2013-12-24, 10:00
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Vem som helst kan se att Hr Blom är ute på tunn is. Livsnjutare må han vara, men frossandet
har sitt pris. Såg honom igår på TV4. Tänkte direkt på Chris Farley från SNL. Samma rondör, samma flåsande och andfåddhet. EB fick ett rim om en bantningsmetod, Marie flabbade och stämningen
blev ansträngd för EB tyckte inte det var roligt.
Han drog iofs i sig ett par kilo kokain mellan målen samt ett par nävar värktabletter som aperitif
Citera
2013-12-24, 10:30
Medlem
jugbandbluess avatar
kan man betta någonstans?

jag kommer att tänka på fred åkerström, cornelis och john candy. men edward är snäppet värre vad gäller frosseriet.
Citera
2013-12-28, 00:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Ditt inlägg genomsyras av självgodhet, brist på omdöme och en oroande empatibefrielse...Det måste vara svårt att bli så lyckad som du... Om nu sambon är så motbjudande som du vill göra gällande får man väl vara glad för hans skull, att det förmodligen inte dyker upp ett annat fruntimmer som ställer till ett otrohetsdrama eftersom du gör gällande att de bägge är så motbjudande att de är till en belastning för sin omgivning och därmed förtjänar varandra.

Du som vet allt bäst, vad skall han göra för att svara upp emot dina pretentioner?

Han ska sköta om sin hälsa, så att han kan leva upp till begreppet "rund och glad" och inte "rund och snart dödssjuk". När hjärtat klappar ihop försvinner kilona i rasande fart, mediciner gör att det blir svårt att ens få i sig några deciliter vätska. Läs på om hjärtsvikt så kanske du blir lite mer ödmjuk inför att svullande kan straffa sig riktigt hårt, och med svullande menar jag ätande som förstör kroppen, den enda vi har, den som bär oss framåt, eller dödar oss.

Var någonstans skrev jag att sambon var motbjudande? Du verkar deprimerad och desperat, ta tag i ditt liv.
Citera
2013-12-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kan man betta någonstans?

jag kommer att tänka på fred åkerström, cornelis och john candy. men edward är snäppet värre vad gäller frosseriet.

När det gäller Cornelis och Fred söp de ihjäl sig. Jag läste i boken om Fred Å att han bara drack öl den sista tiden i livet, Cornelis fick fel på levern. John Candy var extremt stor så där klappade hjärtat ihop.
Citera
2013-12-28, 14:38
Medlem
Jag har frågat förr, men inte fått nöjaktigt svar, så jag frågar igen:

Var kommer denne Edward Blom från? Är han en produkt av Filijonkan & Fittan eller har han faktiskt egna meriter? Vad har han att luta sig tillbaka på, förutom att han äter allt som tänderna mäktar att slita i stycken?
Citera
2013-12-28, 15:36
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Jag har frågat förr, men inte fått nöjaktigt svar, så jag frågar igen:

Var kommer denne Edward Blom från? Är han en produkt av Filijonkan & Fittan eller har han faktiskt egna meriter? Vad har han att luta sig tillbaka på, förutom att han äter allt som tänderna mäktar att slita i stycken?

Han har gott om egna meriter. Han har varit anställd på Centrum för Näringslivshistoria som typ skribent och redaktör för deras tidning, så därigenom har han gjort mycket föreläsningsjobb och författande. Sen hade han ett eget program på TV8 före F&F fick upp ögonen för honom.
Citera
2013-12-28, 18:18
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Han har gott om egna meriter. Han har varit anställd på Centrum för Näringslivshistoria som typ skribent och redaktör för deras tidning,

På nåt sätt känns det som om Edward Blom är en påhittad person. Näringslivshistoriker ? Finns ens den yrkestiteln ? Edward ser ut som en serietidningsfigur, något taget ur ett Tintin-album. Allt är karikatyr på honom själv. Utseendet, skägget, rondören, den ljusa stämman, dialekten och den otidsenliga klädseln. Det är en skådespelare som gör Edward Blom. Kanske en välsminkad Robert Gustavsson eller Björn Kjellman ?
Citera
2013-12-28, 18:36
Medlem
Edward Blom är lyteskomik, ungefär som ICA-Jerry.
Citera
2013-12-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr Junior
Edward Blom är lyteskomik, ungefär som ICA-Jerry.

Hans lyte är det väl inget konstigt med?
Jag lyssnar alltid extra noga då Edward har något att säga, då det alltid intresserar mig. Det kan man inte säga om särskilt många kändisar som dyker upp i rutan nuförtiden.
Citera
2013-12-30, 22:54
Bannlyst
Edward är ju klockren! Alltid pricksäker och tonen han pratar på är ju så skön Livsnjutare av stora mått men som tidigare sagt så varar det nog tyvärr inte särskilt länge. Samma öde som Elvis fick
Citera
2013-12-30, 23:09
Medlem
på instagram kan man sakta beskåda hur han äter & dricker ihjäl sig.

Karln verkar ha ett osunt förhållande till sin fru dessutom. Vart han än går eller vad han än gör är hon med där i bakgrunden.
Citera
2013-12-30, 23:27
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
på instagram kan man sakta beskåda hur han äter & dricker ihjäl sig.

Karln verkar ha ett osunt förhållande till sin fru dessutom. Vart han än går eller vad han än gör är hon med där i bakgrunden.

Efter 12,5 timmars sömn blev det julfrukost med lax, skinka & leverpastej.

Edward Bloms liv är en underhållande föreställning. Precis som Chris Farley så lever EB sitt liv enligt
mottot "gasen i botten" (tills det blir tvärnit) Nån som vet om herrn röker cigarrer ofta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in