Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-08, 11:12
  #1
Medlem
pajasos avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6086399.ab

hohoho!

tungt gjort ?
Citera
2009-11-08, 11:28
  #2
Medlem
LiLWizs avatar
Ja med tanke på att han bara riskerar 3 år för 120 miljoner så får jag påstå att det är rätt duktigt betalt. Hoppas han kommer undan med pengarna och flyr till någon paradisö som saknar utlämningsembargo med Frankrike.
Citera
2009-11-08, 11:32
  #3
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6086399.ab

hohoho!

tungt gjort ?
Det här är vad man kan kalla för personalbonus. Jag skulle inte ha tvekat en sekund att göra samma sak för den summan.
Citera
2009-11-08, 11:36
  #4
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Det här är vad man kan kalla för personalbonus. Jag skulle inte ha tvekat en sekund att göra samma sak för den summan.
Det tror jag absolut att du skulle gjort. När du väl stod där och valde dörr så skulle du pissa ner dig av rädsla för konsekvenserna och skulle istället hämtat kaffe åt chefen.
Citera
2009-11-08, 11:44
  #5
Medlem
Fickludds avatar
Killen framstår som snål om det är sant att han tömt sin frys, sina bankkonton och till och med tagit bort lakanen från sängarna. Eller också är det ett rationellt sätt att inte använda de stulna pengarna i det nya boendet.
Citera
2009-11-08, 11:46
  #6
Medlem
KryddAs avatar
Fransmännen kan dom med
Citera
2009-11-08, 11:53
  #7
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Det tror jag absolut att du skulle gjort. När du väl stod där och valde dörr så skulle du pissa ner dig av rädsla för konsekvenserna och skulle istället hämtat kaffe åt chefen.

Jag saknar respekt för alla chefer, alla auktoriteter, såvida det inte är folk med hjärna. Jag saknar respekt för poliser, åklagare, domstolar, justitiekanslers, justitieombudsmän, östermalmskärringar, SVT-anställda, journalister och djurgårdare. Jävla pöbelvälde det avskummet är.

Att blåsa ett företag på 120 mille skulle vara en bisak i mitt liv. Troligen skulle jag elda upp 100 mille och leva på resten. Sedan kan farbror blå leta efter bytet under lång, lång tid tillsammans med Loomis (Losers).
Citera
2009-11-08, 12:09
  #8
Medlem
hoppas det går bra för han....sicken kille...vem fan skulle inte göra det?
Citera
2009-11-08, 12:17
  #9
Medlem
fuskarens avatar
Fan vad ballt! jag skulle nog inte våga göra det...
Citera
2009-11-08, 12:20
  #10
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag saknar respekt för alla chefer, alla auktoriteter, såvida det inte är folk med hjärna. Jag saknar respekt för poliser, åklagare, domstolar, justitiekanslers, justitieombudsmän, östermalmskärringar, SVT-anställda, journalister och djurgårdare. Jävla pöbelvälde det avskummet är.

Att blåsa ett företag på 120 mille skulle vara en bisak i mitt liv. Troligen skulle jag elda upp 100 mille och leva på resten. Sedan kan farbror blå leta efter bytet under lång, lång tid tillsammans med Loomis (Losers).

Oj, vad tuff du är. Synd att detta är internet, annars hade jag frågat om jag får ta på dig.
Citera
2009-11-08, 12:23
  #11
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag saknar respekt för alla chefer, alla auktoriteter, såvida det inte är folk med hjärna. Jag saknar respekt för poliser, åklagare, domstolar, justitiekanslers, justitieombudsmän, östermalmskärringar, SVT-anställda, journalister och djurgårdare. Jävla pöbelvälde det avskummet är.

Att blåsa ett företag på 120 mille skulle vara en bisak i mitt liv. Troligen skulle jag elda upp 100 mille och leva på resten. Sedan kan farbror blå leta efter bytet under lång, lång tid tillsammans med Loomis (Losers).

Elda upp 100 mille? Då måste du ju fan vara galen. Visst blir det svårare att använda svarta pengar, och trots att 20 miljoner räcker bra så kan det ju vara bra med reserver.

Jävligt duktigt gjort av killen iaf. Jag hoppas att han kommer undan.
Citera
2009-11-08, 13:25
  #12
Medlem
Hoppas av hela mitt hjärta att han kommer undan med pengarna!

Kanske han torskar och får sitta 3 år...och kan tänka mig att dom va 4-5 st om detta så vi säger 5 st delat på 120 = 25 mille var, Och om han sitter 3 år så blir årsinkomsten 8 mille....lätt värt det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback