Stackars Edward verkar ju läsa Flashback-tråden om honom. Jag citerar från hans blogg, angående Hitler-champagnen:
"
Och, ja jag förstår absolut de tittare som tycker jag själv var omoralisk som deltog i spektaklet – även om man kanske inte behöver gå så långt som den personen på Flashback som skrev att han hoppades att jag skulle dö av förgiftning."
Jag anser att Edward Blom är en mycket trevlig gentleman, även om den där rösten är lite irriterande och inte riktigt passar ihop med hans utseende. Den får, tillsammans med klädstilen och intresset för gamla ting, mig att tänka på en fetlagd Peder Lamm. Men det är givetvis petitesser, Blom borde snarast få TV-jobb på SVT eller någon kanal där han får synas ordentligt. Kanske som jurymedlem i något avsnitt av Sveriges Mästerkock eller som expertkommentator på Nobelfesten. Eller varför inte ett eget TV-program, där han åker omkring i svenska bygder och samlar på sig urgamla husmorsrecept och pratar kultur och historia under tiden. Det vore ett program att ersätta dessa otaliga tramsprogram med.
F.ö. Det där ryktet om att han är katolik i punschkonservativt syfte tycks inte stämma i och med att han verkar betrakta den katolska sajten Katolsk Observatör som mycket mer konservativ än han själv.