2012-09-05, 12:05
Medlem
JayGatsbys avatar
Förutom att mannen är en klassisk slutet-rum-konservativ (sitter och orerar om hur saker borde vara, men gör inte ett smack för att realisera det) så är han en rolig och härlig typ.

Människor som klagar på stilen borde titta på repriser av Big Brother.
Citera
2012-09-13, 22:45
Medlem
Oriamendis avatar
Stackars Edward verkar ju läsa Flashback-tråden om honom. Jag citerar från hans blogg, angående Hitler-champagnen:

"Och, ja jag förstår absolut de tittare som tycker jag själv var omoralisk som deltog i spektaklet – även om man kanske inte behöver gå så långt som den personen på Flashback som skrev att han hoppades att jag skulle dö av förgiftning."

Jag anser att Edward Blom är en mycket trevlig gentleman, även om den där rösten är lite irriterande och inte riktigt passar ihop med hans utseende. Den får, tillsammans med klädstilen och intresset för gamla ting, mig att tänka på en fetlagd Peder Lamm. Men det är givetvis petitesser, Blom borde snarast få TV-jobb på SVT eller någon kanal där han får synas ordentligt. Kanske som jurymedlem i något avsnitt av Sveriges Mästerkock eller som expertkommentator på Nobelfesten. Eller varför inte ett eget TV-program, där han åker omkring i svenska bygder och samlar på sig urgamla husmorsrecept och pratar kultur och historia under tiden. Det vore ett program att ersätta dessa otaliga tramsprogram med.

F.ö. Det där ryktet om att han är katolik i punschkonservativt syfte tycks inte stämma i och med att han verkar betrakta den katolska sajten Katolsk Observatör som mycket mer konservativ än han själv.
Citera
2012-09-13, 22:58
Medlem
apanola IIs avatar
Edward Blom ska ha ett eget TV-program, NU
Citera
2012-09-25, 02:08
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Edward Blom ska ha ett eget TV-program, NU

Haha du är lite sent ute, han har redan haft 2-3 program, 2009- ?
Citera
2013-01-06, 13:40
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashm0b
Men i början av tråden var det ett jävla tjatande om hans förmodade sexualitet och nu tjatas det om kroppshyddan. Sköt er själva för i helvete. Måste alla vara så jävla skitnödiga jämt? Det är väl upp till honom vem han vill stoppa vad i och hur mycket?

När jag står inför pärleporten, vill jag då ha levt Anna Skippers jävla liv eller Edward Bloms? Svår fråga, hurru.

Om han så dör i morgon dag, ca 42 år gammal, så har han ändå levt ett jävligt mycket mer lyckat liv än nån frystorkad jävla padda som levt ett liv i oginhet. Han verkar älskad av närstående, är omtyckt av sin målgrupp och verkar övervägande ha glada dagar. Ett år då jag har haft fler glada dagar än tråkiga är ett jävligt bra år. Han jobbar med nåt han älskar och får uppskattning och en smula uppmärksamhet för detsamma. Det låter som ett jämförelsevis bra liv för mig. )Personligen tycker jag också att han ser rackarns bra ut, men det - accepterar jag - är en smaksak.)

Men bland det värsta som finns är mobbarskitstövlar som passivt aggressivt försöker dölja sin patetiska avundsjuka bakom "Jag bara oroar mig för hans hälsa!" Jävla trams.

Jag tycker rökare är sjukt äckliga. Men jag är helt öppen med att det är för att de stinker ner mina omgivningar, och inte för att jag oroar mig för deras hälsa, som jag vill att de lägger ner skiten. Jag kunde inte bry mig mindre om deras hälsa eller hur många ören av mina skattepengar just deras vana kostar mig. Inte heller känner jag något större behov av att påpeka att de borde sluta varenda gång jag ser en. De vet att de röker. Tjockisar vet att de är tjocka. Det enda någon får ut av att säga åt andra att banta är att få känna sig präktig själv.

Är inte erat problem egentligen att han verkar trivas så bra med sitt liv? Titta på hur han besvarar kritiska röster i sin blogg: artigt och utan att gå till personangrepp eller i försvarsställning. Ser ut som en harmonisk snubbe som gillar sig själv lagom mycket. Och han har fräckheten att vara nöjd med livet FAST han är tjock? Skandal! Alla borde må lika dåligt jämt!

Loggade in på Flashback för första gången på mycket länge bara för att få skriva: Bravo!

Edward Blom är en underbar människa och karaktär. Han inte bara sprider glädje och njuter av livet - han bidrar dessutom till ett rikare och nyttigare klimat för mat- och dryck. Hellre en levnadsglad korpulent vän än en pinne till pojk som sitter framför flashback och spyr dynga och förakt över andra människor hela dagarna.
Citera
2013-01-06, 15:58
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha du är lite sent ute, han har redan haft 2-3 program, 2009- ?
Han ska ha fler!

/T
Citera
2013-01-06, 22:11
Medlem
postvagns avatar
Han e så jävla cool!

Bortsett från hans värdelösa katolska värderingar. Inget spec. för just honom, men ändå. Tycker bara det är tragiskt hur så intelligenta människor snöar in på dumheter (pst...alltså religion ).

Hans person behöver mer mediaexponering! Om inte annat för att motverka all idoiti och personligheter som får på tok för mkt uppmärksamhet. Det går ju 1000 rådåliga matprogram i svensk TV nu, så bryt den trenden å skicka in Hr Blom i ett matprogram! På rätt kanal å rätt tid skulle han lätt kunna uträtta stordåd!

+ I know where he lives...
Citera
2013-01-18, 09:11
Medlem
Nån som har koll vilken husmansrestaurang som käre herr edward prisar som ska ligga nånstans ut mot bromma alt stora mossen?
Citera
2013-03-16, 01:16
Medlem
Aquaglycerines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Stackars Edward verkar ju läsa Flashback-tråden om honom. Jag citerar från hans blogg, angående Hitler-champagnen:

"Och, ja jag förstår absolut de tittare som tycker jag själv var omoralisk som deltog i spektaklet – även om man kanske inte behöver gå så långt som den personen på Flashback som skrev att han hoppades att jag skulle dö av förgiftning."

Jag anser att Edward Blom är en mycket trevlig gentleman, även om den där rösten är lite irriterande och inte riktigt passar ihop med hans utseende. Den får, tillsammans med klädstilen och intresset för gamla ting, mig att tänka på en fetlagd Peder Lamm. Men det är givetvis petitesser, Blom borde snarast få TV-jobb på SVT eller någon kanal där han får synas ordentligt. Kanske som jurymedlem i något avsnitt av Sveriges Mästerkock eller som expertkommentator på Nobelfesten. Eller varför inte ett eget TV-program, där han åker omkring i svenska bygder och samlar på sig urgamla husmorsrecept och pratar kultur och historia under tiden. Det vore ett program att ersätta dessa otaliga tramsprogram med.

F.ö. Det där ryktet om att han är katolik i punschkonservativt syfte tycks inte stämma i och med att han verkar betrakta den katolska sajten Katolsk Observatör som mycket mer konservativ än han själv.

Så sant så kan inte förstå varför han inte får mer exponering !

Känns inte som F&F där han tidigare medverkat inte är rätt format för Edward. Det känns som de två pellejönsarna mest har med honom som en maskot
Citera
2013-04-07, 23:51
Medlem
spldynamicss avatar
Själv tycker jag han verkar väldigt "fin" utav sig, aningen ungkarls aktig, lite snoffsig,väluppfostrad och väldigt kunnig om mat/historia.
samt så verkar han har fastnat i 50-talet sverige. kan inte förklara hur, men det är så jag får en bild i huvudet utav honom när jag ser han.
Citera
2013-04-19, 02:03
Medlem
ShallowGravess avatar
Edwards hyllning till räksmörgåsen. Helt fantastiskt att han kan fylla ut 5 minuter med prat om en smörgås.

http://www.youtube.com/watch?v=iLRWjXjbd8w

Såg han första gången i första avsnittet av Nugammalt, blev begeistrad direkt av hans säregna stil,kunskap och kroppsspråk. Jag vill se ännu mer av honom!
Citera
2013-04-19, 06:00
Medlem
Shalashaskas avatar
En härlig livsnjutare är han.
Lite komiskt, med tanke på hans uttalade katolicism, är ju att han utan tvekan kommer att brinna i helvetet pga. sitt ohämmade vällustiga forsseri. Han ger synden ett ansikte!

Men som sagt en härlig typ!

Därtill så är mycket av det han gör både informativt och underhållande.
Hans korta serie om Stockholm är ytterst sevärd:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLACC20FE0AE8AC88F

Hans olika TV-serier likaså.

Hans jobb att få Centrum för Näringslivshistoria att nå ut till den intresserade (Även de, liksom undertecknad, som inte visste att de var det) allmänheten är lysande:
http://handelnshistoria.se/mediabibliotek/filmer/

Han ska tydligen komma med en kokbok också:
http://www.norstedts.se/bocker/utgiven/2013/Host/blom_edward-allting_gott_och_alldeles_for_mycket-halvklotband/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in