Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har domen vunnit laga kraft? Innan dess sker ingenting.
Även om han betalar hyra så kan han sakna tillgångar.
När kronofogden får uppdraget gör de en fullständig tillgångsundersökning.
Då räknar man bort hyra, saker som krävs för att få en inkomst (exempelvis en skruttig bil för att ta sig till jobbet )och det som behövs för att tillförsäkra en skälig levnadsnivå. (Har för mig att det är 3 000 exklusive hyran.) Om det finns några pengar kvar efter detta så kan fogden göra en utmätning och ge pengarna till din vän.
En gissning är att man kommit fram till att tillgångar saknas. Ta fram bovens personnummer och ring till kronofogdens kundtjänst så får du veta exakt vilka åtgärder de gjort.
jo det har varit rättegång och idioten fick sitta av några månader, detta hände för över ett år sedan men fortfarande har inget hänt när det gäller skadeståndet
så som jag förstått det så har kronofogden sagt att gärningsmannen ej har något jobb längre och ingen inkomst därav kan dem inte kräva gärningsmannen på skadeståndet, av det man hört från släktingarna, dem bor ute i skåne, så ser dem gärningsmannen köra runt med bil hela tiden då han bor relativt nära och om man fan har råd att köra bil stup i kvart så fan har man pengar. han är ganska känd i den lila byn för att vara en liten alkolist till rövare det man läst av rapporten och fått höra så är han känd för att vara en kvinno misshandlare och har suttit av ett flertal gånger för diverse kriminallitet, men han är ingen tung gubbe med kontakter
blev ett relativt litet skadestånd runt 5000 kr bara.. det känns så jävla patetiskt, men dem behöver rättvisa, vi har en annan släkting från malmö som tänkt åka up och ge han ett besök men offret(släktingen) lugnar ner honom gång på gång då alla vet att det kommer bli en ganska blodig utgång
jag ser helst också att allt sker laglig och att offret får sin rättvisa till slut
detta har inte direkt påverkat mig så mycket då jag ej har världens kontakt med släktingen, men hon är endå släkt och jag känner också att om ingeting händer snart så är det verkligen dags att ta lagen i egna händer