2010-07-19, 15:11
Medlem
behindmyscreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Ja tänk. Även vi är människor...

Och i vilken stad jobbar du och din kamrat här på Flashback som Poliser?
Citera
2010-07-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ja tänk. Även vi är människor...

Varför öppnar ni eld mot en spinking liten fjant som kastar en gatsten i göteborg men ingen eldgivning mot horder av missfoster som kastar sten i rosengård?
Citera
2010-07-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Jag kommer inte ihåg om jag eller någon annan ställt frågan förrut, sorry isåfall.
M
Om man blir gripen och sen anhållen för ett brott och man har husdjur hemma och man är ensamstående, hur gör man då? Kontaktar polisen någon närstående då som fixar så att djuret inte far illa?

Man försöker få till någon lösning. I värsta fall får någon djurorganistation (ex djurensvänner) ta hand om djuren.
Citera
2010-07-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behindmyscreen
Och i vilken stad jobbar du och din kamrat här på Flashback som Poliser?

Jag jobbar i Göteborg. Vet ej vart Xerxes eller de andra jobbar.

Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Varför öppnar ni eld mot en spinking liten fjant som kastar en gatsten i göteborg men ingen eldgivning mot horder av missfoster som kastar sten i rosengård?

En mer tydlig nödvärnssituation än händelsen i Göteborg får man leta efter.

Man får väl anta att poliserna lyckligtvis inte hamnat i samma situation i Rosengård.
Citera
2010-07-19, 17:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Jag har en fråga. Det bor en polis i orten där vi bor. Denne har som liten verksamhet att "kolla upp" alla nyinflyttade då denne är på jobbet. Sedan sitter denna polis och skryter om det på lokala krogen.

Vi är hyggligt trötta på denna polis. FÅR man göra såhär? Sitta på jobbet och "hobbykontrollera" och sedan sitta och prata vitt och brett på krogen om det man funnit?

Jag vet ju att jag inom mitt yrke har tystnadsplikt iaf....Men då är jag inte polis förstås.
Citera
2010-07-19, 17:48
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har en fråga. Det bor en polis i orten där vi bor. Denne har som liten verksamhet att "kolla upp" alla nyinflyttade då denne är på jobbet. Sedan sitter denna polis och skryter om det på lokala krogen.

Vi är hyggligt trötta på denna polis. FÅR man göra såhär? Sitta på jobbet och "hobbykontrollera" och sedan sitta och prata vitt och brett på krogen om det man funnit?

Jag vet ju att jag inom mitt yrke har tystnadsplikt iaf....Men då är jag inte polis förstås.

Han har tystnadsplikt. Spela in honom och gör en anmälan.
Citera
2010-07-19, 17:51
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Jag kommer inte ihåg om jag eller någon annan ställt frågan förrut, sorry isåfall.
M
Om man blir gripen och sen anhållen för ett brott och man har husdjur hemma och man är ensamstående, hur gör man då? Kontaktar polisen någon närstående då som fixar så att djuret inte far illa?

Närstående är nummer ett. Funkar inte det så hade vi en lista i Malmö med pensionat för olika djur som man kunde ringa. Vet inte vem som betalade det faktiskt. Vissa besökare hade ju klart inga pengar.
Citera
2010-07-19, 18:06
Medlem
Raskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Han har tystnadsplikt. Spela in honom och gör en anmälan.
Är det dessutom inte olagligt för poliser att sitta och göra slagningar i dataregistret på personer enbart i syfte att "kolla upp" så länge det inte är något arbetsrelaterat?
Citera
2010-07-19, 18:08
Medlem
Intressant tråd!

Vill bara säga att jag redan i mellanstadiet hade kontakt med en polis som kom till skolan och pratade inför klasserna och svarade på frågor, även i högstadiet hade vi samma sak, fast med lite "djupare" innehåll.

Tycker det är grymt bra från polisens sida att faktiskt informera så mycket som de gör och det ska ni fortsätta med! Finns mycket som kan vinnas med en sådan strategi!
Citera
2010-07-19, 18:19
Medlem
behindmyscreens avatar
Citat:
Jag jobbar i Göteborg. Vet ej vart Xerxes eller de andra jobbar.

Okej, får man något svar om jag ställer frågan vilket distrikt du jobbar i?
Citera
2010-07-19, 18:28
Medlem
Citat:
J
En mer tydlig nödvärnssituation än händelsen i Göteborg får man leta efter.

Man får väl anta att poliserna lyckligtvis inte hamnat i samma situation i Rosengård.

I situationen då skottet avlossades mot vänsterslyngeln? Jag vill minnas att han var ganska ensam fram med sin lilla pinne och en sten när han blev skjuten. När jag ser stora grupper svärma omkring och kasta sten samt tända diverse eldar i olika förorter så verkar det betydligt mer våldsamt och hotfullt för polisen men då brukar de istället dra sig tillbaka!? För att inte eskalera situationen eller dylika floskler. Fire at will säger jag bara.
Citera
2010-07-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
I situationen då skottet avlossades mot vänsterslyngeln? Jag vill minnas att han var ganska ensam fram med sin lilla pinne och en sten när han blev skjuten. När jag ser stora grupper svärma omkring och kasta sten samt tända diverse eldar i olika förorter så verkar det betydligt mer våldsamt och hotfullt för polisen men då brukar de istället dra sig tillbaka!? För att inte eskalera situationen eller dylika floskler. Fire at will säger jag bara.
Han kastade sten mot en plats där det låg en svårt skadad polis som var medvetslös. Polismannen hade tappat hjälmen. Poliser skyddade sin skadade kollega och sköt då mot en person som kastade gatsten mot dem. Den personen hade även en pinne i handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in