längre och nu pratar jag inte om folk som tycker dom är beroende av cb :P
Citera
2009-11-10, 20:16
Medlem
BigMoneys avatar
kanske skaffa en hund, då har du inte bara ditt eget liv att ansvara för. samt att du får en riktig god vän. lättare också att ha ett mer aktivt liv eftersom man MÅSTE gå ut .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in